מכבי תל אביב הודיעה מוקדם יותר היום (שישי) על הארכת חוזהו של דראגן בנדר עד סוף העונה. הפורוורד סנטר (2.13, 23) הגיע לקבוצה ימים בודדים לפני שהתחילה עונת היורוליג, כשהצהובים שיוועו לחיזוק לעמדה ארבע. כבר מהשנייה הראשונה אנשי הקבוצה הבחינו כי משהו השתנה אצל השחקן לטובה, וכי מדובר בדמות שונה לחלוטין. ב-ONE מביאים לכם את כל הסיבות שעומדות מאחורי ההודעה של אלופת המדינה על הישארותו של השחקן בחוזה עד תום העונה, והרצון של מכבי להמשיך את ההתקשרות גם בעונה הבאה, כך נודע כעת לראשונה ב-ONE. 

בנדר 2.0, הוא חיה שונה לחלוטין וכזו שעוד נמצאת בשלב התפתחות. הפוטנציאל סביב השחקן שהגיע למכבי תל אביב בתור ילד צנום וארוך עם סט כישורים שכל קבוצה בעולם חולמת עליו, שחקן גדול שיכול לרוץ כמעט כמו גארד, עם מבנה גוף ומוטת ידיים פרופורציונליים לחלוטין לממדיו, מסגרת נהדרת, כלומר מבחינת מסה לא גדול מדי ולא רזה מדי, וכשהפרופיל הפיזי שלו מראה בהחלט את האפשרות כי השחקן יכול להתחזק ולהוסיף מסת שריר נוספת – כפי שקרה בליגה הטובה בעולם. טאצ' נהדר לכדור, קריאה נהדרת של הפרקט, יכולת ריבאונד, חסימה, יכולת במגרש הפתוח, לכסות שטח רב בשני צידי המגרש והרשימה עוד ארוכה.

מכבי ת"א מביסה את ירושלים 80:101!

הנתונים היבשים כאמור היו ברורים וידועים לכל, וכמו לא מעט שחקנים שמגיעים לממדים האלו, בנדר היה צריך זמן. זמן כדי לגדול לתוך הגוף שלו, ומהרגע שחזר למכבי תל אביב צריך היה גם זמן להסתגל מחדש לכדורסל, ולכדורסל האירופאי בפרט. יאניס ספרופולוס סיפר על בנדר וגם על אנטה ז'יז'יץ' שעל אף הכישרון הגדול הטמון בשניים, מדובר בשני שחקנים צעירים מאוד שכמעט ולא שיחקו כדורסל באמת בשנים האחרונות, ולמען האמת למעט חצי שנה של אנטה בדרושפאקה (2016/17), ו-10 משחקים של בנדר במצטבר ביורוליג וביורוקאפ השניים חזרו השנה לאירופה עם ניסיון מועט מאוד בתחרות הבכירה של אירופה.    

בסביבת הקבוצה העידו כבר מפתיחת העונה שהוא יותר ווקאלי, מכווין יותר, ערני מאוד על הספסל שם קופץ אחרי כל שלשה או סל של חבריו, אופי נהדר וגם היותו חבר טוב לקבוצה. לאחר המשחק נגד הפועל ירושלים עוד ציינו במכבי את האבולוציה המתמשכת של משחקו של בנדר שהתחיל את העונה כאשר חיפש לפתוח החוצה לשלוש הנקודות וכעת הוא אסרטיבי הרבה יותר, מוריד כדור לרצפה הולך פנימה נע ללא כדור. סט היכולות של השחקן בא לידי ביטוי כבר בטורניר הדור הבא של אדידס (יורוליג) שם ב-2014/15 דרגאן העמיד ממוצעים של 23 נקודות לצד 10.8 ריבאונדים 3 אסיסטים ו-1.8 חטיפות. משחק השיא שלו אגב היה מול וירטוס בולוניה שם העמיד שורה סטטיסטית מפלצתית של 43 נקודות, 21 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 5 חטיפות ו-2 חסימות בדרך למדד 66 שהפך את היכל מנורה מבטחים למוקד עליה לרגל באותן השנים.  

דראגן בנדר חוגג (איציק בלניצקי)דראגן בנדר חוגג (איציק בלניצקי)

בנדר חזר למכבי תל אביב לאחר ארבע שנים בליגה הטובה בעולם אך כאמור עדיין מדובר בשחקן בן 23 כפי שציינו לא אחת במכבי, הוא מאוד מוכשר ועובד טוב על הגוף שלו, בגלל שהוא לא שיחק הרבה זמן באירופה לוקח זמן עד שהעקביות מגיעה ואותו הדבר עם ז'יז'יץ'. "דרגאן משחק נהדר בהגנה וההשפעה שלו על בהגנה גדולה", סיפרו במועדון שם טענו כי הוא עדיין צריך להיות עקבי יותר מבחינת הקליעה שלו אבל זה ברור שהוא משתפר.

בקבוצה עוד חשפו על מוסר העבודה של השחקן ועל כך שהוא עורך גם אימונים אישיים עם ראש מחלקת הסקאוט ופיתוח שחקנים אבי אבן כמו גם עם סקאוט המועדון יאיר שבח. בקבוצה בטוחים שהשחקן שממשיך להראות גרף שיפור, ומי שנראה כמו האב-טיפוס של השחקן שכולם היו רוצים לראות, עוד יראה אפילו דברים טובים יותר בהמשך.

דראגן בנדר חוגג (איציק בלניצקי)דראגן בנדר חוגג (איציק בלניצקי)

דרגאן כאמור יישאר עד סוף העונה כאשר כבר עכשיו הפריחה שלו במדי מכבי תל אביב מביאה את אלופת המדינה לרצות ולראות אותו ממשיך בשורותיה גם בשנה הבאה. השחקן מראה כמובן שיש לו עוד מקום לגדול בטח בכל מה שקשור להתחזקות פיזית מה שמסביר את ההתלהבות בסביבת הקבוצה, נוסף על כך העובדה שמאמנו, יאניס ספירופולוס ידוע בפיתוח וקידום שחקנים, לא יכולה להזיק. מכבי מבחינתה, כאמור, כבר בונה על השחקן לעונה הבאה, זאת כמובן במידה שלא תגיע הצעה מה-NBA.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה