רביב לימונד הגיש בסוף השבוע שעבר תביעה למוסד לבוררות של איגוד הכדורסל, בגובה של 400,000 ש"ח כנגד הפועל תל אביב, סכום שאף עשוי להגיע ל-500,000 ש”ח בסופו של ההליך, כך נודע היום (ראשון) ל-ONE לראשונה.

בסביבתו של השחקן סיפרו ל-ONE: "התביעה הוגשה בלית ברירה וזאת על אף כל הנסיונות הרבים להגיע להסדר פשוט עם הנהלת הפועל תל אביב כדי לקבל את השלמת השכר והתנאים המגיעים לרביב מהפועל, וזאת לאחר שגילה את חובת הקטנת הנזק הכלכלי עבור הפועל ת"א, כשחתם על החוזה בנס ציונה".

יש אומרים שזה הטריק המשפיל ביותר בכדורסל

את תביעת הבוררות הגיש בשם רביב עורך הדין יהב ארגמן, שגם התנהל בשוטף מול אנשי הפועל תל אביב. "חשוב להדגיש שוב שרביב מבקש אך ורק את מה שהוא זכאי במסגרת ההסכמים הקיימים בין הצדדים וחבל שבמקום שהנושא ייסגר ברגע, רביב אולץ להגיש בוררות. אפילו את מינימום של התנהלות מכובדת בהליך פרידה  ויציאה חד- צדדית מצידם לא הייתה פה. עכשיו כבר הפועל כנראה תצטרך לשלם באמת הרבה יותר ממה שהתבקש ממנה, דבר שהם מביאים על עצמם". בתוך כך, עו"ד גבריאל קראוס הוא האיש שמונה לבורר מטעם האיגוד כדי לעסוק בפרשה.

בכתב התביעה עצמו נכתב: “השחקן הוא אחד מסמלי המועדון האחרונים אשר נותרו בעולם הספורט בכלל ובתחום הכדורסל בפרט ושמו לעולם יהיה מזוהה עם שמה של הנתבעת. בתאריך 26/6 נחתם נספח לחוזה העסקה אשר נחתם בשנת 2015 ובו נקבע כי בעונת 2018/19 שכרו של התובע יעמוד על סך של 130 אלף דולר. בתום עונת 17/18 התבקש לקצץ בשכרו בסך 30 אלף דולר למען הקבוצה לאור מצבה הכלכלי, בתמורה לכך יקבל חוזה ל-2 עונות משחקים נוספות, התובע אשר הרגיש חלק בלתי נפרד, הסכים להצעתה ולפיכך נחתם בין הצדדים הסכם עד תום עונת 2020/21”.

עו"ד יהב ארגמן (רדאד ג'בארה)עו"ד יהב ארגמן (רדאד ג'בארה)

“נקבע כי שכרו יעמוד על 110 אלף דולר, בהתאם לקיצוץ אשר התבקש לבצע. בנוסף לחוזה, קבעו כי השחקן יקבל רכב לשימושו האישי וכל הוצאותיו יהיו על חשבון הקבוצה ואף דירת מגורים בעלת 3 חדרים מרוהטת ומאובזרת וכל התשלומים למעט החשמל, על חשבון הקבוצה. הסכמתו הג’נטלמנית לקיזוז בשכרו כפי שנתבקש לעשות כן על ידי נציגי הקבוצה, יהיו בידיעה כי בתמורה לכך, הנתבעת תכבד את החוזה עד 2020/21. לתדהמתו ולדאבונו, עם תום עונת 2018/19, נקרא השחקן לשיחה עם נציגי הקבוצה ובה הודיעו לשחקן כי אין בכוונת הנתבעת להמשיך את ההתקשרות וזאת על אף ובניגוד מוחלטת להסכם החתום”.

על מעבר הקבוצה: “התובע, עשה כל שביכולתו על מנת להקטין את נזקו ופעל באופן מיידי לחיפוש קבוצה אשר תקלוט אותו לשורותיה לעונת המשחקים 2019/20 וכך עשה. השחקן חתם על חוזה לעונת 2019/20 בשורות נס ציונה, הנמנית על קבוצות ליגת העל וע”פ חוזה העסקתו, שכרו נקבע בסך של 85 אלף דולר. לאור האמור, לתובע יגרם חסרון כיס ע”פ הפירוט שלהלן: א. הפרשים בגין משכורת חודשית בסך 25 אלף דולר אמריקאי, ב. אי קיום התנאים הנלווים להעסקתו, רכב המוערך ב-4,000 ש”ח בחודש וסה”כ 48 אלף ש”ח שנתי, דירה בשכירות השווה ל-84 אלף ש”ח והוצאות דירה בעלות שנתית בסך 7,200 ש”ח. ג. לתובע נגרם חסרון כיס נוסף ב-2018/19 בסך 20 אלף דולר בגין הפרשי שכרו”.

רביב לימונד עם הכדור (שחר גרוס)רביב לימונד עם הכדור (שחר גרוס)

טענות התובע: “בין הצדדים נחתם חוזה העסקה אשר לא ניתן להתרה, אלא בהסכמה מלאה של הצדדים ובהיעדר הסכמה כזו, חוזה העסקתו צפוי וצריך היה להיות משולם במלואו וזאת עד לסיום תקופה ההעסקה אשר נקבעה. הנבתעת הפרה את חובתה לקיים חוזה בתום לב, נהגה בהטעייתו של התובע, בדרך בה בחרה הנתבעת לנהוג בו ולסיים את העסקתו בשורותיה ובעצם לפטר אותו, עולה הפרה ברגל גסה של זכויות קוגנטיות הקבועות בדין הישראלי”.

מהפועל ת”א נמסר בתגובה: “מיד לאחר שנמסרה לרביב ההודעה כי הוא אינו נמצא בתכניות המקצועיות לעונה הקרובה, הצענו לו פיצוי מלא עבור נזק כספי, אם ייגרם לו, כתוצאה מהמעבר לקבוצה אחרת. משום מה, נציגו דרש גם פיצוי נוסף מעבר לנזק כספי שנגרם לרביב, פיצוי שאין בו כל היגיון. בשלב כלשהו אף ביקש נציגו פגישה נוספת, בקשה שנענתה כמובן בחיוב, אך בנקודה זאת החליט לנתק עימנו מגע ולא לפגוש את נציגי המועדון. הפועל תל אביב מעריכה ואוהבת את רביב אך בשום שלב לא תיכנע לסחטנות”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה