עובדי מכון וינגייט פתחו בשביתה כללית על רקע המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי שלטענתם תקוע. העיצומים החלו רגע לפני פתיחתה של אולימפיאדת הילדים שנערכת היום (חמישי) בשטח המכון, כך שהכניסה למכון וינגייט נחסמה. המשטרה הוזעקה למקום.

בעקבות כך, מרבית אירועי הספורט של אולימפיאדת הילדים בוטלו, עקב חסימת שערי מכון וינגייט על ידי ההסתדרות. חלק מהפעילויות שתוכננו להתקיים במתקני הספורט של העיר נתניה - יתקיימו. 

לטענת ועד העובדים של מכון וינגייט, לפני כארבע שנים נקבע הסכם קיבוצי עם ועד העובדים וההסתדרות, אך עד כה ההסכם לא מומש והעובדים לא קיבלו את השכר המגיע להם מכוח ההסכם. לאחרונה התקיימו ישיבות משא ומתן בין הצדדים, אך לטענת העובדים הן לא הניבו התקדמות משמעותית.

עובדי וינגייט סוגרים את הכניסה למכון (פרטי)עובדי וינגייט סוגרים את הכניסה למכון (פרטי)

במכתב שנשלח להנהלת המכון דרש ועד העובדים להעביר להסתדרות ולוועד העובדים נייר עמדה בנוגע למשא ומתן על שכרם של העובדים עם דרישה להשיב לו בתוך 24 שעות. לאחר שלא קיבלו תשובה, העובדים פתחו בשביתה כללית, תוך פגיעה קשה בתפקוד המכון ופגיעה באולימפיאדת הילדים אשר הייתה אמורה להתקיים היום (חמישי) במקום.

יו”ר הוועד, קותי דרעי, אמר: “לפני כשבוע ועד העובדים דרש מהנהלת המכון להציג נייר עמדה בנוגע להסכם הקיבוצי, אך הנהלת המכון עד רגע זה מתעלמת ולא מוכנה להציג כלום”. יש לציין כי העובדים והנהלת המכון יושבים לדיונים במשא ומתן פעמיים בשבוע עם צוותים מקצועיים, אך הם טרם הגיעו להסכמות.

המשטרה בכניסה למכון וינגייט (פרטי)המשטרה בכניסה למכון וינגייט (פרטי)

אחד הנוכחים שהגיע לאירוע של אולימפיאדת הילדים, אירוע שיזם משרד התרבות והספורט, סיפר: “הם הורסים את אולימפיאדת הילדים, מפעל כל כך יפה. אוטובוסים מלאים ילדים יצרו פקק בכביש החוף, שוטרים מסמנים להם להמשיך הלאה. הילדים לא מבינים מה קורה, בוכים כי הם לא ישתתפו בתחרויות”.

אזרח שחלף במקום אמר: “זה סכנת נפשות, הורידו את הילדים הקטנים באמצע כביש החוף כדי שייכנסו ברגל למכון. זה עלול היה להסתיים באסון”. העובדים החליטו לאפשר את הכניסה של הילדים לשטח המכון באופן רגלי בעקבות זאת.

עובדי מכון וינגייט במחאה (פרטי)עובדי מכון וינגייט במחאה (פרטי)

מההסתדרות נמסר בתגובה: “ההסתדרות, עובדי מכון וינגייט והוועד מתכוונים לעמוד על שמירת זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי של העובדים. העובדים ימשיכו להיאבק מול פעולות ההנהלה, מעכשיו ובכלל, ואף ייתכנו צעדים ארגוניים”.

תגובת מכון וינגייט: “ההסתדרות החליטה לחבל בחגיגת אולימפיאדת הילדים במכון וינגייט, תוך סיכון בטיחותם של הילדים. על רקע משא ומתן מתקדם להשלמת הסכמי העבודה ועל אף התקדמות משמעותית בשבועות האחרונים, ההסתדרות בוחרת לקיים הליך כוחני תוך שימוש בפרובוקציה אלימה, במסגרתו הם סגרו היום (ה') את שערי מכון וינגייט, ובכך ניסו לחבל בחגיגת אולימפיאדת הילדים המתקיימת בכל שנה במכון וינגייט, תוך סיכון בטיחותם של 1500 הילדים המשתתפים במשחקים. בנוסף, ההסתדרות וועד העובדים מאיימים לפגוע בפעילויות המתקיימות במכון, לרבות באימוני הספורטאים לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2021”.

וינגייט (מכון וינגייט)וינגייט (מכון וינגייט)

כמו כן, ממכון וינגייט הוסיפו: “מאז חודש מרץ, התקיימו ארבע ישיבות משא ומתן אינטנסיביות, מקצועיות ומעמיקות מול ההסתדרות ובליווי משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט, תוך התקדמות משמעותית בדיונים על הסכם הקבע של העובדים, שיסדיר את תהליכי העבודה במכון וישפר גם את תנאי שכרם של העובדים. הנהלת המכון מכבדת את זכותם של העובדים להביע את עמדתם, אך לא תכבד התנהלות פוגענית ואלימה של ההסתדרות, אשר לא מקדמת את ההסכם ופוגעת בספורטאים האולימפיים ובילדים המתאמנים במכון. הנהלת מכון וינגייט מצרה על התנהלותה הלא אחראית והמסוכנת של ההסתדרות, אשר הביאה לביטולה של אולימפיאדת הילדים, אירוע ספורט עממי חינוכי-ערכי, שהילדים חיכו לו כל השנה. חסימת הכניסה הרגלית גרמה לכך שמאות ילדים הצטופפו על כביש החוף תוך סיכון בטיחותם האישית”.

השביתה במכון וינגייט (פרטי)השביתה במכון וינגייט (פרטי)

תגובת ההסתדרות: “עובדי מכון וינגייט, החלו הבוקר לנקוט צעדים ארגוניים בעקבות סירובה של הנהלת המכון לקיים את ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני כחמש שנים. העובדים מוחים על התנהלות הנהלת המכון והעומד בראשו, המנכ"ל שי אברהמי, וקוראים להתפטרותו בעקבות התעלמות, גרירת רגליים וחוסר תום לב במשא ומתן המתנהל מול נציגות העובדים”.

יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות, משה סמיה: "עצוב לי שהנהלת המכון פועלת שלא בתום לב ובניגוד להבטחותיה, ומפרה את ההסכם הקיבוצי. חשוב להדגיש שאפשרנו את הכניסה לילדים אשר לוקחים חלק באולימפיאדה הנערכת במכון".

ממשרד התרבות והספורט נמסר: “המשרד מצר על ביטול חלקי של אולימפיאדת הילדים המתקיימת כבכל שנה. זהו מאבק שאין לו כל קשר לפעילויות המתקיימות לטובת הילדים וחבל שאירוע זה פוגע בפרויקט החשוב הזה. המשרד רואה בחומרה את ההתנהלות המכוונת לפגיעה באולימפיאדת הילדים- התנהלות שאינה מקדמת פתרונות ואינה מסייעת לקידום הספורט הישראלי”.

השביתה במכון וינגייט (פרטי) (מערכת ONE)השביתה במכון וינגייט (פרטי) (מערכת ONE)
כמה מתח: המשחקון שמשגע את כוכבי אתלטיקו
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה