עודד קטש חזר למכבי תל אביב מהדלת הראשית ומונה רשמית למאמן הקבוצה. הצהובים, שחוו עונה מורכבת, ינסו להחזיר לעצמם את תואר האליפות תחת המאמן החדש-ישן ולעשות צעד קדימה גם במסגרת היורוליג. היום (ראשון), קטש הוצג במסיבת עיתונאים ודיבר על הקאמבק למועדון, השאיפות והעבודה לצד דייויד בלאט. המסע”ת הועברה בשידור ישיר כאן באתר.

במקביל להצגתו של קטש, למכבי ת”א יש גם חסות חדשה: investing.com, פלטפורמת שווקים פיננסיים המספקת נתונים בזמן אמת, ציטוטים, גרפים, כלים פיננסיים, חדשות וניתוחים אודות 250 בורסות ברחבי העולם ב-44 מהדורות בשפות שונות. פלטפורמת Investing.com היא אחד משלושת האתרים הכלכליים העולמיים המובילים, על פי נתוני SimilarWeb ו-Alexa כאחד, עם יותר מ-46 מיליון משתמשים בחודש ויותר מ-400 מיליון גולשים.

קטש אמר בפתיחה: “זה יום משמח, אבל אני רוצה להתחיל משהו הרבה יותר עצוב - אני מאוד מצטער לשמוע שאריק בראילובסקי הלך לעולמו. הוא היה המאמן שלי בקבוצת הנוער במכבי תל אביב ואחת הסיבות המרכזיות שאני כאן היום, ששיחקתי כדורסל וגם עשיתי את זה בצורה יותר טובה. אני רוצה להשתתף בצער המשפחה והחברים, יהי זכרו ברוך”.

עודד קטש מוצג במכבי תל אביב (איציק בלניצקי)עודד קטש מוצג במכבי תל אביב (איציק בלניצקי)

על החזרה למכבי אמר: “אני מאוד גאה ונרגש, ככה אני נראה כשאני מתרגש. מודה על ההזדמנות לשבת פה כמאמן מכבי תל אביב, אני מודע לאחריות שבעניין, לאתגר הגדול ואולי בגלל האתגר עצמו אני מרגיש שזה הדבר הנכון, בזמן הנכון עבורי ואני יכול לשתף שאנחנו כבר בתהליכי עבודה אפילו אפשר לומר מתקדמים. אין לי ספק שנעשה הכל כצוות כדי להפוך את הקבוצה למנצחת ולרגש את האוהדים. צפויות לנו חוויות מרגשות בהיכל.

על שיתוף הפעולה עם דייויד בלאט אמר: “שמחתי על ההצטרפות של דייויד בלאט וזה דבר גדול עבור המועדון. הספקנו לעבוד ביחד, אני שמח ונרגש, נפלה בחלקי זכות גדולה ללמוד מאחד הגדולים ביותר אם לא הגדול ביותר. הוא מצטרף כראש הוועדה המקצועית, ניקח אחריות במשותף בבניית הקבוצה וגם בתוצאות. הייתי מאוד שמח לשתף ואני יודע שהאוהדים כבר מחכים לדעת איך הקבוצה תיראה. מהמעט שיצא לנו לדבר בשלושת הימים האחרונים אני לא יכול לשתף, אבל יהיו דברים מרגשים כבר בימים הקרובים”.

דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים (איציק בלניצקי)דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים (איציק בלניצקי)

קטש סיפר על תחומי האחריות בצוות: “דייויד יהיה ראש הוועדה המקצועית עם ניקולה וויצ’יץ’, יחד עם אבי אבן שאחראי על מחלקת הסקאוט, ואנחנו נקבל החלטות בהתאם, מדובר באנשי מקצוע מעולים. ההצטרפות שלו והתרומה שלו די ברורה, אנחנו נקבל החלטות ביחד כמו בדרך כלל, יהיו הרבה שיקולים, הרבה אילוצים, יש גם עניין של תקציב, דעות מקצועיות, לראות עין בעין את הדברים. אני מניח שלא תהיה זכות וטו למישהו בוועדה. נתווכח עד שנצא מישיבה עם החלטה ביחד שהוסכמה על ידי כולם”.

דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים (איציק בלניצקי)דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים (איציק בלניצקי)

על העובדה שמכבי הפעם התחייבה לחדש את החוזה במידה ויגיע לפיינל פור: “בפעם הקודמת שניהלנו משא ומתן, ישבנו ודיברנו בזמנו, וזו לא סיטואציה שהתאימה לי או למועדון, כדי שבסוף שזה ייפגש בין הצדדים, אבל הפעם הסיטואציה כן הסתדרה לשני הצדדים”.

על השוני לאמן את מכבי בפעם הראשונה כשהיה צעיר לבין הקדנציה הנוכחית, אמר: “ההרגשה אחרת לגמרי, עברתי דרך לפני המון שנים שאני אפילו לא כל כך זוכר. היום אני מרגיש הרבה יותר מוכן, מגובש ואני מקווה שהדברים יסתדרו לטובה. האמת אני די בטוח שדברים יסתדרו”.

שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

על השנה שבה ישב בחוץ, סיפר קטש: “זה באמת מעניין. שחקנים מספרים הרבה פעמים שכשהם חוזרים מפציעה הם רואים דברים אחרת. ההסתכלות הזאת מבחוץ היא חשובה. גם כשחקן ראיתי דברים אחרת אחרי פציעה. גם בירושלים וגם בפנא עברתי דברים אינטנסיביים ואז פתאום זה היה ברקס מבחינתי להסתכל מהצד. זה תהליך מאוד יפה שקורה, עברתי הרבה תחושות ורגעים. בקיץ, כשלא היה כדורסל, איבדתי ביטחון. ראיתי את כולם בכדורסל. ההסתכלות מהצד הפכה אותי. פתאום דברים מסתדרים יותר, הייתי ממליץ לעשות את זה למי שיכול לאפשר לעצמו”.

על ההגנה הלא יציבה שהייתה לקבוצה בעונה החולפת, אמר: “בהחלט זה העניין שצריך לשים עליו דגש. אומרים שכדורסל משחקים בשני הצדדים אבל הביטחון מתחיל בהגנה ונשים דגש על זה”.

קטש על האתגר הגדול בהחלפת הסגל: “האתגר הכי גדול יהיה בבניית הצוות – זה יקרה בימים הקרובים ונבנה את הצוות הכי טוב ומתאים שצריך. כמו שאמרתי, אני לא יכול להתייחס למי עוזב ומי הולך, ההודעות יצאו באופן מסודר מהדוברות, אבל אני כבר יכול לומר שזה ילך לכיוון של משהו שנבנה מחדש עם שמות מרגשים וקבוצה חזקה ומנצחת”.

ניקולה ווצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה ווצ'יץ' (איציק בלניצקי)

על סגנון המשחק וההתאמות, אמר: “אני בהחלט להתאמות. אחרי החוויה בפנא, היו כמה דברים שהתחדדו לי ברמת היורוליג. בסוף מדובר בכדורסל, זאת תמיד הדילמה. דרך אגב יש לי אהבה גדולה לצד ההגנתי לא פחות מההתקפי”.

על כך שיש כעת מאמן ישראלי במכבי אחרי הרבה שנים: “זה מוסיף. אם מנקודת המבט של הישראלי זה די מוסיף, זה ברור”.

על השאלה האם יש כוונה לשים דגש על הצד ישראלי בבניית הקבוצה: “הכל במסגרת האפשרויות שיהיו לנו. דובר עם כל אחד מכם ובנפרד. התפקיד של מכבי תל אביב זה לא לפתור את הבעיות של הכדורסל הישראלי אבל צריך לראות את האפשרויות שלנו. כמו שאתם יודעים אני מאמין גדול בשחקן הישראלי ובצעירים הישראלים. אבל מי שישחק, ישחק כי מגיע לו והוא ראוי והוא מנצח”. 

עודד קטש (איציק בלניצקי)עודד קטש (איציק בלניצקי)

קטש התייחס לנושא האימונים בחודשים הקרובים: “אני די מדבר בשם כולם ונבנתה נבחרת מצוינת, אנחנו רוצים בהצלחתה, מקווים שהיא תגיע רחוק ומחזיקים לה אצבעות. בהזדמנות הזאת אומר שחוויתי תקופה נהדרת בגלבוע גליל, לפתח ישראלים. הרבה בזכות חיים אוחיון ז”ל, זו קבוצה חשובה לכדורסל הישראלי ובתקופה האחרונה יש סימן שאלה גדול לגביה. אתם יודעים שאני מחובר אליה ואחרי חצי שנה אני מקווה שבקרוב ימצאו את הדרך לעזור לה, ואם מישהו יכול לעזור לפרויקט הזה כי זה מועדון שחשוב מאוד לכדורסל הישראלי”.

על הבעיה במציאת רכז ליד ווילבקין והאם כדאי בכלל שיישאר: “לא יכול להתייחס נקודתית לשחקן כזה או אחר, רק אומר שווילבקין שחקן מאוד חשוב. הזמן שאנחנו מבלים ביום יום על המחשבות גם בנושא הציוותים הוא גדול מאוד. זה לא רק שני שחקנים, זו משימה לא פשוטה אבל מורכבת, מאתגרת ואני ממש נהנה מזה”.

סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין (איציק בלניצקי)

קטש נשאל על היכולת של יפתח זיו בעונה האחרונה: “מאוד אוהב את יפתח אבל לא זו המטרה לדבר בצורה נקודתית. הכל יצא בהמשך בצורה מסודרת”.

על השאלה איך מחזירים את ימי הזוהר של מכבי, אמר: “הארגון קובע לעצמו את המטרות. המטרות די ברורות ואנחנו מודעים לזה שצריך לבנות מחדש. ואנחנו נגיע לשם. אבל זה יהיה בעזרת הרבה עבודה, השקעה, אמונה ומחויבות. אני יודע שזה נשמע מאוד קלישאתי, אבל זה באמת הרבה עבודת צוות ואמונה”.

דייוויד בלאט ושמעון מזרחי (איציק בלניצקי)דייוויד בלאט ושמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

על השאלה האם יש כוונה לבנות סגל רחב או מצומצם עם איכות: “עדיף גם וגם תמיד. גם עשיר וגם בריא. זה בדיוק העניין ואלו בדיוק הדקויות, חשוב שתהיה קבוצה רחבה שתעמוד בעומסים חשוב שתהיה קבוצה עם ישראלים ושלא יהיו שתי קבוצות. צריך גם שחקנים איכותיים שישפיעו על המשחק, חשוב גם הסגנון ההגנתי, אנחנו עובדים קשה כדי למצוא את האיזון במסגרת המגבלות התקציביות בשוק השחקנים”.

על השוני במכבי מהקדנציה הקודמת לנוכחית, אמר: “אני לא יודע. אני מרגיש הרבה יותר מוכן, שלם ומגובש. גם בפעם שעברה שהגעתי, לא בטוח שהגעתי אחרי רצף זכיות, אחרת אולי לא הייתי מגיע לכאן. גם אז קרו דברים. אני יודע לקחת אחריות כשצריך. הייתה מחשבה והשקעה בזמנו, ניקולה וטל נפצעו בזמנו. עכשיו ניקולה אחראי לתקן את המצב (צוחק). גם עכשיו בתפקיד החדש הוא לא פחות טוב מבעבר”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה