מזעזע. השופטת בדימוס יפית זלמנוביץ פרסמה דו”ח חמור ביותר ובו האשמות חסרות תקדים על ההתנהלות באקדמית הבנות בהתאחדות לכדורגל. בדו”ח שהוגש כתבה זלמנוביץ שהיא שוחחה עם כ-20 בנות, כשכמו כן הן קיימו שיחה פתוחה בינן לבין עצמן. הדו”ח עוסק בין היתר בצחי טיאר, מאמן האקדמיה, ועולות רצף של טענות קשות על ידי הבנות נגדו.

בדו”ח נאמר: “השחקניות תיארו תחושה של פחד מצמית, לרבות אלימות כבושה. צחי אמר להן שבת שההורים שלה יפנו אליו תיענש. האיום גרם להן לא לשתף את ההורים בקורות אותן באקדמיה. לדבריהן היה מקרה שמישהי עשתה כמה טעויות ברצף. צחי התעצבן, התקרב אליה בריצה, הרים את היד ואמר לה: ‘אני אפליק לך בתחת’. לדבריהן צחי להן אמר כמה פעמים בהזדמנויות אחרות: ‘יש לכן מזל שאתן בנות ואני לא יכול להרביץ לכן’”.

עוד נאמר, שבאחד הימים צחי צעק על אחת השחקניות, יתקרב אליה מאוד ונראה היה שהוא עוצר עצמו מלהרים עליה יד. התלונה השנייה שחזרה מצד השחקניות היה בנוגע להסתרת פציעות, שנובעת אף היא מהפחד מצחי והתגובות שלו. אחת הבנות שהיו לה כאבים פחדה לעשות MRI ולבדוק מה יש לה. צחי אמר לה, שאם זה טיפול ארוך/ניתוח “את תתפסי לי פה מיטה ואיאלץ להוציא אותך מהאקדמיה”.

עוד סופר כי מישהי שהייתה לה דלקת ולא יכולה הייתה להתאמן, צחי אמר לה שאם הפיזיותרפיסטית לא תראה כלום “את תרוצי פה שבוע” כעונש על ששיקרה. הוא אמר להן: “אני יודע מי משקרת לי ומי לא. יש שחקניות שקרניות”.

עוד טוענות השחקניות נגד טיאר שהוא עושה איפה ואיפה, יש שחקניות שיש להן פריבילגיות: הן תקבלנה הערות בצורה פחות בוטה. זה לא רק שהוא מעיר לשחקניות שהוא אוהב פחות בצורה בוטה יותר. את השחקניות שהוא אוהב יותר/רוצה יותר בנבחרת הוא שואל לשלומן, מה את אוהבת באקדמיה וכו’.

בנוסף הן טענו כי אמר להן שמי שאינה יכולה לקבל ביקורת לא יכולה להיות שחקנית. עוד אמרו שאינן מרגישות בנוח עם זה שהוא נותן להן “כאפות” עידוד (למשל: 2 סטירות על הפנים) או הולך איתן מחובקות. “הבנות חוות את זה כצורך של צחי לשלוט בהן”, נכתב.

עוד עולה בדו”ח הערות של צחי על משקלן. “למשל, השחקניות סיפרו שבחנוכה הביאו למגורים סופגניות. למחרת צחי אמר להן: ‘שמעתי שאכלתן ומעכשיו כל פעם שמביאים משהו לא בריא, תתקשרו אלי’. למחרת הביאו למגורים עוגות, אחת הבנות מספרת שהיא התקשרה והוא אמר לה לא לאכול”.

אחת השחקניות סיפרה שצחי אמר להן: “כל מי שאכלה שתצביע”. למרות שהוא יודע מי אכלה, הוא שואל ועושה להן מבדקי אמון. עוד מספרות: “יום אחד צחי נכנס לחדר האוכל ואחת הבנות, שהיא בררנית באוכל, ביקשה מצוות המטבח שיכינו לה צלחת של פסטה בלי כלום. זה קורה הרבה ותמיד מכינים לה. צחי צעק עליה, בפני כולן, שהיא חייבת לאכול כמו כולן ושתיקח את מה שהכינו לכולן ולא מה שהכינו לה ושלא תשכח שהיא על תנאי”. לדבריהן צחי מעיר להן הערות יום יומיות על המשקל, יש שחקניות שזה גרם להן לפתח הפרעות אכילה שגרמו לשינויים במחזור.

עוד טוענות השחקניות שצחי כינה “אותן בלרינות שמנות”. הוא נתן דוגמה והצביע על שחקניות מול כולן, מי נראית בסדר ומי לא. יש שחקניות שאמר להן: “יש לך גוף של דוגמנית”. עלבונות גם הם חלק מיחסו של צחי אליהן, לדבריהן. צחי קרא להן “אבי נעלבי”, הן מפחדות לבכות לידו, הן מרגישות שהן עושות הכול בשביל לשרוד, עושות הכול בשביל הביקורת. אם עשו משהו טוב, הן רוצות לראות שהוא ראה ואם עשו משהו רע הן מקוות שהוא לא ראה. הן מרגישות שהן באקדמיה כדי לרצות אותו.

אחת השחקניות שחזרה מפציעה, סיפרה שהיא הגיעה לאימון ואמרו לה שהיא יכולה להתאמן X דקות. מאחר וכאבו לה הרגליים ביקשה לצאת, צחי שאל אותה אם תוכל להישאר והיא אמרה שתישאר עוד 5 דקות. כשנותרו חמש דקות לסיום שאל אותה אם היא רוצה לצאת או לא והיא אמרה שכבר תישאר עד הסוף, הוא אמר לה שהיא “כלבלב בכיין”.

עוד טענו שמי שעושה טעות, קרה כבר כמה פעמים, שצחי אמר: “אני ארביץ לך”. השחקניות אמרו שצחי אמר למישהי: “יבת ***ה”. יש מקרים שבהן מישהי טועה וצחי צעק עליה: “את הורסת לי את האימון, עוד טעות אחת אני אעיף אותך מפה”.

אחד ההורים העיד ששמע שצחי אמר לילדה אתיופית, שהתקשתה לרוץ, “שמעתי שהאתיופים יודעים לרוץ”. עוד טענו ההורים שצחי אמר לאחת השחקניות “עם חזה כזה לא תוכלי להיות שחקנית”. השופטת זלמנוביץ כתבה שהיא ממליצה להתאחדות לזמן את טיאר לשימוע טרם החלטה להמשך העסקתו.

הגרסה של צחי טיאר: מכחיש, זה לא הסגנון שלי

השופטת זלמנוביץ ביקשה את גרסתו של המאמן לאירועים. על פי הדו”ח: “הוא עשה בתחילת העונה אסיפת הורים והודיע שכל רבעון לערך יעשו מפגש, ההורים יקבלו דיסק און קי שבו כל האימונים, תמונות וכו’ כדי שלהורה יהיה את כל היד ביחס למה שעברה הבת שלו כל שלושה חודשים. צחי אמר להורים והסביר שהשיחות המקצועיות תהיינה רק באסיפות הורים ובעיות יומיומיות בענייני בית ספר או ילדה שלא מרגישה טוב – באמצעות ליטל. לדבריו אמר להורים שאם זה ברמה שהוא צריך להתערב שיפנו, אם לא – אל תפנו”.

כמו כן, נכתב כי “צחי מכחיש שאמר את המילה ‘שמנות’. לדבריו זה לא הסגנון שלו, הוא לא מדבר ככה. בנות צריכות, לדבריו, להיות בנויות כמו ספורטאיות ולכן הוא אמר להן: ‘תסתכלו על ספורטאיות באירופה שנראות כמו דוגמניות’. הוא לא אמר את זה לבנות ספציפיות ולא אמר ‘יש לך גוף של דוגמנית’ או ‘יש לך חזה גדול’”.

כמו כן, נכתב כי “אחת מהשחקניות כבר שנה וחצי פצועה ולא מתאמנת, ההורים זומנו לשיחה ונאמר להם שהיא מתנהגת כמו אורחת. צחי הסביר שהוא רוצה להכניס שחקניות אחרות, מצטיינות, אז הוא הציב להורים דד ליין – אם עד חודש ינואר, אחרי שהיא מקבלת זריקה, היא לא חוזרת להתאמן, היא לא תמשיך באקדמיה ותישאר רק בקבוצה.

“זה היה בשיחה עם ההורים. ואז הוא התחיל ללחוץ את השחקנית בקטע של השיקום, אלא שהיא הבריזה מהפיזיותרפיה. הוא הזמין אותה לשיחה ואמר לה: ‘תלכי, אל תבריזי, אנחנו רוצים להכניס אותך לעניינים’. בפעם הרביעית או החמישית אמר לה: ‘עם כל הרצון לחכות שתחלימי, לנו לא מתאים’.

“צחי מאשר שאמר לבנות ‘תבינו, יש הרבה בנות בחוץ שאנחנו רוצים להכניס אותן. יש מיטות ספורות, אנחנו לא יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים. אני נותן לה פוש והיא לא מתאוששת’. לדבריו, התייחס רק לאותה השחקנית שפצועה כבר שנה וחצי והסביר שיש בווינגייט 23 מיטות, אז איזה טעם יש להשאיר שחקנית ששנה וחצי-שנתיים אוכלת וישנה? הוא לא אמר ‘תופסת מקום’ אלא ‘מיטה’”.

השופטת בדימוס אף ציינה כי “לשאלתי, השיב שיכול להיות שאמר למישהי ‘את הורסת לי את האימון’. צחי הכחיש שאמר למישהי ‘אני אתן לך מכה בתחת’. צחי חוזר ומציין שאינו מדבר בשפה הזו, כפי שנטען כלפיו, לא אומר ‘שמנה’ ולא ‘חזה גדול’. מכחיש הכל וטוען שזה סימפטום של 3-4 הורים. לדבריו, הוא לא צועק אלא אם זה בקטע של דרייב. הוא גם לא מעליב אותן. צחי סבור שההורים המרידו את הבנות. הוא מתייחס לבנות כמו לילדות שלו, ולדבריו לא צריך לערב ילד בסכסוך של מבוגרים. צחי סיפר שאמר לבנות ביום השיחה איתי: ‘אל תהרסו את מה שבניתן. אתן יכולות לדבר, אני מתייחס להורים שלכן כמו קהל’. לשאלתי, לא טפח לאף אחת על הפנים”.

ארצית לנוער צפון לוהטת: פרדסייה תעפיל?
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה