חן דילמוני, שהפך למנודה בהפועל חיפה לפני כשנתיים, זכה בתביעתו נגד המועדון מהכרמל ויפוצה בכ-264,323 ש”ח, זאת לאחר שטען באמצעות עורך הדין שמייצג אותו, שי אליאס, כי בין היתר ספג איומים ולשון בוטה, וכן טען להפרת ההסכם ולהתעללות והתעמרות בו באופן בוטה ומשפיל.

בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה דנו במקרה ושם נפסק לטובתו של דילמוני, שיהיה זכאי לקבל הכסף תוך 30 יום. הוא יפוצה ב-80 אלף ש”ח עקב ההתעמרות, עוד 157,028 ש”ח שכר לעונת 2019/20, פיצויי פיטורים בסך 16,967 ש”ח, פיצוי בגין אי הפרשות לקופת פיצויים בסך 6,170 ש”ח ודמי הבראה בסך 4,158 ש”ח.

בנוסף לכך, דילמוני יהיה זכאי להוצאות משפט בגובה כ-5,000 ש”ח וסכום נוסף בגין שכר טרחתו של עורך הדין בסך 20,000 ש”ח, כאשר אם הסכום לא ישולם לו בזמן תישא הפועל חיפה בהפרשי ריבית. בסך הכול עם הוצאות המשפט הסכום מגיע ל-289,323. נשיא בית הדין אלכס קוגן טען: "מדובר בהתעמרות חמורה שגרמה לתובע לתסמינים נפשיים וגופניים ממשיים, עד כדי פינוי מהמגרש לבית החולים".

עו"ד שי אליאס (רדאד ג'בארה)עו"ד שי אליאס (רדאד ג'בארה)

עו״ד שי אליאס הגיב בשם דילמוני: “אנו מברכים על פסק הדין נשיא בית הדין לעבודה עשה סוף לתופעת המגונה של נידוי שחקנים וכל קבוצה תדע מעתה שנידון שחקנים הינה תופעה לא חוקית שבצידה עונש כספי גדול מאוד!”

בבית הדין נכתב בנוגע לתופעת הנידוי: “מדובר בקבוצת כדורגל מקצוענית המשחקת בליגה הטובה בארץ. זהו ספורט תחרותי הגורם למאמן ולצוות המנהל לעשות הכול כדי שביצועי הקבוצה יהיו הטובים ביותר. מבחינת המאמן והצוות הקבוצה חייבת לנצח, ומכאן ניתן להבין את הלחץ המנטלי והנפשי הכבד המונח על שחקני הקבוצה. על אלו מתווסף גם עומס גופני קשה. זהו חלק בלתי נפרד מחייו של אדום העוסק באופן מקצועי בספורט תחרותי.

אך לא ניתן להבין ואסור לקבל נידוי והשפלה של שחקן בדמות אותה תופעה המכונה ‘תופעת השחקנים המנודים’ אליה נחשפנו בהתנהלותה של הפועל חיפה כלפי דילמוני, כאשר היא ניסתה בדרכים לא לגיטימיות לשבור את רוחו ובכך לאלץ אותו לעזוב את הקבוצה לפני תום חוזה העסקתו לתקופה קצובה עליו היו חתומים הצדדים, אשר אמור היה להסתיים ב-31 במאי 2020 לאחר שתי עונות, כשעד מועד סיום החוזה מחויבת הנתבעת לשלם את שכרו וזכויותיו של התובע שנקבעו בחוזה.

חן דילמוני (עמית מצפה)חן דילמוני (עמית מצפה)

אלא שהפועל חיפה הבינה שיש דרך ‘זולה’ יותר ‘לשכנע’ את התובע לעזוב בטרם סוף תקופת החוזה, תוך שהיא מנדה אותו ומבקש ממנו לא להגיע לאימוני הקבוצה, אלא בשעות נפרדות. מאז שהחלה ההתעמרות בתובע לאחר שהקבוצה שבה בלעדיו ממחנה אימונים בחו”ל, מי שאימן את התובע היה בדרך כלל מאמן הנוער, כשהאימון היה ללא כדור וכך תיאר לפנינו התובע באופן אמין כיצד מזמינים אותו ‘מהרגע להרגע’ להגיע לאימון נפרד, כשכל האימון שלו הוא ריצה סביב המגרש בשיא החום. דילמוני העיד כי חיים סילבס ממש מידר אותו ממקלחות הקבוצה וסילק אותו משם”.

כזכור, במכתב שנשלח בזמנו להפועל חיפה כתב אליאס כי: “בתחילת חודש יולי או במועד סמוך לכך הודעתם למרשי כי הוא אינו בתוכניות המקצועיות שלכם תוך איומים ולשון בוטה ולמעשה בכך פיטרתם אותו ואף הפרתם את הסכם העסקה עם מרשי ואף פעלתם ‘לנדות’ את מרשי מהקבוצה, כבר החל מחודש יולי 2019 החליטה הקבוצה ומשיקולים זרים שאינם ידועים למרשי, להתעלל ולהתעמר בו באופן בוטה, משפיל וחמור ולמעשה, נידתה אותו לחוד מהקבוצה”.

עוד נכתב בין היתר: “חייבתם את מרשי להתאמן בנפרד מהקבוצה זאת מיום 25/7/19, לאימון אשר איננו מקצועי, ללא השגחה של צוות רפואי ו/או מאמן מקצועי בנפרד ולערוך אימון אשר אינו מהווה אימון מקצועי המתאים לשחקני כדורגל וקל וחומר, לשחקנים המשחקים בליגת העל. כיומיים לאחר מכן, מרשי התאמן כמנודה בשעות שונות מהקבוצה. כמו כן, מיום 25/7/19, נאסר על מרשי להיות נוכח באספות הקבוצה. פועלכם כאמור לעיל וכבי שיובא להלן, הינו בניגוד להוראות החוק כפי שנקבע בתיק בוררות חן עזריאל נגד מכבי חיפה.

חן דילמוני (עמרי שטיין)חן דילמוני (עמרי שטיין)

כחלק מהניסיון שלכם לטרטר את מרשי ולשבור אותו, על מנת שיוותר על הסכם העסקה שלו אצלכם והכספים המגיעים לו, ביצעתם למרשי ‘אימוני טרטור’ בשעות בוקר מוקדמות, דבר שגרם למרשי להשפלה והוצאות מיותרות על תחבורה. יש לציין כי מרשי נשוי ואב לילד, כאשר אשתו של מרשי נמצאת כעת בהריון מתקדם. כל נסיון של הקבוצה ‘לנדות’, להשפיל ולהוריד את הרמה המקצועית של מרשי הוא פגיעה ישירה הן בו ישירות והן במשפחתו שנאלצת לבצע התארגנות יום יומית והכול בהתאם ללוח האימונים שנועד לשבור את מרשי”.

יודגש, כי מרשי מגיע לאימון מהעיר תל אביב ובשל כך ובזדון קבעתם את שעת האימון לשעה 8:00 בבוקר במטרה להקשות ולפגוע בו שלא יוכל להסיע את בנו הקטן לקייטנה. פעלתם למדר את מרשי ממחנה האימונים של הקבוצה, כאשר מרשי לא הוזמן למחנה אימונים יחד עם שחקני הקבוצה והודעתם לו שהוא לא יוצא למנה אימונים. דבר זה פגע בהכנה המקצועית של מרשי, בכישוריו המקצועיים ויכולותיו ובהכנה המקצועית שלו לעונה הקרובה. יודגש, כי מרשי נותר לבדו בישראל וזאת מכל סגל הקבוצה מתוך כ-24 שחקנים ושבעה אנשי צוות מקצועי”.

עו”ד מרב רוזנפלד-מנור המייצגת את הפועל חיפה מסרה: “מרבית הסכום שנפסק הינו השלמת שכר. הפועל חיפה נתנה לדילמוני הודעה במועד כי אינו בתוכניות והגיעה עמו לגמר חשבון כספי אותו שילמה, בנוגע לעונה השנייה. דילמוני לא עמד בנטל הקטנת הנזק. אילו היה מצליח למצוא דרכו בקבוצה אחרת כמקובל בענף, ובליגה המקצוענית בפרט, לא היה דילמוני מקבל פיצוי זה. מכל מקום נפסק לדילמוני פחות מרבע מסכום תביעתו, שהייתה רובה ככולה מופרכת. פסק הדין לוקה, בכל הכבוד, בטעויות משפטיות לרבות אי התייחסות לאי עמידתו של דילמוני בנטל הקטנת הנזק, בגינן תגיש הפועל חיפה ערעור ובמסגרתו תציג את מכלול טענותיה בפני כבוד בית הדין הארצי לעבודה”.

שחקני הפועל חיפה מברכים את כץ
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה