גיל יצחק, החלוץ ששוחרר ממכבי חיפה בחלון ההעברות האחרון ושעל מועמדותו פורסם לראשונה ב-ONE, חתם היום בהפועל תל אביב, וכבר עבר בבקרת התקציבים ויוכל לשחק מול האקסית שלו הערב (שני, 20:45).

יצחק, שהיה מועמד להפועל תל אביב בקיץ ולא הצטרף כמושאל, שוחרר לבקשתו ממכבי חיפה כשחוזהו הותר. האדומים שקלו לצרפו אך כבר לא יכלו לעשות זאת מבחינה תקציבית ובשל מגבלות רשת הביטחון. כעת הנושא נפתר ואחרי תקופה שבה הרשים באימוני הקבוצה במתחם חודורוב הוא נחשב לשחקן החיזוק הראשון של ניר קלינגר רגע לפני חלון ההעברות שיחל בחודש הבא, בו יתבצעו שינויים נוספים אחרי זה ואחרי הודעת השחרור שקיבל ארמנדו קופר.

יצחק, שחתם במכבי חיפה לפני כשנתיים אחרי שעשה חיל בהפועל ראשון לציון, לא קיבל צ'אנס בכרמל בקיץ שעבר והושאל לראשל"צ בחזרה. בעיר היין, הוא כבש 48 שערים בליגה הלאומית בשלוש העונות האחרונות והיה מועמד לא פעם לחזור לליגת העל, אחרי שפרץ במדי בני יהודה, במדיה גדל. עכשיו הוא מקבל את הבמה במדים האדומים וינסה לעזור להם במאבקי התחתית שלהם. 

קלינגר: “נכנסים למצב של הישרדות”

 

ממעמקי המקום האחרון בליגת העל אחרי הניצחון של הפועל חדרה על בני יהודה, הפועל תל אביב תתארח אצל מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר, כאשר היא תנסה לשים סוף לרצף השלילי שלה בדמות חמישה משחקים ברציפות ללא שער (481 דקות, כ-8 שעות) עם 6 נקודות בלבד מתוך 27 אפשריות. 

עוד לפני רצונותיה להתחיל ולשפר את מצבה הקשה, הפועל ת”א מקווה כי הבלם המוביל שלה, אדי גוטליב, יוכל לשחק, זאת לאור המתיחה ממנה הוא סובל במפשעה. באימון המסכם לקראת הירוקים הבלם התאמן חלקית, כשבמתחם חודורוב עושים את מירב המאמצים כדי להכשירו.

דוידה וקלינגר מדברים לקראת מכבי חיפה

גם אם אכן יפתח בהרכב בסופו של דבר, מסתמן שגוטליב לא יגיע לחיפה במאת האחוזים. כמוהו, גם דני גרופר, ששוב לא התאמן ועדיין עשוי לעלות ב-11 של קלינגר. במקומו תורגל דורון ליידנר, שכנראה יושפע מכשירותו של גרופר וזאת מאחר שאחרי שפתח במשחק האחרון מול הפועל חיפה כמגן שמאלי במערך של חמישה שחקני הגנה, מאמן האדומים שב לתרגל קו של ארבעה בהגנה. 

סיאנדה קולו, שלא התאמן ביום שבת, ערך אימון מלא וצפוי לפתוח בהרכב. בכך, ניב סרדל תורגל כמגן ימני ואיאד אבו עביד הוצב לצדו של הדרום אפריקאי. מי שתורגל לסירוגין הוא רז שלמה, שכמו סרדל, תלוי בכשירותו של גוטליב.

אדי גוטליב (רדאד ג'בארה)אדי גוטליב (רדאד ג'בארה)

בקישור, עושה רושם שקלינגר מתלבט אחרי שתורגלו שי אייזן ולסירוגין דן עזריה, לצד שי אליאס ועמנואל בואטנג, כשבהתקפה הוצבו רועי זיקרי ואושר דוידה בכנפיים ועומרי אלטמן בחוד. גם עומר סניור, החלוץ הצעיר בן ה-17.5 תורגל לסירוגין, כמו גם בשבועיים האחרונים, אך עדיין לא נכלל בסגל. גם הפעם הוא בתמונת ה-18. 

“המצב שלנו ברור לכולם, הוא לא טוב, הקבוצה צריכה להתעשת ולאסוף את עצמה", אמר קלינגר לקראת המשחק מול מכבי חיפה. "אנחנו משחקים נגד הקבוצה בכושר הכי טוב בארץ, ניערך בהתאם, נבין את מצבנו וניכנס ל"מוד" של הישרדות. המשחק האחרון גרם להבנה של המצב בקרב השחקנים. נגיע לחיפה כדי לשחק כדורגל אמיץ, לוחמני ונעשה את המקסימום. ברור שחיפה פייבוריטית, אבל אנחנו נבוא כמו קבוצת כדורגל שמבינה את מצבה וננסה להוציא את התוצאה הכי טובה עבורנו".

ניר קלינגר (איציק בלניצקי)ניר קלינגר (איציק בלניצקי)

"המשחק מול הפועל חיפה עדיין יושב לנו בלב כי לא הצגנו יכולת טובה, מה שאפיין אותנו במשחק האחרונים", הוסיף אושר דוידה. "עבדנו קשה באימונים, אנחנו מוכנים למשחק מול מכבי חיפה. משחק מולה הוא תמיד קשה. אני מאמין שנבוא, נשחק כדורגל טוב ונעשה תוצאה טובה".

הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, ניב סרדל (אדי גוטליב), איאד אבו עביד, סיאנדה קולו, דורון ליידנר (דני גרופר), שי אייזן (דן עזריה), שי אליאס, עמנואל בואטנג, רועי זיקרי, אושר דוידה ועומרי אלטמן.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה