כאשר היא עוד מחכה לקיומו של המשחק מול ז’לזניצ’אר, שנדחה בעקבות העובדה ששחקנים של הקבוצה הבוסנית נמצאו חיוביים בבדיקות קורונה, מכבי חיפה גילתה היום (שני) את מי תפגוש בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית אם תנצח במשחק שייערך ביום רביעי הבא, כאשר הוגרלה למשחק ביתי מול קייראט אלמאטי הקזחית. 

הקבוצה הקזחית של המאמן הבלארוסי בן ה-32, אלכסיי שפילבסקי, מאמנה לשעבר של יריבת מכבי תל אביב בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, דינמו ברסט, סיימה את העונה שעברה במקום השני בליגה הקזחית כסגניתה של האלופה אסטנה, אך את העונה הנוכחית פתחה טוב וכרגע היא מוליכה את הטבלה עם 18 נקודות מתוך 21 אפשריות אחרי שבעה מחזורים. 

בדרכה לסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית, קייראט גברה בביתה 1:4 על נואה האלבנית, כאשר החלוץ הברזילאי הוותיק, אקס צסק”א מוסקבה, מונאקו ובשקיטאש, ואגנר לאב, כבש צמד וגם בישל לאדרינסולה חביב אסאולה האוקראיני ממוצא ניגרי, בעוד גולזיגיט אליקולוב כבש גם הוא. 

קייראט הינה שיאנית הזכיות בגביע הקזחי עם לא פחות מתשעה גביעים בארון התארים שלה, שכולל גם שתי אליפויות, האחרונה שבהן ב-2004 וכמו כן, שתי זכיות בסופרקאפ הקזחי וזכייה אחת בגביע הפדרציה של ברית המועצות ב-1988.

שחקני קייראט מאוכזבים בטוטו טרנר (איציק בלניצקי)שחקני קייראט מאוכזבים בטוטו טרנר (איציק בלניצקי)

באשר לרקורד האירופי של הקבוצה הקזחית, מדובר במפגש השלישי מול יריבה ישראלית, אחרי שקייראט פגשה בעבר את מכבי תל אביב בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית בעונת 2016/17 והפסידה 3:2 בסיכום שני המשחקים וכמו כן, אחרי שהפסידה 3:1 בסיכום שני המשחקים באותו שלב בעונה שעברה מול הפועל באר שבע, אז כזכור, אוהדי קייראט ניסו להפריע להכנה של שחקני ב”ש במפגן זיקוקים מחוץ לבית המלון בו שהתה הקבוצה מבירת הנגב ערב לפני המשחק.

שחקני קייראט מאוכזבים בטוטו טרנר (חגי מיכאלי)שחקני קייראט מאוכזבים בטוטו טרנר (חגי מיכאלי)

השם הבולט בסגל של הקבוצה הקזחית הוא ללא ספק החלוץ הברזילאי בן ה-36, ואגנר לאב, שרשם בעברו לא פחות מ-20 הופעות במדי נבחרת ברזיל ואף כבש ארבעה שערים והיה שותף לשתי זכיות בקופה אמריקה, אך הירוקים יצטרכו לשים לב גם לקשר נבחרת פולין, יאסק גורלסקי, לבן ארצו, קונראד ורשינסקי ולאדרינסולה אסאולה האוקראיני.

ואגנר לאב חוגג במדי בשיקטאש מול באיירן מינכן (רויטרס)ואגנר לאב חוגג במדי בשיקטאש מול באיירן מינכן (רויטרס)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה