דרמה. ל-ONE נודע לראשונה כי אופ”א קבעה שוועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל חרגה מסמכויותיה כשהדיחה את בית”ר ירושלים מהמפעלים האירופיים. אופ”א היא הגוף הקובע הבלעדי בהדרתן או בהשתתפותן של קבוצות ולכן ועדת המשמעת אינה יכולה להטיל את העונש שהחליטה.

המשמעות היא כי אם לא יתקבל הערעור של מחזיקת הגביע בבית הדין העליון, ישראל תאבד נציגה באירופה, שכן אופ”א בישרה שלא תוכל להירשם קבוצה אחרת על חשבון בית”ר ירושלים. בעקבות המתרחש הודיעה אופ”א כי באופן חריג היא מעניקה אפשרות לרישום הקבוצות עד ה-14 ביוני.

הרעיון לפיו אופ”א היא הסמכות הבלעדית לקבוע מי תשתתפנה במפעלים האירופיים, נכתב במפורש בהחלטה מ-2019, אז ההתאחדות הבלגית שללה למכלן את הזכות לשחק באירופה, אחרי שזו הואשמה בניסיון למכירת משחק. במקרה ההוא אופ”א אישרה את העונש, אך הכירה בזכותה הבלעדית להחליט.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (שחר גרוס)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים (שחר גרוס)

בפסק נכתב: “גוף הערעורים של אופ”א מתייחס להחלטת ההתאחדות הבלגית ומציין שהיא נופלת תחת סמכותה הבלעדית של אופ”א, כמארגנת, להחליט על קבלה והדרה של מועדונים מהתחרות”. כעת, ההחלטה אם להדיח את בית”ר נתונה אך ורק בידי אופ”א וכך התבשרה ההתאחדות.

כזכור, הירושלמים ספגו עונש כבד בעקבות פריצת ההמונים לכר הדשא בסיום ה-0:3 על מכבי נתניה בגמר, מה שגרם לביטול טקס ההנפה באצטדיון. שחקני הקבוצה התייצבו למחרת המשחק בבית נשיא המדינה יצחק הרצוג כדי לקבל את התואר ולאחר מכן המשיכו לחגיגות בגן סאקר.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה