בספרד עדיין מנסים לפענח מדוע תקף פדריקו ואלוורדה את אלכס באאנה באגרוף לאחר ההפסד 3:2 של ריאל מדריד לוויאריאל בסנטיאגו ברנבאו. אז מדוע האורוגוואי החליט לתקוף את שחקן היריבה דווקא שעה לאחר סיום המשחק ודווקא במגרש החניה?

בזמן שבסביבת ואלוורדה מצדיקים אותו וטוענים שהתקיפה הגיעה בעקבות התגרות של באאנה בבנו שבדרך, ב’ספורט’ טוענים שהמריבה בין השניים החלה עוד במהלך המשחק ביניהם בגביע המלך, כשבאאנה לכאורה אמר לוואלוורדה: “בוא נראה אם תפסיק לבכות ברשתות החברתיות, תינוק בכיין”.

בסביבת שחקן ויאריאל טענו שוואלוורדה הזהיר אותו במשחק הליגה האחרון בין הצדדים: “אחכה לך בחוץ”. הספרדי לא התייחס לכך יותר מדי וחגג את הניצחון עם ויאריאל. אירוע התקיפה עצמו קרה בזמן שבאאנה הלך במגרש החניה, כאשר הוא אף שוחח עם חבר בשיחת וידאו ברגע התקיפה.

פדריקו ואלוורדה ואלכס באאנה. סערה גדולה במדריד (רויטרס)פדריקו ואלוורדה ואלכס באאנה. סערה גדולה במדריד (רויטרס)

קשר הצוללת הצהובה דיבר עם שחקן ג’ירונה ארנאו מרטינס ברגע שהותקף, כאשר ואלוורדה אגרף אותו ואחרי שתיקה של כמה רגעים גער בו: “עכשיו תמשיך להגיד את מה שאתה אומר מסביב למגרשים”. בספרד דווח שהאורוגוואי אף בכה רגעים ספורים לאחר המקרה.

האבטחה במקום לקחה עדויות משני הצדדים, כאשר באאנה נשאל אם הוא רוצה לדווח על התקרית ובאותם רגעים בחר שלא (בהמשך הלין במשטרה). מקורביו של ואלוורדה ביקשו מבאאנה לא להגיש תלונה, האחרון הסכים בתנאי ששחקן ריאל יוציא הצהרה שבה הוא מגנה את התקיפה, אבל האורוגוואי לא יכול היה לעשות את זה ללא אישור מקבוצתו, מה שלא השאיר לבאאנה ברירה.

לאחר התקרית, שחקן ויאריאל דיבר עם אמו עד ארבע לפנות בוקר והסביר לה את מה שקרה. המתיחות בין השניים הגיעה גם לרשתות החברתיות, כשאוהדים רבים של ריאל באו להגנתו של ואלוורדה והטיחו עלבונות בחשבון האינסטגרם של יריבו: “נקווה שתאבד את הבת שלך”, “מגיע לך את כל הרע שקורה לך”, “חזיר”, “נצחק על הילדה שלך”, היו רק חלק מהתגובות.

פדריקו ואלוורדה (רויטרס)פדריקו ואלוורדה (רויטרס)

אוהדים נוספים של הבלאנקוס איימו ודרשו מבאאנה להתנצל, אחרת “כל אוהדי ריאל מדריד ירדפו אותך”. אשתו של ואלוורדה כתבה בפוסט נוסף: “יש אלוהים שרואה הכל, שיודע את האמת, ואנחנו רגועים. הם פותחים פצע שאפילו לא נסגר עדיין, עד שהילד יוולד לא יהיה לי שקט. יש גבולות שלא חוצים, לא הכל הולך בכדורגל”.

באאנה הוציא הצהרה רשמית מטעמו וכתב: “ביום שבת הותקפתי על ידי קולגה מריאל מדריד. מקורביו הוציאו לאחר מכן הודעה שאיחלתי דברים רעים לקרוב משפחה שלו. מאז, כמובן, לא היו שום ראיות כדי להוכיח את הטענות נגדי. ניסו להשתמש בטענות האלה כהצדקה של התקיפה והשקרים כואבים יותר מהמכות”.

הספרדי הוסיף: “הנזק למשפחה שלי הוא גדול ולא מוצדק. איומים, העלבות, והודעות פרטיות בהן מאחלים למשפחתי מוות. דיווחתי על הנושא למשטרה ובואו ניתן לצדק לעשות את העבודה. המטרה שלי עכשיו היא להתרכז במקצוע שלי ולעזור לקבוצה שלי להשיג את מטרותיה”. הוועדה נגד אלימות תבחן את המקרה, כשוואלוורדה עלול לספוג השעיה מיידית של בין משחק אחד לשישה לפי דיווח ב’אס’.

ריאל נכנעה 3:2 לוויאריאל בברנבאו
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה