האם עידו אקסברד יעזור העונה למכבי הרצליה להעפיל לליגה הלאומית? עוד מוקדם לצאת בהצהרות, אבל החלוץ הוותיק, שיחגוג 34 בדצמבר הקרוב, פתח את העונה בצורה טובה מאוד כשרשם כבר חמישה שערים בכל המסגרות. "בתקופה האחרונה אני יודע לשמור על עצמי יותר, גם בגילי, הרי שאני כבר לא ילד, מה שנקרא", מספר ל-ONE. בעונה החולפת, כששיחק תחת דוד מרטן, חווה פציעה שהשביתה אותו לתקופה בת 73 ימים וחזרתו למגרשים הייתה בעצלתיים.

בעונה שעברה, אחרי שישה משחקים, עם חזרתו למגרשים, רשם שער ב-0:3 על הפועל אשקלון. רוב המשחקים בהם שותף, עם חזרתו למגרשים, היו כשעלה מהספסל, הוא לא היה שלם ביכולתו. הפועל מרמורק בסופו של דבר החליטה להיפרד מהשחקן כשמתוך המערכת נשמעו הקולות כי מדובר בשחקן שכבר אינו ילד ונפצע לא מעט. "אם הוא חוזר לעצמו, הוא יכול לעשות עונה מהסרטים", ציין גורם במרמורק לאחר הפרידה ממנו.

עכשיו, כשאקסברד הגיע למכבי הרצליה ומתאמן תחת אלעד בראון, נדמה כי הכוכבים מסתדרים בעבורו, למרות שעוד מוקדם לדעת כיצד תסתיים העונה הזו מבחינתו. על פניו, זו פתיחה טובה מאוד בעבור החלוץ הוותיק שנגע בתהילה כששיחק בעבר הרחוק עם הפועל תל אביב, הפועל פתח תקווה, הפועל באר שבע, מכבי נתניה, מכבי אחי נצרת והפועל עכו עד שבשנים האחרונות הגיע לליגה א' בלב שלם וללא חרטות. "זו החלטה שנלקחה בלב שלם ואני שמח על כך. אני בחרתי לרדת לליגה א' כי החיים שלי השתנו. אם לא הייתי במצב המשפחתי שלי היום, אולי המצב היה נראה אחרת".

עידו אקסברד חוגג במדי הפועל תל אביב (עמיחי הילמן)עידו אקסברד חוגג במדי הפועל תל אביב (עמיחי הילמן)

"אני מרגיש שהגעתי למקום הנכון לי כרגע”, הוסיף. “זה בית חם ואוהב, מקום מסודר עם מתקן ברמה גבוהה שהשאיפות שלו והרצון הוא להגיע למקום הטבעי שלו, הליגה הלאומית. הכל מתחבר לכדי פתיחת עונה טובה מבחינה אישית, הרבה בזכות זה שאני יודע לשמור על עצמי, על הגוף שלי, מכפי שהיה בעבר. אבל זה לא אומר שום דבר על המשך הדרך. אנחנו מסתכלים על הטווח הארוך. אני תמיד אומר שצריך למדוד שחקנים בסוף העונה ולא אחרי כמה משחקים בודדים".

במשחק האחרון של מכבי הרצליה, הקבוצה נפרדה ב-3:3 מטורף מול הפועל כפר שלם לאחר שכבר הובילה 0:3. במועדון חוששים לכשירותם של בן אלגרבלי, יאיר שפונגין וברק לביא הקפטן שנפצעו באותו המשחק. "יש לפעמים משחקים בהם הכל קורה”, אומר אקסברד. “עשינו בליץ מטורף של חצי שעה ויש כאלה שאמרו שהמשחק גמור ופתאום נפצעו לנו שני שחקנים משמעותיים בהגנה והיריבה הפכה את הקערה. אני מאוד שמח שלא הפסדנו עם איך שהתפתח המשחק. כולם ראו מה קרה בעונה שעברה לשמשון כפר קאסם ויובל נעים מול הפועל כפר שלם בהפסד 4:3. אנחנו לא שמחים במיוחד מתוצאת התיקו הזו, אבל באותה המידה יכולנו להפסיד. אבל כמובן שזה לא תירוץ, היינו צריכים לנצח את המשחק בקלות מאוד".

עידו אקסברד מוצג במכבי הרצליה (באדיבות המועדון)עידו אקסברד מוצג במכבי הרצליה (באדיבות המועדון)

עידו, מכבי הרצליה התחזקה מאוד בקיץ האחרון. מלבדך, הצטרפו שפונגין, לביא, סטרחמן, נסיקובסקי, אלברמן, אלגרבלי, מדהלה ועוד.
"אני מסכים שמכבי הרצליה התחזקה מאוד השנה, אבל אני חושב שהליגה נחלשה מאוד. הרבה שחקנים הלכו למחוז הצפוני ועוד כל מיני דברים שקרו בדרך. לבוא ולצאת בהצהרות זה הדבר הכי קל שאפשר לעשות. אבל התפוקה צריכה להינתן על כר הדשא. אנחנו לא מפחידים להצהיר על עליית ליגה. יש כאן שחקנים שהיו ברמות הגבוהות, עלו ליגה והיו בקבוצות של פלייאוף עליון. העבודה היא שקטה ויסודית כרגע. שימדדו אותנו בסוף השנה כל אחד לגופו וכקבוצה שלמה".

מה אתה חושב על התפוקה שלך כחלוץ בתקופה האחרונה?
"אם מסתכלים אחורה, עליתי ליגה עם סקציה נס ציונה מהליגה הלאומית לליגת העל. אחר כך הגעתי להפועל מרמורק בעונה שהשקיעו שם לא מעט כספים, הייתה לנו קבוצה מטורפת שפתחה בסערה, כך שגם אני הייתי במיטבי אז. כשהגיעה הקורונה, רגע לפני חודש מרץ, הליגה התבטלה כשכבר עמדתי על 15 שערים בכל המסגרות. המטרה שלי הייתה לרדת לליגה א' לקבוצה איכותית שמטרה היא לעלות לליגה הלאומית בחזרה. זו הייתה עונה טובה שנקטעה באמצע וחבל”.

עידו אקסברד בועט (חגי מיכאלי)עידו אקסברד בועט (חגי מיכאלי)

"העונה שלאחר מכן הייתה עונת הקורונה בה אי אפשר לשפוט אף שחקן ואף מאמן. כולם סבלו והיו חולים תוך כדי העונה וכך קרה גם לי. קשה לשפוט שחקנים בעונה כזו. בעונה שעברה אני חושב דווקא שהייתה לי עונה טובה יחסית בקדנציה השנייה שלי במרמורק. הפציעה עצרה אותי לצערי. לא היה קל לחזור לתלם. היה חשוב לי לחזור ולסיים את העונה בריא. זו הייתה פציעה לא קלה במיוחד. עד שחזרתי לכושר ועד שחזרתי להבקיע, כבר הסתיימה העונה. אני דווקא לא חושב שהייתה לי ירידה והנה, פתחתי את העונה בצורה טובה מאוד".

"אני אוטוטו בן 34 ומרגיש שאני צעיר בנפש. הגיל לא צריך להפריע בשלב הזה. יש שחקנים איכותיים מאוד בגילאים הללו כאן בארץ ובחו"ל. המגמה השתנתה. לפרוש היא לא אופציה בכלל. מי שמגיע לגיל כזה, תמיד עולות לו מחשבות כאלה, מי שיגיד לך שלא הוא פשוט שקרן. אבל זה לא פשוט לקום ביום בהיר אחד ולהחליט שאתה מסיים את מה שאתה עושה כבר למעלה מ-15 שנים. לא לקום לאימון יום למחרת, נכון לכרגע, זו לא אופציה בכלל".

עידו אקסברד (חגי מיכאלי)עידו אקסברד (חגי מיכאלי)

היות ואקסברד לא הרצלייני במקור והחל את דרכו במכבי תל אביב ובשמשון תל אביב, הוא לא מכיר ממש את הדרבי בין מכבי להפועל העירוניות. "שמעתי שזה מעבר לכדורגל. שיחקתי כבר כמה דרבים בחיים שלי. למשל, דרבי בפתח תקווה זה הרבה מעבר לכדורגל, הרגשה שיש רוע ביריבות בין השתיים. אנחנו עדיין לא מדברים על הדרבי ההרצלייני, אלא מתקדמים ממשחק למשחק ועד שנגיע לשם נדע לעשות את ההתאמות הנכונות".

איך העבודה עם אלעד בראון העונה?
"טובה מאוד. לא הכרתי אותו לפני זה. הוא מסוג המאמנים שהשחקנים משחקים בשבילו. יש חיבור טוב, אנחנו מדברים לא מעט ומתייעצים לא מעט. הוא חושב למערכת שלנו".

אלעד בראון (יונתן גינזבורג)אלעד בראון (יונתן גינזבורג)

איך אתה מסכם את העונה שעברה בהפועל מרמורק תחת דוד מרטן?
"זו הייתה עונה טובה מבחינה קבוצתית, אף אחד לא ציפה שנגיע לפלייאוף העליון. דוד עשה עבודה מצוינת במרמורק והרבה בזכותו הגענו למקום הגבוה בצמרת הטבלה".

דוד מרטן (יונתן גינזבורג)דוד מרטן (יונתן גינזבורג)

ביום שישי הקרוב (14:00), מכבי הרצליה תצא לעיר הנמל ותפגוש בסינתטיקו את מכבי עירוני אשדוד, שרשמה ניצחון ראשון העונה, כשחגגה על חשבון האקס, שי מאור ועירוני מודיעין, קבוצתו. באשדוד הקפיאו את שחרורם של מספר שחקנים בולטים במועדון לאחר הניצחון ואף צירפו לשורותיהם את אלי אלבז. בהרצליה יצטרכו להתמודד עם השחקנים הפצועים וחסרונם שעלול לפגוע במערך של אלעד בראון.

אושר אוסמו הצעיר לא עוצר במדי כפר שלם
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה