כבר תקופה שבהפועל תל אביב מדברים על כך שזאב גרינברג ימכור את 25 האחוזים שהוא מחזיק בהם בבעלות על הקבוצה. לפני כשנה דובר על כך שאיש העסקים, שי שצברג, ירכוש מגרינברג את החלק שלו תמורת כ-2.5 מיליון שקלים, אך לבסוף זה לא קרה, וכעת אנחנו חושפים את התוכנית של האדומים לדילולו של גרינברג ולמעשה לנטרול הסופי שלו בכל הנוגע לקבלת ההחלטות במועדון.

במשך תקופה ארוכה בעלי הפועל ת"א בראשות האחים שרון ואיציק ניסנוב לא בדיוק משתפים את גרינברג בניהול היום-יומי של הקבוצה. גרינברג למעשה סיים להשקיע בהפועל ת"א בסוף עונת 2018/19, כאשר הוא התחייב בעת רכישת המועדון אחרי הפירוק להזרים 2.5 מיליון שקלים (למעשה חרג מכך), ואכן לא הזרים מעבר לכך, כך אישר מראש. מאז, הוא למעשה שימש כאחד השותפים, אף ניהל את המועדון ביום-יום במשך תקופה ארוכה כשלא היה מנכ"ל, אך לא השקיע כספים בעצמו.

עם הזמן, במשך תקופה ארוכה, גרינברג חיפש דרך יציאה מהפועל ת"א, כאשר רוצה לקבל תשלום עבור החלק שלו. גרינברג ובני משפחתו אף ספגו עלבונות וגידופים בוולפסון, בבלומפילד ומחוץ לביתם (גם כאשר עברו דירה), כולל אשתו, אתי גרינברג, אשת חינוך ומי שניהלה בהתנדבות מלאה את אקדמיית הלימודים של המועדון (מרכז לימודים לשחקנים מקבוצות הנוער השונות, כולל ליווי אישי וסיוע לקראת בחינות הבגרות). אותו מקרה היווה מבחינת גרינברג חציית קו אדום לעזיבת המועדון. גרינברג עבר את מה שהאחים ניסנוב עוברים כיום.

האחים ניסנוב (חגי מיכאלי)האחים ניסנוב (חגי מיכאלי)

אבל מאז לא נמצא רוכש לחלקו של גרינברג, ובהפועל ת"א החליטו שהגיע הזמן לבצע מהפכה כדי שלגרינברג יותר לא תהיה כל יכולת השפעה במתחם וולפסון. בקבוצה מתכוונים לבצע מהפכה, כאשר שיעור הבעלות יהיה לפי יחס ההשקעה של כל אחד בקבוצה. האחים ניסנוב ומאיר תושב השותף המרכזי בבעלות תומכים במהלך הזה. 

בקבוצה לא יגידו זאת, אך זה מהלך לנטרולו של גרינברג, ובכך לגרום לכך שהוא לא יוכל יותר לקבוע והוא יהפוך למין אוהד ללא יכולת השפעה. כיום הבעלות של הקבוצה מתחלקת שלמאיר תושב יש 37.5%, לאחים שרון ואיציק ניסנוב יש עוד 37.5%, ולזאב גרינברג יש את 25% הנותרים.

זאב גרינברג (שחר גרוס)זאב גרינברג (שחר גרוס)

כאשר בהפועל ת"א יאשרו בתקופה הקרובה את תוכנית הבעלות החדשה, מאיר תושב יהפוך להיות בעל של כ-50% מהבעלות, כי הוא במרוצת השנים שם הכי הרבה כסף בקבוצה. אגב, תושב עוזר לקבוצה עוד משנת 2012 עוד לפני שנכנס כבעלים, כבר אז שם לא מעט כסף לטובת הקבוצה.

מאיר תושב (רדאד ג'בארה)מאיר תושב (רדאד ג'בארה)

במבנה החדש, לאחים ניסנוב יש כ-35%, ואילו גרינברג ידולל לכ-15% בלבד. באחזקה כזו הוא לא יוכל יותר להיות מעורב בכלום, וגם המחיר העתידי שיקבל בעתיד אם ימצא רוכש על החלק שלו, כבר לא יהיה גבוה. בתגובה לפניית ONE, מאיר תושב ביקש שלא להתייחס לדברים לפני שזה קורה.

מסע"ת הפועל ת"א לפני המשחק מול ב"ש
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה