האם נמצאה הסיבה לכך שמאמן השחייה הפסיק לעבוד באגודת מכבי חיפה? בעקבות פרשת ההטרדה המינית לכאורה באגודת השחייה המובילה, נערכה בדיקת חיצונית של איגוד השחייה ובדו”ח שנכתב על ידי עו”ד אורי קידר הומלץ הן לאיגוד והן לאגודה שלו שלא להעסיקו.

כזכור, בשנה שעברה עלה חשד כי מאמן אגודת מכבי חיפה בשחייה לכאורה הטריד שחיינית קטינה בשלושה מקרים שונים. בעקבות זאת, הקטינה פנתה לבית המשפט והגישה תביעה לפיצוי בגובה של 600 אלף שקלים מהמאמן, בעוד שנציגו טען כי מדובר ב”תלונת שווא שכבר נחקרה בעבר וטענותיה נדחו”.

אלא שאיגוד השחייה מינה כבודק חיצוני את עו”ד אורי קידר, שכתב דו”ח מפורט על הפרשה לאחר סדרת פגישות ובדיקות, ובסופו של דבר הצהיר: “ראשית, ומעל הכל, אנחנו מאמינים למתלוננת. זו פירטה בפנינו את האירועים באופן ישיר, קוהרנטי ואותנטי… מניסיוננו, לא נמצאה כל סיבה של ממש להטיל ספק באמינות תיאור האירועים בידי המתלוננת. בנסיבות האירוע שלפנינו, נראה כי הפגיעות המתוארות אכן התרחשו”.

בדו”ח נטען לגבי המאמן כי “לצערנו הוא לא הסכים להיפגש עמנו”. בהמשך, הודגש: “מתרשמים כי האירוע כולו, מבחינת הנילון, לווה בכוונה לקבל גירוי מיני… מדובר במגע פיזי מתמשך בעל מאפיינים אינטימיים, שאסור מכל וכל ביחסי מאמן ומתאמנת, ודאי קטינה”.

עו”ד קידר אף ביקר את הבדיקה הפנימית שעשתה אגודת מכבי חיפה לפרשה וטען: “הבדיקה הפנימית הסתיימה בדו”ח אותו האגודה לא הסכימה להעביר לידינו בטענת חיסיון. עם זאת, הדו”ח הגיע לידינו ועיינו בו. דו”ח הבדיקה משקף הליך לוגי לא ברור כלל, ממקום של אמון מלא במתלוננת ועד דחיית תלונתה כמעט לחלוטין”.

כמו כן, ציין המבקר החיצוני של איגוד השחייה באשר לבדיקה של האגודה כי “נמסרו עדויות של שלושה מאמנים נוספים שחיזקו את גרסת המתלוננת, בהיבטים שונים בהם היו פערים בין המתלוננת לנילון, אך לא מצאו כל ביטוי בדו”ח… לבסוף ההכרעה היא כי בשל קושי להוכיח ברמה גבוהה את טענות המתלוננת, הספק הוא לטובת הנילון… מצאנו כי התנהלות האגודה בבירור התלונה לא הייתה תקינה. בסופו של יום, המסקנה אליה הגיעה האגודה היא כי יש לדחות את התלונה, הייתה מוטעית לדעתנו”.

לסיום, בדו”ח נכתב כי “על האגודה לנקוט בפעולות על מנת להטמיע עקרונות של מוגנות”. כמו כן, עו”ד קידר הוסיף: “אנו ממליצים לאיגוד השחייה שלא להעסיק את הנילון בתפקיד כלשהו. אנו ממליצים לאגודה להפסיק להעסיק את הנילון לאלתר”.

כזכור, לפני כשבוע המאמן הודיע לשחיינים באגודה כי הוא סיים את תפקידו והחליט במקום זאת לאמן שחיין באופן פרטני לקראת אולימפיאדת פאריס 2024. ייתכן כי ההודעה של המאמן הגיעה בעקבות המלצות דו”ח הבדיקה החיצונית שנמסר לאיגוד השחייה בתחילת החודש, זה שהמליץ כאמור להפסיק את העסקתו.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה