יומיים אחרי ה-1:1 מול טוונטה בליגה ויומיים לפני המשחק הביתי בליגה האירופית מול פאוק סלוניקי, בתקשורת ההולנדית ממשיכים להתעסק בפ.ס.וו איינדהובן וגם בערן זהבי. הבוקר (שלישי) פורסמה כתבה באתר “ED” בה בוצע ניתוח של הבעיות של הקבוצה ושל השילוב של כוכב נבחרת ישראל.

“אחרי שבעה משחקים בפ.ס.וו, לערן זהבי יש שלושה שערים ושלושה בישולים”, נכתב. “לא רע, אבל לא טוב כי שניים מהם היו מהנקודה הלבנה. הישראלי בעצמו לא מרוצה מכך, לפי שפת הגוף שעל המגרש. שער אחד בליגה ושניים בליגה האירופית זו כמות עלובה במונחים שלו”.

זהבי מחמיץ פנדל בשוויון של איינדהובן

העיתונאי ריק אלפרינק שחתום על הכתבה לא מזלזל ברצון של זהבי להצליח באירופה: “זהבי הוא מספר 9 אמיתי שכבש בכל מקום לאורך השנים. בנבחרת, בישראל ובסין, אבל לא בליגה אירופית גדולה. זה בדיוק מה שצריך להשתנות אצלו. עמוק בראשו של שחקן ההתקפה בן ה-33 שוכן רצון להוכיח את עצמו ברמה הגבוהה בשתי העונות הקרובות ולהיות בראש טבלת מלך השערים”.

“החלוץ האמביציוזי ויתר על מיליונים בחיפוש אחר תהילה ספורטיבית. בפ.ס.וו זהבי לא רעב ללחם, אבל הוא ויתר על שלושת רבעי משכורת בסין, שהגיעה על פי דיווחים ל-9 מיליון אירו בשנה. זהבי שם על עצמו הרבה לחץ והוא חושב שהוא, במעמדו ובעזרת האיכויות שלו, יכול להוביל את פ.ס.וו”.

ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)

בנוסף יש התייחסות לשחקני ההתקפה שלא מתמסרים מספיק ביניהם: “אבל מספיק עם התיאוריה. בפועל המצב שונה. לפעמים זהבי רוצה לכבוש בעצמו, כמו שקרה מול טוונטה. הוא ניסה לכבוש ממצב קשה, שכבר לבנק קל יותר לפרוץ ממצב כזה. אנוכיות היא לא תכונה שזרה לפ.ס.וו. במשחקים הקודמים גם זהבי לא קיבל מסירות מהשחקנים האחרים. לדוגמה, במשחק לפני שבועיים מול ווילם II, דונייל מאלן חיפש בלהט את השער לאחר שקיבל מסירה מדנזל דמפריס. ויתרו על זהבי מספר פעמים”.

“לפעמים חלוץ צריך להיות אנוכי וחסר רחמים. זה לא אומר שהוא צריך להתעלם מהשחקן השני. אגו טריפ, או משהו בסגנון, הוא רעל ברמות הגבוהות והנמוכות. דרושה בגרות מנטלית כדי להיות מחויב לקבוצה ולקבל את ההחלטות הנכונות. למאלן יהיה את זה. אפשר לצפות לזה מזהבי ולהניח שההופעה מול טוונטה הייתה מקרית. המאמן רוג’ר שמידט צריך לעבוד עם החלוצים כדי לנטרל את האגו”.

מאלן. גם הוא סופג ביקורת (רויטרס)מאלן. גם הוא סופג ביקורת (רויטרס)

עוד נכתב: “זהבי צריך להבין את המציאות. הוא שחקן יקר ומוכר ברמה הבינלאומית עם איכויות מוכחות. הוא חייב לספק את הסחורה באופן מיידי. אולי הקורונה השפיעה. נגד טוונטה הוא לא הצליח לכבוש ולא שיחק את הכדורגל שהוא רגיל אליו. זה השילוב הכי גרוע שיכול להיות עבור חלוץ”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה