ממשלת גרמניה תתכנס מחר (רביעי) על מנת לאשר את חידוש משחקי הבונדסליגה בעוד עשרה ימים בדיוק ב-15.5. זו התכנית הגדולה והאמונה וגם המסרים שיוצאים מהמדינה לאורך היום, הם שהאור הירוק יינתן ופרוטוקול החזרה הניסיוני של הגרמנים יבוא לידי מבחן כאשר עיני כל העולם נשואות.

גם אצלנו בישראל תולים תקוות במודל הגרמני וביקשו מפרופסור איתר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, לאמץ אותו. המודל מדבר על כך שאם שחקן נדבק, הוא אוטומטית נכנס לבידוד של 14 ימים + עוד 3 ימי מרווח ביטחון. בזמן הזה, כל הקבוצה שלו נדבק ואם הוא שיחק נגד יריבה אחרת, גם שחקני היריבה נדבקים כדי לשלול שמישהו נוסף חלה. בהתאם להתפתחויות, כל שחקן שחלה, מבודד, אך המשחקים ממשיכים כרגיל.

בזמן שנושא הבידוד הוא סל המחלוקת בדיונים בישראל, דווקא שר הבריאות הגרמני סיפק היום הצהרה בנושא: “אני סבור כי התכנית היא מצוינת, היא הגיונית ויותר מכך, היא יכולה לשמש דוגמה למקומות נוספים וענפי ספורט נוספים. עכשיו צריך רק לתת לה לחיות”, כך אמר ינס ספהן. לפני מספר ימים גם שר הפנים של גרמניה תמך בהצעת הבונדסליגה שזוכה בינתיים לתמיכה כמעט מוחלטת מראשי המחוזות השונים במדינה. 

בתי מלון מבודדים, השחקנים יציעו לבד את מיטתם

“כדי להבטיח את בטיחות השחקנים שלנו, ולהתחיל לשחק בלי שחקנים חולים, נארגן שכל מועדוני הליגה יעבירו את עצמם למחנות אימון מבודדים עד הרגע בו תחודש הליגה”, כך הודיעה הנהלת הבונדסליגה לשר העבודה הגרמני, זאת לקראת ישיבת הממשלה היום או מחר במהלכה מצפים בגרמניה כי יינתן האישור לחידוש עונת הכדורגל בעוד עשרה ימים – ב-15 במאי, יום שישי. 

ב”בילד” הרחיבו בנושא ובדקו עם הקבוצות כיצד הן מתכוונות לבצע את אותו בידוד. בקלן, הקבוצה בה התגלו שלושה מקרי קורונה, מתכוונים להעביר את כל השחקנים הבריאים למלון “דורינט” במרכז העיר ביום חמישי. היא תשוכן בקומה נפרדת, יהיה לה חדר אוכל נפרד וחדר ישיבות נפרד בו היא תוכל להתכנס. החדרים ינוקו בזמן שהקבוצה יוצאת להתאמן. צוות המלון יעטה מסכות פנים. 

בשאלקה יעברו גם הם לבית מלון, “קורטיארד”, מלון 4 כוכבים יש לציין, הנמצא במתחם של הקבוצה. הקבוצה תתפוס שתי קומות, שתי מעליות ישרתו רק אותה. שחקנים ואנשי צוות יעטו מסכות פנים. השחקנים יצטרכו להציע את מיטותיהם בעצמם. נותרה רק שאלת האוכל, האם השחקנים יקבלו ארוחות ישירות אל חדריהם או שיוקצה להם חדר אוכל נפרד. 

ממילאן באהבה: מופע התרמה מוזיקלי

בר.ב לייפציג יתחילו להתאמן כבר היום והאימונים יועברו למתחם Cottaweg, שם יש 26 חדרים אשר בהם יחיו השחקנים. בבאיירן מינכן הודיעו כי ייכנסו למחנה מבודד שבוע בדיוק לפני התאריך בו תתחדש הליגה. נראה כי זה יתבצע בבית המלון השייך לקבוצה. לקבוצה יהיה שף משלה. 

מנשנגלדבאך תעבור לבית המלון H4 בבורוסיה פארק. הוא יהיה חסום לשירותו של המועדון בלבד. יחד עם זאת, בשל הסיבה שאין במקום חדר אוכל, השחקנים ואנשי הצוות יצטרכו לאכול באצטדיון של הקבוצה, בחדר האוכל שלה. ישנם עדין מספר מועדונים שלא דיווחו על מקום השהות שלהם באופן סופי. וולספבורג כנראה תעבור מלון ריץ קרלטון, דורטמונד סביר להניח תתכנס במתחם האימונים שלה. הרטה ברלין ככל הנראה תתמקם במלון של הקבוצה, המקום בו מתגורר מאמן הקבוצה ברונו לאבדיה. פרנקפורט טרם החליטה האם לעבור לבית מלון “לינדנר” או ישירות לבית המלון הסמוך לאצטדיונה.

 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה