שילם את המחיר: לאחר שהתנהג בצורה בלתי ראויה והתברר כי שלח סדרת מסרים והודעות בוטות (כולל תמונות של איבר מינו) למספר עובדות במועדון, אייאקס הודיעה הלילה (בין ראשון לשני) על התפטרותו של מארק אוברמארס מתפקידו כמנהל הספורטיבי של המועדון.

בהודעת המועדון נמסר: “המנהל הספורטיבי מארק אוברמארס יעזוב את אייאקס עם תוקף מיידי. הוא קיבל החלטה זו לאחר דיונים בימים האחרונים עם מועצת המנהלים והמנכ”ל אדווין ואן דר סאר ומסר להם את כוונותיו”.

אוברמארס עצמו שחרר הצהרה כששיתף והבהיר את הסיטואציה אליה נקלע: “אני מרגיש אשם. בשבוע שעבר התמודדתי עם דיווחים על ההתנהגות שלי ועל איך שהיא התפרשה אצל אחרים. לצערי, לא הבנתי שחציתי את הקו אבל זה התברר לי בימים האחרונים. לפתע הרגשתי לחץ עצום. אני מתנצל, בטח עבור מישהו בפוזיציה שלי, התנהגות כזאת אינה מתקבלת על הדעת. אני עכשיו רואה את זה אבל זה מאוחר מדי. אני לא רואה אופציה אחרת חוץ מלעזוב את אייאקס. הייתה לכך גם השפעה רצינית על החיים הפרטיים שלי, לכן אני מבקש מכולם לעזוב את המשפחה שלי לנפשה”.

מנכ”ל המועדון ושוער העבר, אדווין ואן דר סאר, הוסיף: “אני מוצא את המצב מחריד עבור כולם. בתפקידי אני גם מרגיש אחראי לעזור לקולגות. אווירת ספורט ועבודה בטוחה חשובה מאוד, אנחנו נשים לב לזה עוד יותר בעתיד הקרוב. מארק ואני שיחקנו יחד מאז תחילת שנות ה-90, תחילה באייאקס ואחר כך בנבחרת, ואנחנו עמיתים בהנהלת אייאקס כבר כמעט עשר שנים. זה הגיע עכשיו לסוף מאוד פתאומי. עבדנו על משהו נפלא כאן באייאקס, אז החדשות האלה יהיו מכה גם לכל מי שאכפת לו מאייאקס”. 

מארק אוברמארס ואדווין ואן דר סאר (רויטרס)מארק אוברמארס ואדווין ואן דר סאר (רויטרס)

אוברמארס שימש כמנהל לענייני כדורגל באייאקס מאז קיץ 2012. כוכב הכדורגל לשעבר ששיחק אצל ההולנדים,ב ארסנל ובברצלונה כיהן בתפקיד מאז פברואר 2013, כשרק לאחרונה המועדון חידש את כהונתו, עד יוני 2026. כאמור בין השנים 1992-1997, שיחק אוברמארס במדי מועדון הפאר ההולנדי והפך לסמל. החדשות האחרונות והמאכזבות לבטח ייפגמו ויכתימו קריירה נפלאה שבאה לידי ביטוי בעבודה מצוינת הן על המגרש והן מאחורי הקלעים.

מארק אוברמארס במדי אייאקס (רויטרס)מארק אוברמארס במדי אייאקס (רויטרס)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה