בקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב עצרו את כל ההכנות לעונה הבאה. אין אפילו מגעים עם סוכנים לגבי שחקנים. כל הפעילות נעצרה. בקבוצה מחכים לראות באיזו מתכונת תחודש עונת המשחקים הבאה. אם העונה הבאה כפי שצופים תתחיל בלי קהל לפחות עד תחילת 2021 הקבוצה תהיה בבעיה גדולה ביותר.

התקציב השנתי של הקבוצה מגיע לסך של כ-95 מיליון שקל. העונה עם כל ההחתמות הנוספות הוא נושק לסך של כ-100 מיליון שקל. כמחצית מהסכום מגיע ממנויים. הקבוצה מכניסה בעונה ממנויים רגילים סך של כ-36 מיליון שקל, 4 מיליון שקל נוספים ממכירת כרטיסים רגילים ועוד כ-6 מיליון שקל נוספים על התאים המושכרים למשחקי הקבוצה בהיכל מנורה מבטחים. בשורה התחתונה בקבוצה עדיין לא יכולים לדעת מה יהיה עם ההכנסה הזו של כ-46 מיליון שקל בשנה.

שחקני מכבי ת"א בכדורסל בשיחת זום

גם ברור שעם המצב הכלכלי החדש, שאם הייתה בתחילה מחשבה לעלות את מחירי המנויים לקראת העונה הבאה, אז כעת אם המשחקים יחודשו עם קהל מתישהו יצטרכו להוריד אותם. הקהל “הרגיל” יתקשה לשלם כפי ששילם עד היום עבור המנויים השנתיים.

לקבוצה יש עוד הכנסות שנתיות של כ-16 מיליון שקל מכל סוגי הספונסרים. זה כולל גם את חברת פוקס המשלמת לקבוצה סך של כ-1.2 מיליון דולר לעונה, שמשבר הקורונה פגע בה קשות כאשר כל החנויות שלה נסגרו. הקבוצה הוציאה כמעט את כל עובדי הקבוצה לחל"ת, כאשר היא רק ממשיכה למכור באמצעות אתרי המסחר המקוון.  לפוקס עוד יש זמן להודיע האם היא תמשיך להעניק חסות לעוד עונה נוספת. בסביבת מכבי ת"א מאמינים כי היא תמשיך, אך זה יכול להיות בהפחתת הסכומים הכספיים. כך גם לגבי ספונסרים נוספים שחלקם עשוי לעזוב או לבקש להוריד סכומי כסף.

בקבוצה לא יכולים לדעת בשלב הזה איזה תקציב היא תוכל להעמיד לקראת העונה הבאה, לכן ההחלטות יתקבלו רק כאשר יתבהרו הדברים ויבינו יותר מה הולך להיות.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה