כאשר כדורגלן מגיע אל שנות ה-30 בחייו, הוא בדרך כלל נהיה זהיר יותר באשר למצבו הפיזי ומחליט במודע להוריד מעצמו עומס על מנת לא להגיע לסיטואציה בעייתית של פציעות. דוגמה לכך היא החלטתו של טוני קרוס שפרש מנבחרת גרמניה בגיל 31 בלבד כדי להיות בכושר האולטימטיבי עבור ריאל מדריד.

יחד עם זאת, נראה שיש שחקן שעושה בדיוק את ההפך ואחרי שלא שיחק כמעט שש שנים במדי הנבחרת הלאומית שלו, הוא חזר אליה בגדול וכל זאת כשהוא משחק בכל המפעלים עם ריאל מדריד. אותו כוכב הוא כמובן קארים בנזמה, שעקב העומס שחווה בעונה החולפת כשהוא בן 34, קיבל תשעה ימי חופשה נוספים מהבלאנקוס ויצטרף אל חבריו למשחקי קדם העונה כשיגיעו אל ארצות הברית.

בזמן שהטריקולור זנחו אותו, בנזמה תפס תפקיד מרכזי בהרכב ריאל מדריד. מאז עזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו הוא שיחק כ-4,000 דקות עם המדרידאים בכל ארבע העונות האחרונות וכמות השערים שלו בסך בכל נמצאת במגמת עלייה בכל עונה עם 30, 27, 30 ו-44 (הרף שהציב CR7 בעונתו האחרונה בברנבאו) – מאזן שאמור להקנות לו את הזכייה בטקס כדור הזהב הקרוב.

קארים בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו, הצרפתי היה בדמותו של הפורטוגלי בעונה החולפת (רויטרס)קארים בנזמה וכריסטיאנו רונאלדו, הצרפתי היה בדמותו של הפורטוגלי בעונה החולפת (רויטרס)

דווקא בשנותיו המאוחרות יותר בקריירה, בנזמה משחק יותר מתמיד. בעונת 2018/19 הוא השלים 4,304 דקות, ב-2019/20  3,977 דקות וב2020/21 3,883 דקות. לעומת זאת, בעונה האחרונה (הפורייה ביותר שלו) הוא שיחק פחות והשלים 75.8 אחוזים מכלל המשחקים של אלופת אירופה, בעוד שבשלוש העונות שלפני כן, אלו בהן לא שיחק במדי צרפת, הוא לא ירד מתחת ל-82 אחוזים מכלל משחקי הבלאנקוס. 

קרלו אנצ’לוטי הבין שבמצב הזה הוא חייב לשמור על הכוכב הגדול שלו ובעוד שמיעט לבצע רוטציות בעונה האחרונה, הוא אפשר לצרפתי לנוח בשישה משחקי ליגה כשהחלוץ היה רק במקום השישי מבחינת כמות הדקות של שחקני הקבוצה. בנזמה לא יכול ליהנות יותר מההפוגות שהיו לו בעבר  והעונה מצפים לו אתגרים פיזיים אפילו קשים יותר, כאשר המונדיאל בקטאר ייערך בעיצומה של עונת הכדורגל בחודש נובמבר. לכן, הבלאנקוס אפשרו לו להאריך את חופשתו ולהגיע עם ‘מצברים טעונים’ לפתיחת העונה.

קארים בנזמה (אינסטגרם)קארים בנזמה (אינסטגרם)

מדריד הקטנה בקטאר?

ואם כבר בקטאר עסקינן, אז ב’אס’ דווח כי בין 11 ל-16 שחקנים של אלופת אירופה, כמעט שני שליש מסגל הקבוצה, עשויים לייצג אותה במונדיאל הקרוב. 11 השחקנים שבטוח ייצגו את נבחרותיהם הם דני קרבחאל (ספרד), אנטוניו רודיגר (גרמניה), טיבו קורטואה ואדן הזאר (בלגיה), אדר מיליטאו, קאסמירו ו-ויניסיוס ג’וניור (ברזיל), לוקה מודריץ’ (קרואטיה), קארים בנזמה ואורליאן טשואמני (צרפת) ופדריקו ואלוורדה (אורוגוואי).

מבין אלה שעדיין לא בטוח יגיעו לגביע העולם, נראה שרודריגו בעל הסיכוי הטוב ביותר לארוז מזוודה מאחר וצ’יצ’ה זימן אותו לנבחרת הברזילאית בשלוש הפעמים האחרונות והרחבת הרשימות במונדיאל ל-26 שחקנים פועלת לטובת היהלום של ריאל. 

רודריגו (רויטרס)רודריגו (רויטרס)

אי הוודאות הגדולה יותר היא באשר לנבחרת ספרד וצרפת. לאחרונה מרקו אסנסיו זכה לזימון ראשון ל’לה רוחה’ מזה שנה וחצי, אך דני סבאיוס לא זומן מאז אוקטובר 2020 והנוכחות שלו בקטאר תלויה הרבה במספר הדקות שלו בריאל העונה (מה שלא נראה מבטיח במיוחד). בנוסף מקומם של פרלאן מנדי ואדוארדו קמאבינגה לא מובטח אצל הטריקולור עקב עומס השחקנים בעמדות בהם השניים משחקים.

ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.

אסנסיו - המפתח לרכש בהתקפת ריאל מדריד
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה