בית הדין הארצי לעבודה דחה היום (שני) את הערעור של הפועל חיפה ופסק באופן תקדימי ששחקן הקבוצה לשעבר, אושרי רואש, זכאי לפיצויי פיטורין מהמועדון. לפני כשנה שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה דניה דרורי, קבעה את פסק הדין בתביעה של אושרי רואש נגד הפועל חיפה בגין פיצויי פיטורין עקב אי חידוש הסכם העסקתו, פיצוי בגובה הפקדות המעסיקה לקופת ביטוח, הפרשי שכר וזכויות נוספות, כאשר פסקה לזכות השחקן, סכום של כ-300 אלף ש”ח. מי שמייצג את השחקן מתחילת ההליך המשפטי הוא עורך הדין שי אליאס.

בפסק הדין הנוגע לערעור נכתב: “לא ניתן להראות בשכרו של השחקן ככולל את פיצויי הפיטורין. כן כמו, צדק בית הדין האזורי כשקבע כי אין בתקנון בקרת התקציבים של ההתאחדות לכדורגל כדי לגבור על הוראות חוק פיצויי פיטורין”.

עו"ד שי אליאס (רדאד ג'בארה)עו"ד שי אליאס (רדאד ג'בארה)

עוד צוין כי: “אין בידינו לקבל את טענת הקבוצה לפיה בנסיבות העניין לנוכח הוראת סעיף 9 להסכם העבודה הקובעת כי שכרו של העובד כולל את פיצויי הפיטורים יש לראות בשחקן כחסר תום לב במידה שיש בה כדי לגבור על הוראות סעיף 28 לחוק פיצויי פיטורים. בנסיבות מקרה זה יש הצדקה לחרוג מהכלל האמור”.

עו”ד שי אליאס הגיב להחלטה: “אנו מברכים את בית הדין ארצי על תקדים ‘רואש’ המשמעותי. בית הדין דחה את ערעור הפועל חיפה וקבע באופן חד משמעי כי שחקן כדורגל זכאי לפיצויי פיטורין ולזכויות שמקורן בחוקי מגן, אי אפשר לוותר עליהן ואף הבהיר כי סמכותו הבלעדית והייחודית לדון בזכויות אלו ולא של המוסד לבוררות״.

אלו הם אלופי העולם החדשים בפריסטייל

השחקן עצמו הגיש ערעור על אי הכללת ימי החופשה ופרמיות הנקודות בסכום הפיצויים, אך גם במקרה הזה דחה בית הדין הארצי לעבודה את הבקשה.  

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה