אחרי הגעת החיסונים הראשונים לנגיף הקורונה לישראל, במשרד הבריאות ובמשרד התרבות והספורט בוחנים בימים האחרונים מודלים שיאפשרו להחזיר את הקהל למגרשים כבר בחודשים הקרובים, כך נודע לראשונה ל-ONE.

שר התרבות והספורט חילי טרופר לוחץ להחזיר את הקהל ליציעים במגרשי הכדורגל והכדורסל ולמופעי התרבות ברחבי הארץ, והוא אף נפגש השבוע עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם פרויקטור הקורונה פרופ’ נחמן אש כדי לדון במודלים לפתיחת המגרשים.

השר חילי טרופר. (איציק בלניצקי)השר חילי טרופר. (איציק בלניצקי)

לפי המודלים שנבחנו, בהנחה שבאמת יאפשרו זאת - כמובן על בסיס מצב התחלואה בארץ והשימוש בחיסונים מצד הציבור - כל אוהד שירצה להגיע למגרשי הכדורגל והכדורסל יוכל לעשות זאת רק באישור של דרכון ירוק או כרטיס ירוק.

למעשה, כל אזרח שיקבל שני חיסונים לנגיף הקורונה ובדמו יימצאו נוגדנים יזכה לדרכון ירוק שיאפשר לו להיכנס למופעי תרבות וספורט בחופשיות וללא שום הגבלה.

מבוקה וריקן מול יציעים ריקים. האוהדים חוזרים? (רדאד ג'בארה)מבוקה וריקן מול יציעים ריקים. האוהדים חוזרים? (רדאד ג'בארה)

בנוסף, במשרד הבריאות עובדים בימים אלה על אישור של בדיקות מהירות לקורונה לאזרחים, כך שכל אדם שירצה להיכנס למגרש כדורגל יידרש לעבור בדיקת קורונה מהירה בסמוך למועד המשחק - ואם הוא יימצא שלילי לווירוס הוא יוכל לקבל כרטיס ירוק שיהיה תקף לשעות בודדות ואותו הוא יציג בכניסה למגרש ביחד עם כרטיס המשחק. מעבר לכך, גם אדם שיעבור בדיקות סרולוגיות שיוכיחו כי יש בדמו כמות מספקת של נוגדנים לווירוס צפוי לקבל כרטיס ירוק תקופתי.

השר טרופר מפעיל לחצים על מנת לאפשר את החזרת הקהל למגרשים ולמופעי התרבות עוד העונה, משום שאלה חוו פגיעה כלכלית קשה ביותר, אך גורמים במשרד הבריאות עדיין בוחנים את הסוגיה ואת השלכותיה לעומק. כפי הנראה, אחד מהשיקולים של פתיחת היציעים מחדש יהיה תלוי בכמות האנשים שתרצה להתחסן. המטרה היא להחזיר את הצופים בצורה בטוחה למגרשים וההערכות מדברות על כך שכבר העונה הקהל יוכל לחזור, ככל הנראה לקראת סוף העונה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה