צ'ירו אימובילה, מלך שערי הליגה האיטלקית עם 15 כיבושים (כמו בכל העונה שעברה), חתום עד כה על מחצית משעריה של לאציו. החלוץ הנפלא מצא את הרשת בכל שמונת המחזורים האחרונים ובכך הוא עבר את ג'ורגו קינאליה האגדי וקבע שיא מועדון.

בכל אותם שמונה משחקים לאציו כבשה לפחות שני שערים, ואחרי שעשתה זאת באצטדיון מאפיי אמש (ראשון) ב-1:2 על ססואולו, השוותה רצף שלא היה לה מאז 1936/37. ואימובילה? אם הוא ימשיך ויכבוש בשלושת המשחקים הבאים, הוא ישווה את שיאם של בטיסטוטה וקוואליארלה שכבשו ב-11 משחקים ברציפות. 

לא עוצרת: לאציו השיגה ניצחון חמישי

צ׳ירו זה שם נפוליטני מובהק אך במפתיע דווקא יובה, היריבה המרה מהצפון, גברה במאבק על שרותיו בגיל 18 והוא עבר אליה עבר מסורנטו, הקבוצה בה גדל, שנמצאת בעיירה קטנה ליד נאפולי.

צ׳ירו הצעיר עבר דרך ארוכה ולא פשוטה שלא כל אחד היה שורד. ביובה הוא לא כל כך מצא את עצמו, שיחק רק ב-3 משחקי ליגה בשתי עונות גם יחד ולא הצליח לכבוש. תחילה הוא הושאל לגרוסטו ולא כיכב, אך אז הגיעה ההשאלה לפסקארה מהליגה השנייה, שם, תחת הדרכתו של זנדק זמאן, הוא כבש 28 שערים. יחד עם וראטי, אינסינייה וגביאדיני, שבמשך השנים הפכו להיות גם הם שחקני נבחרת איטליה, הם הובילו את הקבוצה לעליית ליגה מופלאה.

צ'ירו אימובילה (רויטרס)צ'ירו אימובילה (רויטרס)

אחרי אותה עונה גמגם אימובילה בגנואה בליגה הראשונה אך בטורינו הגיע לתודעה העולמית כשכבש 22 שערים. אלא ששוב הגיע הצד הנמוך של הנדנדה ובאה הנפילה עם כישלון חרוץ בדורטמונד ולאחר מכן גם בסביליה, עם חמישה שערי ליגה בלבד בעונה וחצי בשתי הקבוצות. לאחר מכן הגיעה גם חצי עונה כמושאל בטורינו ואז, בסופו של דבר, הוא הגיע לשחק תחת שרביטו של סימונה אינזאגי בלאציו.

זה, כמובן, הדבר הכי טוב שקרה לו בקריירה כי מעבר לכך שבשלוש עונות ושליש הוא כבש 82 שערים עבור המועדון הרומאי, הוא גם הבין אחת ולתמיד לאיזה סגנון של מאמן ופילוסופיה הוא מתאים. אימובילה הוא חלוץ חזק, מהיר מאוד ועם סיומת אדירה. דריבל, פס וטכניקה משובחת פחות נראה ממנו, וזה מתאים בדיוק לשיטה ולסגנון של אינזאגי שנוהג לשחק 5-3-2 נסוג על מתפרצות, שם בדיוק חלוץ כמו אימובילה פורח (בדיוק כמו פיונטק בעונה הקודמת, להבדיל מהעונה הנוכחית).

צ'ירו אימובילה (רויטרס)צ'ירו אימובילה (רויטרס)

כשהוא שיחק בקבוצות גדולות שהיו דומיננטיות ושלטו במשחק מול יריבות קטנות יותר (יובנטוס, דורטמונד, סביליה) והיה צריך מישהו שיעשה את ההבדל ויפרוץ הגנות צפופות על-ידי דריבל חלומי (כמו שדיבאלה עושה העונה ביובה) אימובילה כשל פעם אחר פעם. אבל אצל אינזאגי הוא הפך לחלוץ האיטלקי המוביל.

יתרה מכך - תחת אינזאגי הוא הפך לשחקן חכם הרבה יותר ולא מעט פעמים, להבדיל משנים קודמות, הוא פרגן לחבריו בקבוצה במקום לנסות לעבור שחקן הגנה על שטח קטן כי הוא הבין במה הוא פחות טוב. העונה הוא כבר עם 5 בישולים. וזה מה שהפך אותו משחקן טוב לשחקן מצוין - ההכרה בחסרונות שלו והיכולת להעלים אותם כשהוא לא מנסה לעשות דברים שבהם הוא פשוט טוב פחות.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה