בעיתון 'בילד' הגרמני כבר ביקרו את באיירן מינכן על התנהלותה עם נוסאייר מזראווי שנשאר בקבוצה אחרי שהביע תמיכה בפלסטין ויצא נגד ישראל. הנושא שוב עלה לכותרות בגרמניה - ולא רק הוא - למחרת הניצחון 1:3 על מיינץ שלפניו נערכה דקת דומיה לזכר הנרצחים בישראל, במהלכה דניאל פרץ נראה נרגש במיוחד.

ב'בילד' דווח הלילה (בין שבת לראשון) על ביקורת שהופנתה לעבר באיירן בתוכנית טלוויזיה מצד אלון מייר, נשיא מכבי גרמניה - מועדון ספורט שמזוהה עם הקהילה היהודית. "אני מאוכזב מאוד", אמר מייר אחרי שמזראווי לא נענש על התבטאויותיו, "אני ממש לא מסכים עם תומאס טוכל, באיירן מאפשרת למזראווי להמשיך במועדון בלי שום השלכות, ומבחינתי זה בלתי מתקבל על הדעת". טוכל עצמו אמר ש"החלטת המועדון הייתה אפשרית כי מזראווי הביע חרטה".

מייר הוסיף על הפוסטים של מזראווי: "זה בעייתי מאוד. אחרי הטבח לא הייתה שום סולידריות. עדיין אפשר להתווכח על חוסר הרגישות ואם הוא טועה או לא בתמיכה בפלסטינים, אבל כשאתה לוקח צד אחד ומאחל לפלסטינאים לנצח? לנצח את מי? זו פשוט אנטישמיות. זו התקפה על הערכים שלנו. לאן תגיע החברה שלנו אם נקבל משהו כזה?".

פרץ ומזראווי בתקשורת הגרמנית (צילום מסך)פרץ ומזראווי בתקשורת הגרמנית (צילום מסך)

מייר הוסיף: "אנחנו יודעים שבאיירן תמיד עשתה הרבה דברים טובים ומחפשת להתקרב לקהילה היהודית ולמדינת ישראל, אבל מה התועלת בכך שהשחקנים הטובים ביותר של המועדון, שמרוויחים מיליונים, מעלים פוסט כזה? הם נוגדים את העבודה שאנחנו עושים בכל יום. אנחנו בונים קשרים ורוצים לנפץ דעות קדומות. פוסט כזה רומס את כל זה".

בשלב זה עלתה לדיון ההודעה של באיירן על גינוי החמאס וכי מזראווי נגד טרור ומלחמה. "אנחנו לא צריכים לדבר על באיירן, היא לא האישו כאן", אמר מייר, "בסוף מזראווי רק אמר שהוא מגנה את הטרור בלי מילה אחת על הטבח או הבעת תנחומים. המילה ישראל לא הוזכרה. כמובן שאם היה עושה את זה הוא היה מכיר במדינה ישראל. אפילו לא מילה אחת על כך וזו הנקודה העיקרית. הוא גם לא מגנה את החמאס".

לבסוף אמר מייר: "אם באיירן לא תוכל להוות דוגמא בהתנהלות שלה עם מזראווי, זה יהיה עצוב מאוד. באיירן עדיין יכולה לעשות הרבה דברים טובים, אבל כשיש פוסט כזה שעשו לו לייק, שיתפו וראו אותו מיליון פעם, הנזק לבאיירן, לבונדסליגה ולחברה הוא עצום". כמו כן, מייר שיבח את מיינץ שבחרה להשעות את אנואר אל גאזי על דברים דומים שהעלה באינסטגרם.

המסר החשוב של דניאל פרץ לספורטאי העולם
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה