בשבועות האחרונים, לא מעט קבוצות מהפלייאוף התחתון בליגה ב' שלחו מכתבים למערכת ההתאחדות לכדורגל בדבר טוהר המשחק ורוח הספורטיביות שנוגעת אליהן וכי ישנו חשש כבד, לכאורה, בדבר מכירות משחקים בשלבים כל כך קריטיים של העונה, שיכולים לחרוץ גורל מועדון זה או אחר בדבר ירידה לליגה ג'.

בסוף השבוע הקרוב, במסגרת המחזור ה-26 בליגה ב' דרום א', בית ב', צפויים להתקיים שני מפגשים קריטיים בתחתית. מועדון ספורט רו"ח תל אביב תארח בביתה את הפועל רמת ישראל, בעוד הכח מכבי עמידר רמת גן תתמודד בביתה את הפועל פרדסייה.

כל אחת מהקבוצות טוענת שהיריבה מבית היא זו שעושה צרות לשנייה, אלא שבהתאחדות לא ממהרים להאשים אף אחת מהן. בוודאי שלא יגידו להן האם ישלחו חוקר מטעם 'ויצמן יער' למשחקיהן. בהתאחדות לכדורגל יודעים טוב מאוד מהי חשיבות המשחקים הללו וכמה טוהר המשחק מעל הכול. בהכח ר”ג טוענים כי הם הקבוצה הספורטיבית ביותר בליגה, אף על פי שבמשחק מול טירה, בו ניצחה 0:1, נראה, לכאורה, כי שוער טירה הודף בכוונה תחילה את כדור הכח לשערו הוא וקובע את תוצאת המשחק.

הכח מכבי עמידר רמת גן נגד טירה

אתמול (שני) נעשתה פנייה רשמית מצידה של הכח רמת גן, בידי מנכ"ל המועדון, איציק זוויגי, בנוגע למשחק המקביל, בו תארח מועדון ספורט רו"ח תל אביב את הפועל רמת ישראל. "ביום 19 במרץ 2022 צריך להתקיים משחק רגיש בליגה ב' דרום א', בין הקבוצות הפועל רמת ישראל לרו"ח תל אביב. בימים האחרונים, רצות שמועות בליגה ב' על מכירת המשחק ו/או הטיית המשחק, לכאורה, אשר אלו עלולים לפגוע בקבוצות האחרות שמשקיעות מאמצים רבים וכמו כן, בטוהר הליגה ובערך הספורטיבי של הליגות הנמוכות בארץ".

הוא מוסיף וכותב: "לאור חשיבות המשחק וחשיבותו של גורל מועדון אחר, אנו מבקשים את הבנתכם בנידון. עקב השמועות הנ"ל, אנו מבקשים מאיגוד השופטים לשלוח למשחק זה שופט בכיר בעקבות חשיבות ורגישות משחק זה שעלול לקבוע ירידה של אחת מבין הקבוצות לליגה ג'. כמו כן, עקב השמועות על הטיית המשחק ו/או מכירת המשחק, לכאורה, אנו מבקשים לערב את חברת החקירות 'ויצמן יער', וזאת בכדי שתחקור ותבדוק לעומק את עניין זה ובכדי שלמשחק בפרט ולליגה בכלל ימשיך להיות ערך ספורטיבי. לאור האמור לעיל ולאור חשיבות המשחק, אנו מבקשים בכל לשון של בקשה שתבדקו שמועות אלו ובנוסף, שתעמידו שופט בכיר אשר יצליח להבחין האם מתקיימת הטיה במשחק זה".

מנכל הכח עמידר ר"ג, איציק זוויגי (יונתן גינזבורג)מנכל הכח עמידר ר"ג, איציק זוויגי (יונתן גינזבורג)

השאלה האם הטענות של הכח באמת נכונות. לפני ששת המשחקים האחרונים של רו"ח תל אביב, הקבוצה הושפלה 13 פעמים בהפסד, נפרדה פעם אחת בתוצאת תיקו ורשמה ניצחון אחד בלבד. כלומר, בחישוב מהיר – 8.9% הצלחה בלבד. ארבע נקודות מתוך 45. אלא שבששת משחקיה האחרונים, רו"ח תל אביב השיגה לא פחות מ-11 נקודות (מתוך 18 בסה"כ). כלומר, 61% הצלחה. מה הפך הקערה על פיה, שכך, לפתע פתאום, רו"ח תל אביב, מקבוצה שכמעט ולא משיגה נקודות הפכה לקבוצה שמביאה מספרים יפים? 

שחקני רוח ת"א מאושרים (יונתן גינצבורג)שחקני רוח ת"א מאושרים (יונתן גינצבורג)

ליאור בן שושן, מאמנה של רו"ח תל אביב, הדף הטענות בהקשר לקבוצה ואליו. "רו"ח ת"א בכלל ואני בראשה, עובדים ביושר וביראת שמיים ורוצים בעזרת השם להישאר בליגה על המגרש ובדרך ספורטיבית ולמען מניעת התערבויות שונות ומשונות ולא מכובדות מקבוצות אחרות או מהמקורבים להם, הגשנו בקשה כבר בתחילת הפלייאוף לנוכחות של ויצמן יער ומשקיפים בכל המשחקים הרגישים שעלולים לחרוץ גורלות ולאו דווקא לגבי משחק ספציפי, כמובן שככל שסיום הפלייאוף מתקרב, המשחקים הופכים לרגישים יותר והעסקנים חוגגים ואנחנו עם היד על הדופק ועם העיניים על כולם כולל שימוש בגורמים פרטיים מטעמנו לצורך מעקב וביקורת".

ליאור בן שושן מאמן רוח תל אביב (יונתן גינזבורג)ליאור בן שושן מאמן רוח תל אביב (יונתן גינזבורג)

בהפועל רמת ישראל התייחסו לשמועות שנרקמה חברות בין המועדונים שעתידים להיפגש בסוף השבוע, בגלל שהקבוצות מתאמנות יחד באותו משטח כדורגל: "לא היה ולא נברא. רמת ישראל מתאמנת בדשא, בעוד רו"ח תל אביב מתאמנת לה בסינתטי. רק כשהיה את השזרוע, נאלצו מכורח הנסיבות קבוצת הנוער שלו להתאמן בצד אחד, כשהבוגרים שלהם מתאמנים בצד השני. מעולם שתי הקבוצות הבוגרות לא התאמנו באותו משטח דשא".

מטעם הפועל פרדסייה נמסר: "אין ספק שקיימת בעיה קשה של טוהר מידות במשחקי הליגות הנמוכות. אנחנו מצפים מההתאחדות לכדורגל לשלוח עד סוף העונה, לא רק משקיפים מטעמה כפי שהיא עושה, אלא גם נציגים של חברת החקירות שעמה עובדת ההתאחדות. הבעיה קיימת כבר שנים ולצערנו לא רואים איך היא תעלם. מדובר בליגות נמוכות שלא מעניינות יותר מידי".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "הפנייה הגיעה אלינו, כמו גם פנייה מהצד האחר. נוודא כי גם במשחק הזה, כמו באחרים, יישמר טוהר הספורטיביות".

אוהדי הכח עמידר ר"ג (יונתן גינזבורג)אוהדי הכח עמידר ר"ג (יונתן גינזבורג)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה