בהמשך להודעות קודמות בנושא, מנהלת הליגות עדכנה היום (חמישי) את הקבוצות על חידוש פעילות ליגות הכדורגל המקצועניות. בנוסף פורסמו ההנחיות המדויקות אחרי שעברו אישורים במהלך הלילה וזאת בהתאם למתווה שהוגש על ידי מנהלת הליגות ואושר על ידי משרד הבריאות.

“תשומת לבכם כי הנחיות אלו מחייבות ויישום ההנחיות באופן קפדני חיוני לשם שמירה על בריאות השחקנים והצוותים המקצועיים והמנהלתיים ובכדי שנוכל לסיים את עונת המשחקים בצורה תקינה. אנא קראו הנחיות אלה באופן מדוקדק והעבירו אותם לכל הגורמים בקבוצה והסובבים אותה (שחקנים, בעלי תפקידים, מנהלי המתקנים בהם מתקיימים האימונים והמשחקים וכו')”, נכתב בהודעה לקבוצות.

מכבי ת"א מפתיעים את האוהדים הוותיקים

בידוד: החל מיום ראשון, 10.5, יכנסו השחקנים לבידוד עד לסיום תקופת הליגה. במהלך תקופה זו השחקנים יהיו רשאים לצאת מביתם לאימונים ולמשחקים בלבד. צוות מקצועי ומנהלתי (מנהלים, עוזרי מאמן, אנשי רפואה, אנשי משק, מנהלה וכיו"ב) וצוות השופטים לא יבואו במגע ישיר עם השחקנים וישמרו על כללי שמירת מרחק ומסיכות, למעט הצוות המקצועי שישתתף בפועל בהעברת האימונים בזמן האימונים ואנשי הצוות והשחקנים אשר יהיו רשומים בטופס המשחק הרשמי בזמן המשחקים, כמו גם צוות השופטים במהלך המשחק.

לאורך כל תקופת הבידוד ועד לסיום משחקי הליגה, תהיה הקפדה במהלך השהייה מחוץ למתחם האימונים על כל ההנחיות לבידוד בית כפי שנקבעו בצו בריאות העם. באחריות הקבוצות להתעדכן תמיד על ההנחיות העדכניות הנמצאות באתר משרד הבריאות לרבות עטיית מסכות בכל יציאה למרחב הציבורי, הקפדה על מרחק שני מטר מכל אדם ועוד כמפורט בהנחיות.

נסיעות: נסיעות לאימונים יתבצעו ברכב פרטי או במונית, תוך שמירה על הנחיות התחבורה המפורסמות משרד הבריאות. באחריות הקבוצות להתעדכן תמיד על ההנחיות העדכניות הנמצאות באתר משרד הבריאות.

האוטובוס של שחקני בית"ר. ניתן להגיע איתו למשחקים (רועי שלם)האוטובוס של שחקני בית"ר. ניתן להגיע איתו למשחקים (רועי שלם)

נסיעות למשחקים: נסיעות למשחקים ניתן לבצע גם באוטובוס קבוצתי, תוך שמירה על הנחיות התחבורה המפורסמות ע"י משרד הבריאות. באחריות הקבוצות להתעדכן תמיד על ההנחיות העדכניות הנמצאות באתר משרד הבריאות.

בדיקות בריאות: בכל הגעה למתחם האימונים או המשחקים, יעברו כל השחקנים ואנשי הצוות את הבדיקות הבאות: א. מדידת חום. ב. חתימה על טופס הצהרת בריאות. ג. בדיקת גורם רפואי מוסמך בעל תעודה, לרבות מדידת סטורציה. יובהר כי ככל שהבדיקה לא תתבצע על ידי רופא ויעלה חשד לתסמינים של המחלה, תהיה חובה לבדיקת רופא וככל שזו לא תיעשה השחקן/איש הצוות לא יוכל להיכנס למתחם האימונים/אצטדיון, כפי שיפורט להלן.

ממצאי בדיקות בריאות – ממצא חריג לבדיקות כפי שפורטו לעיל ייחשב אחד מהבאים: א. חום בטמפרטורה של 38 מעלות צלזיוס ומעלה. ב. אי עמידה בתנאי הצהרת הבריאות. ג. סטורציה מתחת ל %95. ככל שהבדיקות שצוינו לעיל יצאו תקינות וללא ממצאים חריגים אזי רשאים הנבדקים להיכנס למתחם האימונים. במידה ואחת מהבדיקות שצוינו לעיל תהיה בעלת ממצא חריג, אזי לא יוכל אותו נבדק להיכנס למתחם ועליו לבצע בדיקת קורונה. במקרה בו שחקן או איש צוות אשר נבדק לקורונה ותוצאת הבדיקה חיובית, יחויבו כל שחקני הקבוצה שהיו איתו במגע ב- 14 הימים שקדמו לבדיקה להיכנס לבידוד.

התקהלות: במתחם האימונים יהיו נוכחים שחקני הקבוצה והצוות המקצועי והמנהלתי בלבד.

מתחם המשחקים: הנחיות מפורטות באשר לאנשים המורשים לשהות במתחם המשחקים ביום המשחק, יועברו על ידי מנהלת הליגות בנפרד טרם חידוש המשחקים. הנחיות אלו יכללו את כלל הגורמים המורשים להיכנס לאצטדיון – שחקנים, צוותים מקצועיים ומנהלתיים של הקבוצה וצוותים נוספים – עובדי אצטדיון, מדיה וגורמי ניהול חיוניים נוספים, תוך חלוקה לאיזורים שונים. זירה, מתחם חדרי ההלבשה, איזורי תפעול וכו', כמו גם הנחיות לוגיסטיות שונות ורבות בכל הקשור לניהול המשחקים תחת מגבלות הקורונה, בהתאם למסמך שיאושר על ידי משרד הבריאות.

חיטוי: תהיה הקפדה על סביבה היגיינית של מתחמי האימונים והמגרשים, לרבות חיטוי הכדורים והמתקנים אחת ליום, בהתאם להמלצות משרד הבריאות לחיטוי כנגד נגיף קורונה.

שימוש במתחמי חדרי ההלבשה ובמלתחות: השימוש במתחם חדרי ההלבשה ובמלתחות יותר בהתאם לפירוט שלהלן: א. טרם האימון או טרם המשחק ובהפסקת המחצית של המשחק למטרת התארגנות ותדרוכים. ב. לאחר סיום האימון ו/או המשחק – יתאפשר שימוש במקלחות במתווה של %50 תפוסה, כאשר בין כל שתי מקלחות בשימוש תהיה מקלחת ריקה ולשם הדוגמא במתחם בו יש 8 מקלחות ישתמשו ב- 4 מקלחות, עם רווח של מקלחת בין כל שתי מקלחות שיהיו בשימוש.

ארז כלפון. הכללים הועברו לקבוצות ליישום (איציק בלניצקי)ארז כלפון. הכללים הועברו לקבוצות ליישום (איציק בלניצקי)

“הנכם מתבקשים לתאם עם מנהלי המתקנים חסימה פיזית של האפשרות להתקלח במקלחות שאסור שיהיו בשימוש, לדוגמא על ידי כיסוי הברז בשקית נליון, או כל חסימה אחרת המונעת את הכניסה לתוך המקלחת”, נכתב בפירוט מלא. ג. לאורך כל השהות במתחמים אלו יוקפד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין השחקנים בדגש על תדרוכי שחקנים וכו'.

לחיצות ידיים: בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חל איסור על לחיצות ידיים ולכן יש להנחות את השחקנים והצוותים המקצועיים להימנע מלחיצות ידיים. טקס לחיצות הידיים המסורתי ישונה ולחיצות הידיים הנהוגות כחלק מהטקס יבוטלו. הנחיות חדשות לטקס הפתיחה יועברו בנפרד בהמשך.

חגיגות שחקנים ובעלי תפקידים: בהתאם להנחיות משרד הבריאות, נבקש כי תנחו את השחקנים ואת הצוות המקצועי כי לא יתחבקו לאחר כיבוש שערים, לאחר סיום המשחק ו/או בכל שלב אחר.

שחקני הפועל ת"א חוגגים עם עומרי אלטמן. מעתה - לשמור מרחק (שחר גרוס)שחקני הפועל ת"א חוגגים עם עומרי אלטמן. מעתה - לשמור מרחק (שחר גרוס)

ממונה קורונה: כל קבוצה תגדיר "ממונה קורונה" לכל קבוצה ולכל מתקן אימונים ומשחקים. ממונה הקורונה יהיה האחראי על יישום ההנחיות במכתב זה והנחיות נוספות כפי שיועברו מעת לעת ו/או הנחיות משרד הבריאות. “אנו שבים ומדגישים את חשיבות יישום הנחיות אלו כפי שנקבעו על ידי משרד הבריאות באופן מלא ומדוקדק”. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה