ראש אמ״ן, אלוף אהרון חליוה, דיבר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי inss לפני זמן קצר, במהלך שיחה עם מנהל ה-inss, אלוף במיל תמיר הימן, ואמר דברים מעוררי חשד.

“אלו ימים של מונדיאל - צריך לומר שאיראן על כל המגרש, גם מתחת למגרש. צריך להסתכל על ההתרחשויות המהירות ועל עוצמתן באופן הכי רע והכי חריג. בלונדון מתכוננים למתקפה איראנית והם יודעים על מה הם מדברים, ארה”ב מתכוננת גם כן לטרור איראני. אני לא משוכנע שהעולם מבין עדיין את העוצמה שהאיראנים מביאים ברמה הגלובלית. ההסתכלות צריכה להיות שלמה”, פתח חליוה.

“המחאות הנוכחיות הן החריגות ביותר בהתלכדות של משך ועוצמה. ההפגנות עברו לפסים של מרי אזרחי, מספר ההרוגים, פגיעה בסמלי שלטון. זה מטריד מאד את המשטר האיראני במיוחד בשילוב הסנקציות, הלחץ הבינ”ל הקיים והמצב הכלכלי הקשה. מוטרדים שם מאוד מסכנה למשטר. אני לא רואה בנקודת הזמן הזאת סכנה מיידית למשטר, אבל יש כאן תופעות אזרחיות ואנרגיה שיכולה להמשיך להיות מוזנת”.

אוהדי איראן (רדאד ג'בארה)אוהדי איראן (רדאד ג'בארה)

״ככל שהלחץ על איראן גובר, התגובה האיראנית לאירועים שונים אגרסיבית יותר. עלינו לצפות לפעולות אגרסיביות יותר של איראן באזור ובעולם. רואים זאת בשיגור הטב”מ מאדמת איראן לאותה מכלית. בניסיונות להוציא פיגועי טרור מתחילת 2022, אנו סופרים בממדים השונים, כולל בסייבר, סדר גודל של כמעט 100 פעולות שהאיראנים הוציאו. אני אומר לכם שהאיראנים שוקלים כעת לפגוע גם במונדיאל בקטאר. הם חוששים מתגובת הקטארים. המגמה הזאת תימשך”. 

״אני מעריך שבנקודת הזמן הזאת פריצה לגרעין לא רק משרתת את יציבות המשטר האיראני, אלא מסכנת אותו. האיראנים מתקדמים בתכנית הגרעין מבלי לעורר את חמת הקהילה הבינ”ל. ישראל חוזרת שוב ושוב מסבירה איך האיראנים מתקדמים בתכנית הגרעין והעולם נוקט בצעדים לא אפקטיביים כלפי הפרויקט. אבל ברגע שאיראן מפרה זכויות אדם ואזרח, מביאה להרג מאות אזרחים וילדים, ושר החוץ האיראני משקר שהעסקאות נחתמו לפני המלחמה - רק אז העולם מרים את ראשו. אז זה מפתיע. אנו נמצאים ארבע וחצי שנים אחרי פרישת ארה”ב מהסכם הגרעין והעולם לא עושה כלום בקשר להפרות האיראניות”. 

רונאלדו מגיב לראשונה לראיון שעורר סערה
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה