מי שרואה לראשונה את איציק שולמייסטר בין הקורות בטוח כי מדובר בשוער שסופג לא מעט שערים בגלל מבנה גופו הרחב. אבל כדאי לחשוב פעמיים לפני שקובעים דבר מה. שולמייסטר (25), שהצטרף העונה למכבי עירוני אשדוד המשחקת בליגה א' דרום, מציג יכולת מרשימה, וכל שוער חולם על מספריו בלילות. כשנכנסים לנתוניו, רואים כי שיחק עד כה 17 משחקים (כולל משחק אחד בגביע), ספג 13 שערים בלבד (0.76 שערים למשחק) ואם לא די בכך, שמר על רשת נקייה בתשעת משחקי הקבוצה מתוך כל 17 משחקיו העונה באשדוד. זה שוער? זו חומה!

שולמייסטר הצעיר גדל במחלקת הנוער של גדנע תל אביב יהודה, שם שיחק כל חייו, עד שהגיע ההזדמנות בליגה א', בהפועל בקעת הירדן, הזדמנות שעלתה לו בפציעה שהרחיקה אותו מהמגרשים למשך שמונה חודשים. לאחר שהתאושש וחזר לעצמו, חיפש מקום שיקלוט אותו ויחזיר לו האמונה שהכדורגל לא נגמר. הוא שיחק במשך שלוש שנים בליגה ב' עם הפועל מחנה יהודה והפועל נחלת יהודה ועשה עונות שהיו קפיצת מדרגה משמעותיות מבחינתו, עד שהגיע לאשדוד. "אני חווה עונה טובה, שהחלה במיעוט דקות, אבל ידעתי מה אני שווה וכל זה בזכות האנשים שסובבים אותי ותומכים בי מתוך המערכת ומחוצה לה", סיפר שולמייסטר ל-ONE.

שולמייסטר טוען שמה שקרה איתו לאחרונה לא שינה את מספריו, אבל אם מחלקים את 17 משחקיו, רואים שבחלק הראשון של העונה, בתשעת המשחקים הראשונים, ספג 10 שערים, לעומת שלושה בלבד בשמונת משחקיו האחרונים. מתוך השמונה – שמר על רשת נקייה בחמישה מהם. "דבר לא השתנה, נשארתי אותו שוער. אני חושב שהקבוצה התחברה עוד יותר משבוע לשבוע והפכה לצוות לעניין. כולם תומכים זה בזה ויודעים מה אנחנו צריכים לעשות על כר הדשא. אני חושב שצברתי יותר ביטחון בתקופה האחרונה וכולם מבינים איזה שוער יש באשדוד. לא מגיעים כאן לטיול, כמו שאומרים", מדגיש שולמייסטר.

יודע מה הוא שווה. איציק שולמייסטר (יונתן גינזבורג)יודע מה הוא שווה. איציק שולמייסטר (יונתן גינזבורג)

המטרה של שוער, מספר שולמייסטר, היא לא לספוג. להוכיח למי שעוקב אחריו שיש פוטנציאל לעתיד ואפשר להתקדם. "העבודה שלי, בראש ובראשונה, היא לא לספוג שערים. כל שוער מייחל זאת לעצמו. זה לא תמיד פשוט, זה גם לא תמיד תלוי אך ורק בך. ברור שיש כאן קבוצה שלמה שעומדת יחד איתך על כר הדשא ועוזרת לך. ההגנה התייצבה, אני שומר על איכויות והרבה בזכות מאמן השוערים שלנו, עידו לוי, שעושה לילות כימים על מנת שאני והשוערים האחרים בקבוצה, תומר עמר ושי גלם, נהיה במיטבנו לקראת הבאות. אפשר לתת גם קרדיט אדיר לצוות המקצועי ולקהל שתומכים ודוחפים אותנו להיות מי שאנחנו".

שוער מכבי עירוני אשדוד לא קיבל את מלוא הקרדיט בתחילת העונה. היה צריך לשבת בספסל ולהמתין לרגע שיבוא, לרגע הנכון מבחינתו: "לא הייתה נקודת שבר, אבל אף שחקן ובוודאי לא שוער, לא רוצה לשבת בספסל. זה תמיד מעמיד אותך בסיטואציה לא נעימה. ידעתי שבהזדמנות שתינתן לי, אוכיח מה אני שווה וכך היה". בתקופה האחרונה, היות ושולמייסטר מציג יכולת נפלאה בין הקורות, קבוצות החלו לעקבות אחריו מקרוב.

"יש גישושים. אבל אני לא מסתכל רחוק. מסתכל על הכאן ועכשיו. אני שוער מכבי עירוני אשדוד וזה הכול. יש לנו מטרה ואנחנו מסתכלים עליה ביחד. נכון, זה מחמיא מאוד לשוער צעיר, שמאוד קשה לו להצליח בארץ, זה לא מובן מאליו, אבל אני ממשיך בשלי. עבודה קשה, אימונים אינטנסיביים וכל הזמן הרצון שמהדהד בראש: לא לספוג שערים. תמיד היו ויהיו חלומות. תמיד אעבוד בעבורם. זה תהליך שלוקח זמן וכל דבר בעת שלו".

שחקני מכבי עירוני אשדוד (יונתן גינזבורג)שחקני מכבי עירוני אשדוד (יונתן גינזבורג)

למרות ההצלחה, שולמייסטר מכיר היטב את הקהל הישראלי ואת מה שנאמר במאמרים מוסגרים. לא קל להיות בן אדם רחב בשער. לעיתים, יש שיגידו כי מדובר בשוער פחות מוכשר ופחות מקצועי מכפי שבפועל קורה. "זה לא מפריע לי באופן אישי, הייתי אומר. נולדתי רחב וזו המתנה שלי. אנשים לא מכירים אותי ולא יודעים מה אני באמת שווה, אז מדברים. בשורה התחתונה אני מוכיח לכולם מה אני שווה. לא לספוג תשעה משחקים העונה, זה מעבד לכל דמיון. אז כן, זה סותם פיות. בכלל, הגודל שלי לא צריך להוות פקטור בכלל".

לסיום, שולמייסטר התייחס להפתעה שקיבל, כשעמוד האינסטגרם 433, אחד מעמודי הספורט המובילים ברשתות החברתיות, הציגה הופעה הרואית שלו בין הקורות עם עצירה מהסרטים מול הפועל כפר שלם. "לא האמנתי שאני אגיע לשם. אף אחד מהמקורבים אליי לא העביר להם הסרטון, ואני באמת לא יודע איך הגיע לשם, מה גם שזה היה משחק לפני הרבה זמן ורק עכשיו התפרסם. לא מעט לייקים קיבל הפרסום, זו חשיפה אדירה מבחינתי ואני שמח להיות חלק מאירועים כאלה, שכן ירבו". 

קרסטאיץ':השחקנים היו חדורי מוטיבציה
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה