לאחר שאיל שפירא, בנו של עמיצור שפירא ז”ל, הגיש תביעה נגד אילנה רומנו ואנקי שפיצר, אלמנותיהן של חללי מינכן יוסף רומנו ז”ל ואנדרי שפיצר ז”ל, בבית המשפט המחוזי בתל אביב - משפחות הקורבנות שלחו מכתב שמתנער ממעשיו ומודה לשתיהן על המאמצים שהשקיעו במאבק שניהלו במשך 50 השנים האחרונות מול גרמניה והוועד האולימפי הבינלאומי.

כזכור, לאחרונה אילנה רומנו סיפרה כי הגרמנים הציעו פיצויים נמוכים למשפחות במהלך המשא ומתן מולן וכי הן דחו את הצעתם, כך שהמשפחות לא יגיעו לטקס הממלכתי של גרמניה לציון 50 שנה לטבח במינכן. בעקבות זאת, כפי שנחשף ב-ONE, איל שפירא הגיש לבית המשפט בתל אביב תביעה מפתיעה נגד אילנה ואנקי, בעודן נמצאות בעיצומו של המשא ומתן לקבלת פיצויים מממשלת גרמניה, ודרש מבית המשפט שיורה להן לא לדבר בשמו או בשמה של משפחתו ולטעון כי הן מייצגות אותו או אותה.

אלא שכעת, משפחות י”א חללי מינכן מתייצבות לצידן של אילנה ואנקי ותומכות בהן. במכתב שנשלח לאיל שפירא, כתבו לו בני המשפחות: “אנו המומים ומזועזעים מהתנהגותך המפריעה להליכים שרוב המשפחות הסכימו להם אל מול שלטונות גרמניה. אנו מבקשים מאנקי ומאילנה להמשיך במאבקנו הצודק, למעננו, כדי שדרישותינו יתקבלו במלואן. במשך 50 שנה השלטונות בגרמניה הסתירו מאיתנו מידע, שיקרו בבתי משפט ולא נושאים בנטל האחריות. אתה, איל, מתבקש להרפות ולא להפריע לנו המשפחות לעמוד על זכותנו. אם ברצונך לא לתבוע את גרמניה, אל תיקח את חלקך בבוא העת, אבל המשפחה שלך ושאר המשפחות נפגעות כרגע מפעולותיך. זוהי ההזדמנות להודות לאילנה ולאנקי, אנו מחזקים אותן במאבק המתמשך מזה חמישה עשורים”.

טקס אזכרה לי"א חללי מינכן (איציק בלניצקי)טקס אזכרה לי"א חללי מינכן (איציק בלניצקי)

על המכתב שנשלח לאיל שפירא חתומות משפחות סלבין, שור, חלפין (גולדווסר), שפיצר, שפרינגר, רומנו, גוטפרוינד, פרידמן ואפילו בני משפחתו שלו שיצאו נגדו - שירלי שפירא, שי שפירא ושושנה שפירא שחתמו על המכתב ובעצם התנערו ממעשיו של איל.

המשא ומתן בין נציגות המשפחות לשלטונות בגרמניה עדיין לא נשא פרי. בשלב זה, אין כל התקדמות בשיחות בין הצדדים. לפיכך, אם לא תהיה התפתחות דרמטית ב-72 השעות הקרובות וממשלת גרמניה לפתע תסכים לדרישת רוב בני המשפחות לקבלת פיצויים הוגנים, מסתמן כי משפחות י”א חללי מינכן לא יטוסו לטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח באולימפיאדת מינכן 1972. המשפחות ממתינות לנייר עמדה רשמי אחרון מממשלת גרמניה - ומיד לאחר מכן צפויה להתקבל ההחלטה הסופית.

המשפחות דרשו מהגרמנים שלושה תנאים להגעתם לטקס - התנצלות ולקיחת אחריות, פתיחת כל הארכיונים ופיצויים בסטנדרטים של אירוע טרור בינלאומי. הגרמנים הסכימו לקבל את התנאים הללו, אך לא הסכימו להעניק למשפחות פיצויים בגובה הנדרש. במשפחות י”א חללי מינכן סקפטיים בנוגע להשתתפותם באירוע: “הגרמנים לא כיבדו אותנו ואת בקשותינו במשך 50 שנה ועד עצם היום הזה. במצב הנוכחי, לא נגיע לטקס”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה