הפועל תל אביב איבדה אמש (שבת) נקודות ראשונות בפלייאוף העליון, כאשר סיימה ב-0:0 מול הפועל באר שבע באצטדיון טוטו טרנר והתקשתה לשחזר את היכולת מהניצחונות על בית"ר ירושלים ומכבי חיפה, בהרכב לא שלם ובמשחקה השלישי תוך שבוע ימים. דבר שצריך להתרגל אליו בחודש הקרוב, אך דבר בהחלט לא פשוט, שכן העומס והעייפות ניכרו על השחקנים בשל הלו"ז הצפוף ושיחקו תפקיד משמעותי.

בהפועל הסתפקו בנקודה שנאספה לקראת המשך הדרך, מהמומנטום החיובי שנשמר וגם מהיכולת הלא רעה בכלל שהייתה יכולה להספיק לניצחון, כשהשחקנים קיבלו מחמאות מניר קלינגר. בעיקר, מרוצים בקבוצה מחלוקת העומסים ומהרוטציה של המאמן, וכן מהעובדה שכל שחקניו בריאים, כשירים ומאוזנים, לקראת חצי גמר גביע המדינה מול מכבי פתח תקווה ביום שלישי באצטדיון בנתניה – רגע האמת של הפועל ת"א בעונת 2019/20 ובתקווה שיהיה אחד נוסף.

קלינגר. נקודה בדרום (מרטין גוטדאמק)קלינגר. נקודה בדרום (מרטין גוטדאמק)

מהבחינה הזו המטרה של הושגה. גם אם לא הודו בכך בריש גלי, וציינו בפני השחקנים כי המשחק בב"ש הוא "לא פחות חשוב מאשר הגביע", בוולפסון חושבים רק על המפעל הזה כבר כמה חודשים ומפנטזים על זכייה בתואר לראשונה מאז 2012. לשם כך, הוכנה תוכנית עבודה מסודרת לכל שחקן במהלך פגרת הקורונה, וכן מאז החזרה לשגרה, שמטרתה היא להביא את השחקנים לשיא יכולתם וכושרם לרגעים הללו והכל תוכנן מראש והתנקז למשחק הזה.

למרות שהקבוצה לא תשחק באירופה בכל מקרה, יותר בשל היוקרה והאמירה שהפועל ת"א חזרה להיות פקטור בצמרת הכדורגל הישראלי, ולמרות שכבר עשתה זאת והוכיחה את עצמה בליגה. תחילה, הם יצטרכו להגיע לגמר ומולם תתייצב הקבוצה המוכשרת של גיא לוזון מפסגת הליגה הלאומית, כשלקלינגר יהיה סגל מלא וכך הוא רצה ותכנן להגיע לחצי הגמר.

גיא לוזון. פוגש את האקסית (איציק בלניצקי)גיא לוזון. פוגש את האקסית (איציק בלניצקי)

"אני חושב שבסך הכל היה לנו משחק טוב", אמר אריק ינקו בסיום המשחק אחרי ששב אל בין הקורות. "אסור לשכוח שזה משחק שלישי בשבוע ויש גם עייפות. רצינו מאוד לחזור עם שלוש נקודות ולהמשיך את המומנטום, אבל אם לשפוט לפי איך שהתפתח המשחק, גם נקודה זה בסדר. אנחנו עם הפנים ליום שלישי למשחק הגביע. לכולנו ברור שמדובר במשחק לא פשוט מול קבוצה חזקה שחזרה טוב מהפגרה ועשתה תוצאות יפות. נכין את עצמנו בצורה הטובה ביותר ואני מאמין שיהיה בסדר".

אולם, לא הכל שקט בהפועל ת"א והסגל לא מלא במאת האחוזים למרות שכולם בריאים ושלמים, כאשר ל-ONE נודע כי פליפה רודריגס לא רצה לשחק בב"ש, כשהסיבה נעוצה בסוגיית הקיצוץ. למרות שכבר סיפרו כי הקשר האורוגוואי הסכים לשחק בחינם בחודש יוני, דבר אליו לא הסכימו ניר לקס ועידן כהן וסיימו את דרכם בקבוצה, רודריגס דווקא סירב בתוקף וגם מסרב לשחק בינתיים.

רודריגס. לא מסכים לשחק (שחר גרוס)רודריגס. לא מסכים לשחק (שחר גרוס)

אחרי שכבר קיבל הודעת שחרור בסוף חודש מרץ אחרי שלא הסכים לקבל את מתווה הקיצוצים של הקבוצה, התבקש לפנות את הדירה ביחד עם אשתו ההרה בחודש מתקדם וילדיו וגם להחזיר את הרכב, הגיע הסיכום המיוחל על קיצוץ 50%, עד נושא משכורת חודש יוני נפתח ערב הפלייאוף. לקראתו, השחקן התבקש כמו לקס וכהן לשחק ללא שכר בחודש יוני, כמי שמחזיק באופציה אוטומטית להישאר בקבוצה בחוזה לעונה נוספת אם יופיע ב-70% מהמשחקים.

אם למגן הימני ולקשר הראו את הדרך החוצה בצורה בוטה ולא מכובדת, הרי שהקשר האורוגוואי הבין שהמשך דרכו בעונה הבאה, מעשית, תלוי בהסכמתו לשחק בחינם, וגם זה מוטל בספק. משסירב, הוא ממשיך מאז להתאמן בקבוצה, אך אתמול סירב לשחק. בתווך, נולדה לו בת שלישית (לכן שוחרר מהאימון המסכם לפני בית"ר ולא נכלל בסגל) ועל הדרך גם נולד לו מאבק משפטי אחרי שעירב בסוגיה את עורך דינו.

לקס. הראו לו את הדרך החוצה (חגי מיכאלי)לקס. הראו לו את הדרך החוצה (חגי מיכאלי)

לפי בא כוחו של רודריגס, לפי האופציה שבחוזהו הפועל ת"א מחויבת לשלוח לו או למי מטעמו מכתב רשמי שמורה על כך שהיא לא מממשת את האופציה עליו, ומשלא עשתה זאת עד סוף מאי הרי שחוזהו לכאורה תקף ויימשך, לרבות העובדה שהמועדון מחויב לשלם לו שכר עד לסיום עונת 2019/20.

למעשה, אותו סעיף משחקים כבר לא ממש רלוונטי אחרי ששיחק רק חמישה משחקים עד כה בכל המסגרות (האופציה תתממש רק אם ישחק בכל המשחקים מעתה ועד לסיום העונה), ויש להוסיף לכך את התוכניות המקצועיות של האדומים לעונה הבאה (אם הוא בכלל נכלל בהן), כך שמדובר בסוגיה משפטית לגבי תוקף החוזה לעונה הבאה בשל אי הודעתה של הפועל ת"א לשחקן על תוכניותיה לגביו.

בינתיים, השחקן ממשיך להתאמן במתחם חודורוב אבל לא לקבל שכר, כאשר במועדון טוענים שחוזהו הסתיים ולא יימשך עד לסיום העונה אם לא יסכים לשחק בחינם, והוא טוען שהוא צריך להמשיך להרוויח את השכר המקוצץ עד סוף העונה בלי קשר להמשך דרכו בעונה הבאה. קלינגר לקח את השחקן לשיחה ואמר לו שהוא רוצה לראות אותו חוזר ומשחק, אך השחקן לא התרצה להמשיך כרגיל בעוד הנושא הכלכלי לא פתור והפנה את הטיפול לעורך דינו, שימשיך להתנהל מול האדומים היום בתקווה לפתור את הפלונטר, לפני נקיטת הליכים משפטיים ובתקווה שהשחקן לפחות ישלים את העונה בהפועל ויעזור לה במשימותיה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה