“היה חשוב להמשיך לסמן ניצחון נוסף ולא ליפול לפני באסקוניה”, אמרו אתמול (שני) במכבי תל אביב לאחר הניצחון על עירוני נס ציונה במסגרת המחזור ה-19 של ליגת העל. קבוצתו של עודד קטש שמרה על המקום הראשון ושיפרה את מאזנה ל-16 ניצחונות אל מול שלושה הפסדים. במועדון היו מרוצים מהניצחון שבא לאחר ניצחון כפול ביורוליג, בנוסף ליכולת של השחקנים הישראלים – “הייתה ירידת מתח שהיא טבעית”. בינתיים במועדון כבר מביטים לעבר המשחק מול באסקוניה, וכל זאת כאשר הם גם עובדים על שמירת הליבה.

הצהובים נמצאים בעיצומה של תקופה בה במועדון עובדים במספר חזיתות. תחילה, ישנו את המאבק על פלייאוף היורוליג שצובר לו תאוצה, אך מאחורי הקלעים במועדון עובדים על שימור הליבה גם לעונה הבאה. הצהובים-כחולים פועלים כזכור להארכת חוזהו של ווייד בולדווין, והכיוון בגזרה חיובי מצדם של שני הצדדים.

בנוסף לבולדווין, וכפי שפורסם לראשונה ב-ONE, במכבי רוצים לראות גם את בונזי קולסון וג’רל מרטין ממשיכים מעבר לחוזיהם הנוכחיים, ובמועדון מתכוונים להאריך את חוזיהם של השניים מעבר לעונה הבאה. כמו כן, ל-ONE נודע לראשונה כי רוצים לראות גם את ג’ייק כהן ממשיך בשורות הקבוצה הצהובה מעבר לעונה הנוכחית.

ג'ייק כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)ג'ייק כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

בחזרה למשחק. במהלך החימום למחצית השנייה, אוהד עירוני נס ציונה קרא לעברו של מאמן הכושר של הקבוצה, רגב פנאן, “איפה אבא?”. יפתח זיו הרחיק את פנאן הפגוע והנסער מהמקום, כאשר גיא פניני שהראה במהלך המשחק יכולות של מנטור לרפי מנקו בצד המקצועי, הראה צד נוסף למנהיגות שלו ופשוט הגיב לאותו אוהד ואמר לו “תקלל אותי, לא אותו”. משקיף המשחק, גילי עובד, הגיע גם כן לכיוון היציע עם אנשי מכבי ת”א, ובנוסף מנהל הקבוצה של נס ציונה, אפי שמש, שפעל בכדי להרגיע את הרוחות שסערו ובצדק, ניגש לאותו אוהד שבסופו של דבר התנצל כפי שסיפרו אצל הקבוצה מלב המושבה.

האירוע המדובר לא היה צריך לקרות. לא במשחק מול עירוני נס ציונה ולא בשום משחק אחר. זוהי הקנטה שהיא לא פחות מקו אדום שנחצה אתמול שוב, קו שנחצה בעבר והפך לסוג של סטטוס קוו. למען הסר ספק, אסור שיהיה בכלל סטטוס קוו, יש דברים שצריכים שיהיו טאבו, וזה אחד מהם. להקנטות מסוג זה שהן פשוט נלוזות ומגעילות אין שום מקום במגרשים, וכדאי שקברניטי הכדורסל יעשו משהו בנידון ויפה שעה אחת קודם.

רגב פנאן כועס (לילך וויס-רוזנברג)רגב פנאן כועס (לילך וויס-רוזנברג)

במועדון הצהוב רצו להמשיך במסלול הניצחונות גם כדי לשמור על המקום הראשון בתום העונה הסדירה, וגם כדי למנוע נפילה רגע לפני מחזור היורוליג הקרוב. “זה היה משחק שקל לאבד”, הודו בסביבת הקבוצה בכל הנוגע לאיך שהמשחק התפתח, והוסיפו כי רצו לתת ביטחון לשחקנים, והפסד כמובן היה משיג את התוצאה ההפוכה בדיוק. הצהובים-כחולים החמיאו לדי ג’יי קופר, על כך שקלע כמה זריקות גדולות כפי שציינו, אך כאמור החמיאו גם ליפתח זיו וג’ייק כהן שהיה שם עבור קבוצתו ובגדול. על רומן סורקין אמרו כי היה אקטיבי מתחת לסלים, וכמו כן היו מרוצים גם מג’וש ניבו ולורנזו בראון ש”שוב עשה פעולות גדולות בקלאץ’”.

הצהובים-כחולים ידעו להשיג את הניצחון כאשר ברגע קריטי ג’ון דיברתולומאו שוב סיפק מהלך גדול בהגנה עם חטיפת כדור, ובמועדון סיכמו כי “בסופו של דבר, מה שהיה חשוב הוא הניצחון. שמחים מאוד שעשינו את זה, עכשיו הפנים לבאסקוניה”. בסביבת הקבוצה מודים כי לקראת המשחק מול קבוצתו של חואן פנארויה קיימת דריכות שיא. כזכור באסקוניה, מכבי תל אביב, פרטיזן בלגרד וז’לגיריס קובנה מחזיקות במאזן של 15 ניצחונות מול 13 הפסדים, וניצחון יקדם מאוד את קבוצתו של קטש לעבר פלייאוף היורוליג.

ג'ון דיברתולומאו (לילך וויס-רוזנברג)ג'ון דיברתולומאו (לילך וויס-רוזנברג)

ג’ון דיברתולומאו אמר בתום ההתמודדות: “זה היה משחק קשה עבורנו. הם שיחקו היטב בצד ההתקפי ויצרו מספר ריצות. אני שמח עם איך שהגבנו וסגרנו את המשחק. צריך לתת קרדיט גדול לג’ייק כהן, הוא היה מדהים. הוא הרים אותנו כשהיינו צריכים וברור שהוא ה-MVP של המשחק”.

עוד הוסיף על רצף הניצחונות: “זה לא משהו שאנחנו לא רגילים אליו. שיחקנו הרבה משחקים העונה, וכשבאים לאחר שבוע משחקים כפול שהייתה בו הצלחה, קל שתהיה נפילה. לא המעטנו בערכה של נס ציונה, שיחקנו נגדם פעמיים העונה והם עשו לנו בעיות, אבל בסופו של דבר החשוב ביותר הוא שהשגנו את הניצחון”.

ג'ון דיברתלומאו בטירוף (איציק בלניצקי)ג'ון דיברתלומאו בטירוף (איציק בלניצקי)

על ג’ייק כהן, הוסיף: “אין מספיק מילים שאני יכול לומר. אני כמובן לא הכי אובייקטיבי, אני משחק לצידו של ג’ייק כבר חמש שנים, הוא לא רק חבר לקבוצה, הוא גם חבר מאוד קרוב שלי. אני אוהב את המשחק שלו ואת הגישה שלו בחדר ההלבשה, ואם תשאל בחדר ההלבשה שלנו, הוא הקול שלנו. הוא מנהיג ואני שמח שהוא קיבל הזדמנות, הוא גם מנצל אותה ואני מצפה ממנו להמשיך”.

על סורקין אמר: “רומן הראה פעם אחר פעם את היכולת שלו ואת הפוטנציאל שיש לו, הוא עשה כמה צעדים קדימה העונה והמאמן שם אותו בפוזיציה טובה להראות את זה. הוא לומד תוך כדי תנועה וזו רק השנה השנייה שלו במכבי, אבל הוא צמח הרבה בשנתיים הללו וזה בהחלט נותן תקווה”.

רומן סורקין (לילך וויס-רוזנברג)רומן סורקין (לילך וויס-רוזנברג)

לקראת המשחק מול באסקוניה בחמישי: “אני חושב שככל שהתקדמנו, התקפית והגנתית, אנחנו יודעים יותר כיצד לשחק יחדיו. כמובן שהיו לנו נפילות והתקשינו להראות עקביות לכל אורכה של העונה, אבל כשהדברים חלקים יותר אנחנו מבינים יותר איך לשחק יחדיו, וכמובן שזה מגיע עם הזמן. הדבר המבטיח הוא שזה הולך בכיוון טוב יותר, ואנחנו צריכים לבנות על זה כדי לסיים את העונה בדרך הטובה ביותר”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה