בהמשך לפרסום ב-ONE על כך, אחד מהאנשים המרכזיים שאחראי על קבוצה בליגה א’ נותן לנו מבט מקרוב על מה שקורה לכאורה בליגה א’, כפי שהוא עובר ורואה. בשיחה הוא טוען: “הליגה פושעת, יש הימורים לא חוקיים על הרבה כסף. יש חשד כי מספר משחקים בליגה א’ שיתקיימו היום (שישי) התוצאות בהם נסגרו לכאורה ע”י מהמרים ולמעשה יש ניסיון לכאורה להטיית משחקים”.

החשד הוא כי בלא מעט משחקים נסגרה לכאורה התוצאה, כאשר אפילו נסגרה כמות השערים מבחינת “אובר” בהימור. קיים אפילו חשד לכאורה כי במהלך משחקים, בהתאם לתוצאות, יוכלו להשפיע על התוצאה בכוונה, על מנת להפיל מהמרים באונליין ולקחת בצורה כזו את הכסף הגדול. המידע נמצא בידי חוקרי משרד החקירות ‘ויצמן יער’ שאנשיו יהיו פרוסים היום במשחקים בליגה א’.

כפי שפרסמנו השבוע, אחד האנשים המרכזיים בליגה א’ טען: “מאמנים דואגים להביא שחקנים שאין להם מושג ואז מתחלקים איתם. סוכנים מציעים שחקנים, יוצרים איתם קשר כי הם אחרי זה קשורים לכל התעשייה הזו”. עוד ציין: “עושים ‘שירקס’, הרגשנו זאת גם על בשרינו. כשיש קבוצות במצוקה, באים עם כל מיני רעיונות, אבל כשפנו אלינו העפנו אותם לכל הרוחות, לא רצינו לשמוע על כך”.

כדורגל (רויטרס)כדורגל (רויטרס)

הערכה היא כי אתרים בחו”ל, במזרח הרחוק, קשורים לתעשיית ההימורים הלא חוקית בכדורגל הישראלי. הם פועלים ע”י סוכנים שונים שמופעלים בישראל ומגיעים למגרשי הכדורגל בליגות הנמוכות, הם אלו שנותנים לכאורה הוראות לשחקנים במהלך המשחקים בהתאם להימורים שיש לכאורה על אותו משחק.

החשד הוא כי תעשיית ההימורים הזו פועלת בחלק ממשחקי ליגה א’ וגם פורחת בחלק ממשחקי ליגה ב'. במהלך המשחקים, נראים לפתע אותם סוכנים שמופעלים כשהם מראים את הטלפון למאמן אחת הקבוצות. מה אותו מאמן ראה? האם זה השפיע לאחר מכן על מה שקרה על כר הדשא?

מוקדם יותר השבוע, אבנר קופל, שאחראי כיום על בית”ר ת”א/רמלה בליגה א’, שלח מכתב להתאחדות לכדורגל בו כתב בין השאר: “בהמשך לשיחתנו הטלפונית ברצוננו להודיעך כי הגיע אלינו מידע על ניסיונות להשפיע, לכאורה, על תוצאות משחקי ליגה א’ דרום שייערכו ב-14.4”. קופל נוקב במכתבו כדוגמה משחק בו יכולה להיות בעיה ומוסיף: “לאור השמועות, הנראות והקשר האישי של אנשי המקצוע אנו מבקשים פעילות מיידית מקצועית ותקשורתית למניעת כל ניסיון, לכאורה, להטיית משחקי ליגה”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה