כבר בגיל צעיר, במשפחה אמרו שכארם זועבי ייצא שחקן. הסבא שלו שיגע את כל המדינה, והשבוע זיו אריה, מאמן הפועל ירושלים, שלח במהלך המשחק עם מכבי נתניה את זועבי לבכורה המוצלחת בליגת העל, חודש לפני יום הולדתו ה-17 של האחרון.

הבחור המוכשר היה מעורב בבעיטת 11 המטרים הראשונה שנפסקה לזכות הקבוצה הירושלמית. רק המשחק בנבחרות מנעה את קיום הבכורה של זועבי הצעיר הרבה לפני. הוא גדל בכפר טמרה בצפון למשפחה שנושמת את הכדורגל. המפורסם עם השם זועבי הוא הישאם, האח של הסבא כארם זועבי, שהוא הרוח החיה של המשפחה ועל שמו קרוי הכישרון העולה.

אני מכיר את המשפחה עשרות שנים, עוד מהתקופה שהישאם זועבי שיחק במכבי תל אביב. הסבא כארם שיגע אותי בעבר על לא מעט כישרונות שגדלים במשפחה, אך ייאמר לזכותו שעל כארם ג'וניור הוא אמר תמיד שהוא משהו מיוחד.

משהו מיוחד. כארם זועבי (ראובן שוורץ)משהו מיוחד. כארם זועבי (ראובן שוורץ)

הוא התחיל בכלל לשחק כדורגל באסי גלבוע הקרובה יותר לבית המשפחה, משם הגיע למכבי חיפה. זו הייתה התקופה שהיה בלגן במחלקת הנוער הירוקה, עד שהבעלים יענק'לה שחר עשה שם סדר לאחר שחשפנו ב-ONE את מה שקורה שם במסגרת פרשת "מעטפות תמורת דקות". בחיפה היו גורמים שלא הבינו את הכישרון שיש להם ביד, ופנייה של גדי כרמלי שבאותה תקופה ניהל את האקדמיה בהפועל ירושלים, הביאה את המשפחה להחלטה הדרמטית: הילד יוצא מהחממה ויחד עם האח עומרי הצעיר יותר שגם משחק בהפועל ירושלים, השניים עברו להתגורר בירושלים, כאשר הפועל ירושלים דאגה להם להכול.

הוא נחשב למכונת שערים במהלך כל העונות האחרונות. העונה במסגרת קבוצות הנערים והנוער של הפועל ירושלים יש לזכותו עד כה 17 שערי ליגה ועוד שלושה שערים במסגרת גביע המדינה. בעונה שעברה, 2021/22, יש לו במסגרת קבוצות הנערים של הירושלמים 22 שערי ליגה ועוד ארבעה שערים בגביע המדינה. בעונת 2020/21 הוא הבקיע במסגרת קבוצות הנערים של הפועל ירושלים 17 שערי ליגה ועוד שניים במסגרת הגביע.

אדהם זועבי, אביו של כארם, מספר: “הילד היה במכבי חיפה, אבל לא העריכו אותו מספיק. להעביר אותו ממכבי חיפה להפועל ירושלים זאת הייתה אחת ההחלטות הקשות שלקחתי בחיי. בנסיעה הראשונה לירושלים הקמתי את הילד בכוח מהמיטה , הוא אמר ‘מה אעשה עם החברים שלי מחיפה?’, ואמרתי לו בעדינות – ‘בוא נתחיל הכל מחדש, אני איתך’.

אדהם וכארם זועבי (פרטי)אדהם וכארם זועבי (פרטי)

“עם זאת, לקח לנו חודש להחליט אם הוא נשאר רק בגלל הנסיעות והמרחק ,כי חום ואהבה ויחס מצאנו אצל גדי כרמלי והבנים שלו (השחקנים) מהיום הראשון. מתברר שההחלטה שהייתה הכי קשה עד עכשיו היא ההחלטה הכי נכונה להתפתחות הכישרון של הילד. הילדים כארם ועומרי הם כל החיים שלי. ויתרתי על אימון קבוצה בליגה לאומית ובליגה א’ כדי להסיע את הילדים וללוות אותם בכל צעד. לא ישנתי בלילות, הייתי קם בשעות מוקדמות, נעדר מהעבודה ימים כדי לעזור לילדים שלי בירושלים. קריירת הלימודים וגם קריירת הכדורגל שלי באימון נעצרה למען הילדים והקריירה שלהם. אין יותר מתוק מזה, לראות את ההצלחה מול עיניי”.

אגב, רגע לפני המעבר, לפני כארבע שנים, הסבא כארם קיבל טלפון מבכיר במכבי חיפה שהבטיח לו שהם עושים סדר, וביקש ממנו להישאר, אך הסבא אמר "סגרנו בהפועל ירושלים, ומילה אצלנו היא מילה". בדרך היה עוד משבר עם הפועל ירושלים לאחר כשנה, הוא כמעט כבר היה בדרך לעבור לקבוצה אחרת, אך גדי כרמלי פשוט לא נתן לכישרון העל הזה לחמוק מידיו, וכארם זועבי חתם על חוזה חדש בקבוצה הירושלמית.

בקבוצה מהבירה לא נתנו לו לחמוק. כארם זועבי - הפועל ירושלים נערים א' על (באדיבות אדהם זועבי)בקבוצה מהבירה לא נתנו לו לחמוק. כארם זועבי - הפועל ירושלים נערים א' על (באדיבות אדהם זועבי)

גדי כרמלי, שכבר לא עובד כיום בהפועל ירושלים, נשמע היום מאוד מחויך מההצלחה של כארם והוא  מספר ל-ONE: "ב-2016 הוא היה שחקן מחליף במכבי חיפה, אמרתי לאבא שלו ‘תביא אותו לאקדמיה של הפועל ירושלים’. אמרתי לו אז שבגיל 16.5 הוא ישחק בבוגרים, אז אני מתנצל שטעיתי במספר חודשים. אני חושב שמבחינת איכויות, כישרון ונתונים גופניים, הוא חלוץ מרכזי תשע הכי מוכשר שגדל בישראל. כמו שאמרתי לו כל יום באקדמיה, הוא קיבל מתנה והכל תלוי בו. יש לו מהירות, הבנת משחק יוצאת דופן, בעיטה יוצאת דופן, משחק ראש לא רגיל. הוא מיוחד מאוד".

לאן הוא יכול להגיע?
"הוא לא יישאר עוד הרבה זמן בארץ, הוא יגיע מהר מאוד לאירופה לליגות הכי בכירות. הוא כישרון חריג שלא רואים כל יום".

"כארם לא יישאר עוד הרבה זמן בארץ". גדי כרמלי (יונתן גינזבורג)"כארם לא יישאר עוד הרבה זמן בארץ". גדי כרמלי (יונתן גינזבורג)

עוד מוסיף כרמלי: "לא כל משפחה הייתה נוהגת בצעד נועז כזה של להרחיק את הילדים מהבית בגיל כל כך צעיר ומעבירה אותם לירושלים. ייאמר לזכותם שהם שמעו לי מה שהבטחתי להם".

אגב, היו תקופת שכרמלי לקח את כארם לישון אצלו, הוא כל כך עטף אותו מקרוב. אדהם זועבי, אביו של כארם, מלווה אותו לכל מקום, כאשר הוא עבר אף תקופות קשות, אך הוא לא ויתר ודאג שלילד יהיה את השקט כדי שיוכל להתרכז בכדורגל.

האב לא ויתר. כארם זועבי עם אביו אדהם (פרטי)האב לא ויתר. כארם זועבי עם אביו אדהם (פרטי)

בתקופת הקורונה כרמלי בנה לזועבי תוכנית אימונים מיוחדת ומסודרת, ולמעשה במשפחה מעידים כי אחרי הסגר הראשון הוא חזר שחקן אחר, והעלה את הרמה שלו בכמה דרגות. למעשה, כל המשפחה המורחבת התגייסה ללוות את הפרויקט של חלוץ העתיד. לכל משחק שלו דואגים שכמה בני משפחה יחד יגיעו, ילוו ויעודדו מקרוב.

הישאם זועבי, ששיחק בעבר כאמור במכבי ת"א, הפועל חיפה וכיום מאמן בליגות הנמוכות, מספר על כארם בשיחה עם ONE: "הוא ילד בוגר, ראינו את שפת הגוף שלו גם ברגע שנכנס למגרש וגם כאשר עשו עליו את הפנדל, לא רואים את זה בנער מתחת לגיל 17. זה מראה על חוסן מנטלי, ביטחון עצמי, הבחור ממוקד במטרה. יש לי הרבה שיחות איתו, הוא מקשיב לי איך להתנהג במגרש, אימונים, חדר הלבשה, להיות צנוע, לעבוד קשה”.

"יש לו חוסן מנטלי וביטחון". הישאם זועבי (באדיבות צעירי כפר כנא)"יש לו חוסן מנטלי וביטחון". הישאם זועבי (באדיבות צעירי כפר כנא)

זועבי הוסיף: “מגיעה מילה טובה לזיו אריה מאמן הפועל ירושלים, מאמן טקטי שעושה עבודה יוצאת מן הכלל. לא הרבה מאמנים היו נותנים במה לשחקן צעיר במעמד כזה. זו הזדמנות בשבילו ובשביל הקבוצה להריץ אותו. המטרה שלהם ברורה למכור אותו בעתיד הקרוב לקבוצה בארץ או לקבוצה בחו"ל. המטרה שלנו שהוא יצא לחו"ל. בהזדמנות הבאה שהוא יקבל חובת ההוכחה עליו כדי להראות המשכיות".

מה מייחד אותו?
"הוא יודע לתת גולים בכל מצב, שמאל, ימין, הרבה גולים בנגיעה, או במבצע אישי. הוא לא חלוץ שמשחק בעמדה אחת, הוא יכול לשחק בכל התפקידים בהתקפה. זה יתרון מבחינתו למצוא קבוצה כי אין להרבה שחקנים את הארסנל שיש לו".

סעיף השחרור שלו מהקבוצה הירושלמית עומד על כ-800 אלף אירו, יחד עם דמי ההשבחה זה מסתכם בכמיליון אירו. המשפחה מכוונת שהוא יעשה את הקפיצה לקבוצה מעבר לים, כאשר האבא אדהם מבטיח לפנות את הזמן וללוות מקרוב את הילד לאחר שבשנה האחרונה הוא ליווה אותו שלוש פעמים לחו״ל.

כארם זועבי לאחר סחיטת הפנדל. משפחתו צופה לו עתיד מזהיר (ראובן שוורץ)כארם זועבי לאחר סחיטת הפנדל. משפחתו צופה לו עתיד מזהיר (ראובן שוורץ)

כמו שליגת העל לא נהנתה תקופה ארוכה מאוסקר גלוך, נראה שגם מכארם זועבי ליגת העל לא תספיק לטעום הרבה לפני הקפיצה הגדולה הבאה שלו.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה