אומרים שלא קל להביא שחקנים זרים טובים לליגת העל. שאם כבר יגיע לכאן שחקן עם רזומה מרשים, מהר מאוד יתגלה איזה קאץ’. אחרת למה שיבחר דווקא בליגת הבורסה לניירות ערך הישראלית?

אף פעם אי אפשר לדעת, אבל לפחות בכל מה שקשור לאופי ולגישה מקצועית, נראה שבמכבי חיפה פגעו הפעם עם הקשר ההתקפי החדש צ’ירון שרי. “אני תמיד בכושר, רץ כל יום. אתה תראה בקרוב”, אומר ההולנדי הממש לא מעופף שנחת בחיפה בשבוע שעבר.  “אני אוהב כדורגל, זאת התשוקה שלי. אני כבר מדמיין איך אני כובש כאן בסמי עופר מהפינה של הרחבה, כדור מסובב לחיבורים. זה סוג השערים שאני הכי אוהב לכבוש. לא משנה אם זה ברגל שמאל או ימין”. 

הרכש הנוצץ של חיפה חושף סיפור חיים מרתק

נדמה שאם במכבי חיפה יידעו לתמוך בהולנדי הרגיש ובמשפחתו הם יוכלו להרוויח שחקן שעד לפני שלוש שנים נחשב לכוכב גדול בכדורגל ההולנדי, ואף זומן לנבחרת האורנג’. “בשנתיים וחצי האחרונות שיחקתי בסין ובטורקיה ולמעשה גרתי שם לבד כי זה לא התאים למשפחה שלי. לכן בשלב הזה בקריירה היה לי חשוב להיות חלק מקבוצה תחרותית אבל גם להיות עם המשפחה שלי. כשהגענו, מכבי חיפה נתנו לנו חולצות עם השמות שלי, של אשתי ושל שתי הילדות, זה היה מאוד משמח ועשה חשק להיות חלק מהקבוצה”.

הוא כבר בן 31 ובהחלט מנוסה, אבל עדיין בלי תואר אליפות בארון. “מה שחסר לי בקריירה זאת אליפות. בהולנד זכיתי בגביע עם כרונינגן, אבל חוץ מזה לא זכיתי בתארים וזה מאוד חסר לי. אני רוצה להיות חלק מקבוצה גדולה, שכובשת הרבה שערים ונלחמת על תארים. שיחקתי בטורקיה ובסין והרווחתי שם הרבה כסף. יכולתי גם להמשיך להרוויח יותר במקומות אחרים אבל זה לא מה שחשוב לי בחיים”. 

צ'ירון שרי (עמרי שטיין)צ'ירון שרי (עמרי שטיין)

לפני שחתמת, הגעת לכאן להתרשמות מהמדינה, לראות אם היא מתאימה לך ולמשפחה. מה היה לך חשוב לבדוק לפני שאתה מחליט?
”כשהגעתי לכאן לראשונה לא ידעתי איך חיפה נראית. דיברתי עם ההולנדים שהיו כאן כמו מיכאיל קרמר ופרד רוטן, שאימן אותי בעבר, והם אמרו דברים מאוד חיוביים על החיים כאן ועל המועדון. רציתי לראות את זה במו עיניי ובאמת מצאתי כאן דברים יפים כמו הים, מסעדות טובות, אנשים מאוד פתוחים ונחמדים ששמחים לעזור. האופי של האנשים הכי חשוב עבורי”.  

שאלת את קרמר למה לא הצליח לו כאן?
”לא ממש, דיברנו בעיקר על החיים כאן. הוא אמר שהיה לו ולמשפחה שלו ממש טוב ושהוא הרגיש בנוח שאשתו תלד כאן את בנו. הוא היה מרוצה מאוד מהחיים כאן”.

מיכיל קראמר (רדאד ג'בארה)מיכיל קראמר (רדאד ג'בארה)

יש לך בחוזה עם מכבי חיפה מענק אליפות של 50 אלף אירו וגם מענק העפלה לליגת האלופות, אתה מאמין שזה אפשרי?
“כמובן, מכבי חיפה זה אחד המועדונים הכי גדולים בישראל. אני לא אגיד שנזכה באליפות אבל ננסה לנצח כל משחק. האמת שהאופטימיות הזאת מאפיינת אותי ואני אוהב לנצח. אני יודע שהשנים האחרונות לא היו כל כך טובות אבל באתי לכאן כדי להצליח ויש לנו סיכוי”. 

מה אמרו לך יעקב שחר ומרקו בלבול כשפגשת אותם, הם הגדירו מה המטרה העונה?
”הם לא אמרו שיש לנו מטרה לזכות באליפות. הם רצו שאצטרף אבל הם לא מעוניינים להלחיץ אף אחד. בגלל האופי השאפתני שלי ובגלל שמעולם לא זכיתי באליפות אני מקווה שבשנתיים שלי כאן נעשה זאת”. 

קרים פריי גם הגיע למכבי חיפה מהליגה הטורקית והייתה התלהבות מהיכולות שלו בעונה שעברה, אתה חושב שאתה יכול להוות תחליף ראוי?
”אני מכיר את קרים מטורקיה, הוא שחקן מצוין. לא אגיד לך מי יותר טוב אבל בוא לדבר איתי אחרי שני משחקים שלי כאן ותגיד לי מי יותר טוב”. 

קרים פריי (עמרי שטיין)קרים פריי (עמרי שטיין)

שיחקת רוב הקריירה כפליימייקר, מהן היכולות הבולטות שלך שמתאימות לתפקיד הזה?
”תמיד אהבתי את העמדה הזאת ויש לי על היד קעקוע של המספר 10. אני חושב שהמסירות שלי, הכנסות הכדור לחלוצים, ביחד עם יכולת בעיטה ממרחק בשתי הרגליים. אני גם בועט היטב כדורים חופשיים, לכן זו העמדה האידאלית עבורי. אני יודע משיחות עם מרקו בלבול ועם אחרים שקבוצות שמגיעות לשחק נגדנו בדרך כלל מסתגרות מאחור ואני שמח שאנחנו נשחק כדורגל התקפי. מרקו אמר לי שאני אשחק מאחורי החלוצים או לפעמים מקדימה בתור אחד משני החלוצים. נצטרך למצוא את הדרך הכי טובה לנצח”.

איזה חדר הלבשה מצאת במכבי חיפה?
”קיבלו אותי בצורה נפלאה, כולם מאוד נחמדים ופתוחים. לא היו לי ציפיות כי הייתי כבר בהרבה מדינות ואף פעם לא ניגשו אליי והציעו לי עזרה ככה. האנשים כאן זה הטופ. כמובן שדיברתי הרבה עם ווילדסחוט כי גם הוא הולנדי, וגם רוקאביצה שהוא בחור ממש נחמד ושיחק בעבר בטוונטה שבה גם אני שיחקתי. גם רמי גרשון בחור ממש טוב. כולם באמת נחמדים. זה חשוב מאוד שנהיה מגובשים וביחד, שנדע להישאר מאוחדים גם בהפסדים וגם בניצחונות. זה המפתח להצלחה”.

יאניק ווילדסחוט עם הכדור (נעם מורנו)יאניק ווילדסחוט עם הכדור (נעם מורנו)

זיהית כבר שחקנים כישרוניים בקבוצה?
“אני כאן ממש מעט זמן אבל ראיתי שיש צעירים מאוד איכותיים. הם צריכים כמובן עוד זמן כדי להבשיל. ראיתי שחקנים צעירים גם בקבוצות האחרות שהייתי בהם ואני חושב שהתפקיד שלי כשחקן ותיק זה לא רק לדבר איתם אלא להראות להם איך אני יכול לעזור להם באימונים ובמשחקים ולהוות דוגמה אישית”. 

עברת דרך ארוכה ולא פשוטה בחיים, אתה יכול לספר לנו איך התגברת על הקשיים?
”כן, היו לי תקופות קשות כשהייתי צעיר, גם בקבוצות הכדורגל שלי לא תמיד קיבלתי את ההזדמנויות. חברים טובים בקבוצה תמכו בי כשהייתי על סף שבירה בגילאים 21-22, כנראה שלקח לי יותר זמן לגדול מלאחרים. אבל מאז החלק הכי חזק אצלי זו המנטליות. כל מה שרציתי זה להעניק למשפחה שלי חיים טובים והרגשתי שאני חייב להצליח. הבטחתי לאמא שלי שאני אחזיר לה על כל מה שעשתה עבורי ועבור האחים שלי, תמיד אעזור לה. לפני מספר חודשים גילו שאימי חולה בסרטן, אלא זמנים קשים אבל אסור לאבד את התקווה. היא אשה חזקה מאוד ואנחנו נתגבר על זה, היא תהיה בסדר”.

אתה מרגיש שהחוזק המנטלי שלך יכול לעזור להתמודד עם הלחץ במכבי חיפה?
”כן, כמובן. ברור שיש ציפיות גדולות אבל צריכים להיות ממוקדים במה שניתן לעשות ולא מעבר. צריך להלחם, לשחק ביחד כמו קבוצה. כל היתר לא בשליטתך. אי אפשר להגיד לאוהדים מה לחשוב או להגיד, אפשר רק להלחם ביחד כדי לנצח משחקים”. 

צ'ירון שרי (עמרי שטיין)צ'ירון שרי (עמרי שטיין)

יש איזה חלום מפוספס מבחינתך בקריירה?
”כמובן, אני מעולם לא זכיתי באליפות וזה מאוד חשוב לי. זה מה שהכי חסר לי בקריירה וזה יהיה מושלם אם נצליח להשיג את זה. בהולנד זכיתי בגביע אבל זה לא אותו הדבר”.

קיבלת זימון בעבר לנבחרת הולנד, איך הייתה החוויה? 
“הרגשה נהדרת. הייתי אז בקבוצת מרכז טבלה בהולנד וכבשתי לא מעט שערים ושיחקתי טוב. המאמן חוס הידניק קרא לי להצטרף למחנה וזה היה אחד הרגעים השמחים בחיים שלי. לצערי רק ישבתי על הספסל במשחק אחד ולא יותר אבל עדיין יש לי את חולצת הנבחרת. אף פעם אי אפשר לדעת אם הזדמנות כזאת תחזור אבל יש לי אפשרות לשחק עבור נבחרת סורינאם. הם מעוניינים שאני אצטרף ויכול להיות שזה באמת יקרה”. 

בעבר מכבי ת”א רצו לצרף אותך, מדוע החלטת שלא להצטרף?
”האמת שג’ורדי קרויף ופטר בוס התקשרו אליי המון פעמים וניסו לשכנע אותי להצטרף. שיחקתי אז בסין וזה לא הסתדר. בהולנד הקבוצות שלי לבשו ירוק אז אולי זה הצבע הנכון עבורי. אני יודע שיש יריבות גדולה עם מכבי ת”א ואני כבר מחכה לשחק נגדם”. 

לסיום, יש לך מסר לאוהדים הירוקים?
”לאוהדים של מכבי חיפה אני יכול להבטיח שאני אלחם בכל רגע על המגרש ואעשה הכול כדי לשמח אותם. יותר מזה אני לא רוצה לומר כי אני מאמין שצריך לדבר על הדשא”. 

צ'ירון שרי (עמרי שטיין)צ'ירון שרי (עמרי שטיין)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה