קבינט הקורונה התכנס הערב (שלישי) כדי לדון במתווה היציאה מהסגר של פרויקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש, שנועד להחזיר את המשק לפעילות. במסגרת המתווה, יש גם תכנון לפתוח אירוע ספורט לקהל עם תאריך יעד, אך במהלך הישיבה לא נערכה הצבעה על כך.

לפי המתווה, יהיו שלוש פעימות מרכזיות לשחרור המשק אחרי הסגר השלישי. במסגרת הפעימה השנייה, שתגיע ככל הנראה ב-23 בפברואר או ב-28 בפברואר, פרופ’ אש הציע לפתוח בין היתר את חדרי הכושר וגם אירועי תרבות וספורט בכפוף לכללי התו הירוק.

הפעימה השנייה תלויה בגורמים רבים. ראשית, באישור הממשלה. מעבר לכך, המדינה לא תאפשר זאת כל עוד לא יהיו שלושה מיליון מחוסנים במנה שנייה כאשר בקבוצת הגיל של בני 50 ומעלה יהיו מעל 90% אזרחים שהתחסנו. כמו כן, כדי שזה יקרה דרושים פחות מ-900 חולים במצב קשה.

מרסלו מתאמן ונותן הצצה לבית המטורף שלו

פרופ’ אש ציין כי התוכנית נבנתה בחשש כבד מעלייה בתחלואה, אך בממשלה מרוצים מהשפעת החיסונים. בכל אופן, לפי ההערכות, גם אם ייכנס קהל ליציעים במשחקי ספורט במועד הזה, זה יקרה באחוזי תפוסה נמוכים. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרועי פרייס, מתנגדת לרעיון בשלב זה. לא נערכה עד כה הצבעה על המתווה של התו הירוק, שצפויה להתקיים בהמשך השבוע.

במקביל, רוב הדיון עסק בהחזרת מערכת החינוך. במהלך הדיון, שר התרבות והספורט חילי טרופר לחץ להחזיר גם את מחלקות הנוער בספורט הישראלי ואמר בקבינט הקורונה: “דובר על כך שיחזירו תחומים שהיו פתוחים לפני, אז נכון להחזיר את הספורט התחרותי של ילדים ונוער. תנו לילדים לצאת מהזומים ולעשות ספורט בחוץ”.

פרויקטור הקורונה פרופ’ נחמן אש אמר בתדרוך: “יש אופק לפתיחת המשק, זה מותנה במצב התחלואה וכמובן שנתקדם במקביל גם במבצע החיסונים. הכל יתבצע תחת התנהגות מאוד אחראית. אומנם יש אור בקצה המנהרה אבל המנהרה עדיין מאתגרת”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה