הפועל באר שבע שהייתה מדורגת בהגרלת הסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית ראתה היום (שני) את זהות היריבה שלה – לאצ’י האלבנית. הקבוצה בהחלט מוכרת לאדומים, כשהשתיים נפגשו בעונה שעברה בסיבוב המוקדמות הראשון, והקבוצה מהנגב יצאה כשידה על העליונה עם 1:2 בסיכום.

הקבוצה, שמאומנת על ידי ארמנדו קונ'גו האלבני, סיימה את העונה שעברה בליגה במקום השלישי עם 64 נקודות, שש פחות מטירנה שזכתה באליפות. לפני קצת יותר מחודש הקבוצה גברה על טאוטה שהדיחה את בית”ר ירושלים עם 2:3, למרות שנותרה בעשרה שחקנים.  

סינטיהו סלליך חוגג עם שחקני הפועל ב"ש (אורן בן חקון)סינטיהו סלליך חוגג עם שחקני הפועל ב"ש (אורן בן חקון)

לאצ’י מגיעה מהעיירה לאץ’ שבצפון מערב המדינה, המרוחקת כ-35 קילומטרים בלבד מהבירה טיראנה. הקבוצה נוסדה ב-1960, היא זכתה בשני גביעים מקומיים, האחרון ב-2015. מרבית השחקנים בקבוצה מגיעים מאזור אלבניה ומסביבתה, אחד מהשחקנים הבולטים בקבוצה הוא רדון צ’יצ’ה, גם כן אלבני, חלוץ בן 21 שכבש בעונה החולפת 13 שערים בכל המסגרות. יחד עם זאת, מספר שחקני מפתח כמו נדריצים שטובינה, סבסטיאן טורו ומאליק מאנה, עזבו את המועדון.

אגב, ישראלי אחד שמכיר מקרוב את לאצ’י הוא המאמן שפוטר לאחרונה מבית”ר ירושלים, רוני לוי, שפגש ביחד עם אנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית את האלבנים בסיבוב המוקדמות הראשון לפני שנתיים. באותו מפגש, אנורתוזיס אמנם ניצחה 1:2 בביתה במשחק הראשון לאחר שהשלימה מהפך, אך בכל זאת סיימה במפתיע את דרכה באירופה לאחר שהפסידה 1:0 באלבניה משער דרמטי בדקה ה-88 שהעלה את לאצ’י לסיבוב השני. אגב, חודשיים לאחר ההדחה המפתיעה מאירופה לוי פוטר מאנורתוזיס.  

רוני לוי (איציק בלניצקי)רוני לוי (איציק בלניצקי)

בנוסף, בסגלה קיימים כמה שחקנים זרים. אחד מהבולטים שבהם הוא החלוץ הניגרי בן ה-27, קיראן אנבוואזה, שהצטרף למועדון בעונה שעברה והתאקלם פשוט מצוין. השחקן רשם 34 הופעות בכל המסגרות, בהן הרשית 26 גולים ובישל עוד חמישה, והוא בחלט יהיה האיש שהבחורים של יוסי אבוקסיס יצטרכו להיזהר ממנו.

במשחקים הקודמים בין הקבוצות לפני קצת יותר משנה זה כאמור הסתיים בניצחון באר שבעי. בסיבוב הראשון גל לוי שנכנס כמחליף חילץ 1:1 עם שער בדקה ה-78, כשאותו אנבוואזה הבקיע את הראשון מול הדרומיים. במשחק הגומלין בטרנר, נאור סבג הכריע עם 0:1 שנתן את הכרטיס לשלב הבא.  

נאור סבג חוגג. לפני שנה, הוא הכריע מול לאצ'י (רדאד ג'בארה)נאור סבג חוגג. לפני שנה, הוא הכריע מול לאצ'י (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה