במכבי תל אביב העלו חשש בפני גורמים בכדורגל הישראלי כי הם מבינים שוולדימיר איביץ’ החליט להתקדם הלאה בקריירה שלו ומטרתו היא לחתום בקבוצה חדשה באירופה. לצהובים עוד הייתה תקווה כי הסרבי ימשיך לעונה שלישית ואחרונה אך היא הפכה להיות תקווה קלושה במיוחד. המאמן מסיים את חוזהו במועדון ב-31 במאי והוא צפוי לחפש לעצמו יעד חדש אחרי שנתיים מוצלחות במועדון הצהוב ולא לממש את האופציה בחוזהו לעונה שלישית. הוא זוכה להתעניינות מקבוצות בכירות בליגות בבלגיה, הולנד וטורקיה. 

הצהובים הביעו חשש כי בשל השאיפה של איביץ’ לחתום בקבוצה חדשה בעקבות היותו מאמן מבוקש מאוד בימים אלה, תהיה בעיה להחזיק אותו יותר מדי זמן בישראל ולמנוע ממנו לממש את אפשרות היציאה שלו ולחתום ביעד אחר, זאת כל עוד אין החלטה גורפת וחד משמעית של פיפ”א בנוגע לחוזים של העונה הזו ומה קורה ברגע בו עוברים את תאריך הפקיעה שלהם (למשל, במקרה בו אין עדיין החלטה על גורל העונה גם אחרי ה-31 במאי).  

שכטר: אם הליגה מסתיימת אנחנו אכבר אלופים

במכבי ת”א משוועים לכך שתתקבל החלטה מצד משרד הבריאות על גורל עונת הכדורגל הזו על מנת שיוכלו להיערך בהתאם וכדי שזמני השהות הנוספים של המאמן בישראל יהיו ידועים וברורים, גם כדי שהמאמן יוכל לסדר את ענייניו וכמובן לעמוד על הקווים במקרה שהעונה תתחדש, שזהו רצונו ורצון כולם, לסיים את הדרך בטעם טוב ובכבוד. כך או כך בשיחות של בכירי המועדון עם אותם גורמים בכדורגל הישראלי, עלה כי במכבי ת”א נראה שמשלימים עם כך שבסיום העונה תתבצע הפרידה ושהם יצטרכו לחפש מאמן חדש לעונת 2020/1. ההערכה היא כי גם במקרה הזה העדיפות תהיה למינוי מאמן זר. 

בגזרת השחקנים למכבי ת”א מספר מסיימי חוזים, אך כאמור אין עדיין הנחיה באמת ברורה וחד משמעית של פיפ”א כיצד לנהוג. ההתאחדות העולמית הוציאה שורת המלצות לפני כחודש, יחד עם זאת, הניסוחים שם מעורפלים ולא בהכרח תופסים חד משמעית, בין היתר כי עדיין לא נוצר תקדים בנושא. כמו כן, לא ניתן להבין האם דין שחקן הוא כדין מאמן.

"חזירות להגיד לא לקיצוץ של גולדהאר"

לנושא הזה יש כעוד שלושה שבועות עד שהלחץ יהיה באמת גדול וגם פה מעריכים כי תגיע לבסוף הנחיה חד משמעית וגורפת מצד פיפ”א, שבאותו הרגע תהיה תקפה לכל השחקנים והמאמנים. ייתכן ואותה הנחיה תתקבל בכינוס הקרוב של ראשי 55 ההתאחדויות האירופאיות שצפוי להיערך ב-25.5. יש לציין כי ב-31 במאי מסתיימים חוזי 2019/20, אולם ב-1 ביוני מתחילים החוזים של 2020/1 לשחקנים שמחזיקים בהסכמים עתידיים. 

בנושא אחר. במכבי ת”א ערכו בדיקות קורונה לשחקנים ולצוות עם החזרה לאימונים. הנושא בוצע בשיתוף עם בית חולים הדסה ולשחקנים נערכו שתי בדיקות סמוכות אחת לשנייה כדי לשלול שמישהו נדבק בנגיף. במידת הצורך, בהתאם להתפתחויות בהחלטות לגבי גורל העונה, יבצעו הצהובים בדיקות קורונה נוספות לשחקנים ולצוות.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה