"מה הרגע הכואב ביותר שחוויתי במכבי תל אביב? טוב, היו לא מעט לצערי. משחקי גמר הגביע נגד מכבי חיפה ובני יהודה אלו שני רגעים מאוד קשים. היו גם שני משחקים נגד הפועל באר שבע בשנים האחרונות בנתניה. פעם אחת הם לקחו אליפות נגדנו, פעם שנייה זה היה משחק אחד לפני האליפות שהפסדנו. אני זוכר שהיה משחק נגדם שהובלנו 0:1, והיה לי מצב שבעטתי לקורה והם ניצחו אח"כ 1:2. אני זוכר שהרגשתי שהאליפות שלהם עליי, על הגב שלי. בכיתי בבית יומיים. בחיים לא היה לי דבר כזה. וכל הזמן אמרתי 'אני חייב, אני חייב להחזיר את האליפות הזאת'. אני שמח שאחרי שנתיים זה קרה". דור מיכה, הראיון הבלעדי, ברוכים הבאים לחלק ב'. 

מה גרם למיכה לשבת ולבכות במשך יומיים?

שחקן העונה בליגת העל כבר בן 27, לא ילד. אפשר להגיד כך, עוד הרבה לפני ולדימיר איביץ' והפייר פליי, מספר 15 בצהוב היה מראשוני "מהפכת הצעירים". אז ניסו לעשות אותה דרך מוטי איוניר והשנתון של מיכה היה אחד האיכותיים של מחלקת הנוער הצהובה. אח"כ באה הקבוצה בה שיחקו דור פרץ, יונתן כהן, דן גלזר ושחר פיבן. בימים אלה מתפתח שנתון מאיים במיוחד בנערים ב'. אך מיכה היה מחלוצי המהפכה הראשונה, והיא לא צלחה. אצל המאמן הסרבי מאידך, היא הובילה לסדרה עטורת השבחים: "החיילים של איביץ'". 

“כל הזמן אמרו שדור מיכה יודע למסור, לא לתת גולים. זה נכנס לי לראש” – חלק א’ 

למי שפספס: חלק א' של הראיון חסר המעצורים עם דור מיכה

מה הדבר המיוחד ביותר שהוא עשה במכבי בעיניך?
"אני חושב שלא בגללו, אבל כשג'ורדי היה פה כל כך הרבה שנים, הרגשנו יותר מדי בנוח. גם שהוא לא אימן, ידענו שהוא נמצא ויהיה שם בשבילנו, יגן עלינו. פתאום איביץ' בא, אתה רואה דמות חזקה כזו שעומדת מולך, סמכותית, אז הכל מתחיל מאפס. כל אחד מתאמן על מאה אחוז ומשחק ורץ כמו משוגע ורק רוצה להוכיח את עצמו. הוא לא נתן לנו שנייה אחת להרגיש בסדר עם עצמנו. גם אחרי משחקים טובים, אתה מגיע לאימון יום אחרי וכאילו היית הכי חלש על המגרש. תראה שבוע אחרון של העונה, יצא לכם להיות באימון אחד, הייתי כבר בסיטואציות שהיינו אלופים בשלב הזה ואתה רואה מאמנים שמשחררים את האווירה. אצלו אין דבר כזה. גם עכשיו הוא מעורב, חי את האימון, זה מדהים לראות. זה מסכם הכל". 

כשהוא כועס, כשהוא מתרגז כמו שקרה לו בסמי עופר ב-1:1 עם מכבי חיפה, כדאי לתפוס מרחק איך זה עובד?
"האמת שאין לו התפרצויות זעם כאלה. כשהוא כועס הוא לא מרים את הקול, הוא לא צועק, אבל כן - זה קצת מפחיד". 

ולדימיר איביץ'. כשהוא כועס זה קצת מפחיד... (רדאד ג'בארה)ולדימיר איביץ'. כשהוא כועס זה קצת מפחיד... (רדאד ג'בארה)

הראיון שלך אחרי האליפות הפריע לו, הוא לא אהב את מה שאמרת על ליגת האלופות.
"אולי כי הוא לא באמת שמע מה אמרתי. לא אמרתי שאנחנו מוותרים על ליגת האלופות ומכוונים לליגה האירופית. אמרתי שלליגת האלופות, לקבוצה ישראלית, מאוד קשה להגיע, אפשר לראות את זה עובדתית בשנים האחרונות ובכלל בהיסטוריה כמה פעמים קבוצה מישראל הגיעה לליגת האלופות. זה שנילחם כדי להיות שם? אין שאלה, ברור. אנחנו מאוד רוצים וזה חלום, הייתי שם ואני יודע כמה זה הכי כיף בעולם. נילחם עד הסוף, אבל זה יהיה מאוד קשה".

מי מביניכם הרשים אותך יותר מכולם העונה הזו?
"אני אומר לשרן שנים שהוא מגן וקשר בסדר, אבל בלם הכי טוב בארץ. שנים אני אומר לו את זה והוא התווכח איתי. השנה הוא קיבל את ההוכחה. באמת ששרן, אלירן עטר, ודור פרץ. הוא עשה עונה מדהימה. היה לו שלב של חודש וחצי פחות טוב, שאם גם בחודש וחצי הזה הוא היה טוב, אז גם הגביע פה למעלה (תואר שחקן העונה), היה שלו כנראה כי באמת הוא בעונה גדולה". 

דור פרץ וג'ון אוגו במאבק. עוד קצת ופרץ היה זוכה בתואר שחקן העונה (רדאד ג'בארה)דור פרץ וג'ון אוגו במאבק. עוד קצת ופרץ היה זוכה בתואר שחקן העונה (רדאד ג'בארה)

אם אתה מסתכל על הליגה כמו שהיא היום, מי היריבות שלכם לעונה הבאה?
"הפער הזה הוא חריג אבל הוא לא יחזור. עונה כזו לא תחזור. בטוח שב"ש, חיפה ובית"ר יהיו טובות יותר. באופן טבעי אלו היריבות שלנו לצמרת. גם חיפה וגם בית"ר בונות קבוצות טובות לעונה באה. נצטרך להיות יותר טובים". 

אז מיכה בן 27, והתארים נערמים בארון הגביעים. ארבע אליפויות במכבי ת"א, גביע מדינה אחד, שני גביעי טוטו, ארבע פעמים בליגה האירופית, פעם אחת בצ'מפיונס ליג. שחקן העונה. מלך בישולים של מכבי ת"א בכל עונה. מה הוא עוד עושה פה? את האמת שזו שאלה טובה. בינואר לפני שנה הוא היה רגע לפני סיום חוזה אלא שהמשא ומתן שהתנהל מול הצהובים הוביל לחתימה על חוזה חדש וארוך שמבטיח לו קריירה במועדון הצהוב. היו כמה גישושים, הצעה משווייץ, אך היא לא דיברה מספיק עבורו. גם בינואר האחרון דפקו בדלתה של מכבי ת"א מספר קבוצות. אחת מהן מהליגה השנייה בסין, אך מיכה לא רצה ללכת. ההצעה לא קרצה לו. אז מה כן קורץ?

"תשמע אם זה היה תלוי בי הייתי כבר בספרד אבל זה לא תלוי בי, זה תלוי בהצעות שאני מקבל ומה שקיבלתי עד עכשיו לא היה מעניין מספיק", הוא מספר.

יכול להיות שגם העיתוי של ההצעות היה בעייתי? ינואר שעבר זה היה בדיוק לפני חוזה חדש, בינואר הזה היו כמה דיבורים עם קבוצות בסין.
"יכול להיות שהעיתוי, כן, אבל אם זה היה באמת מקומות שאני ממש רוצה וחולם ללכת אליהם, אז העיתוי לא היה מונע ממני".

דור מיכה (חגי מיכאלי)דור מיכה (חגי מיכאלי)

אתה בשל לצאת לחו"ל?
"כן, אני מאוד רוצה אבל למקומות מאוד ספציפיים, כמו הליגה הספרדית".

לא תצא בכל מחיר.
"נכון. כי מאוד טוב לי פה. אני בבית והכי כיף לי בעולם וצריך משהו באמת טוב כדי לגרום לי לעזוב". 

סין זו אופציה?
"תלוי איפה בסין". 

אבל לא תלך למקום עשירי כדי להגיד הלכתי לסין. 
"נכון. יש לי חלומות גדולים יותר מסין. החלום הכי גדול הוא ספרד. בליגה הספרדית בשנים האחרונות אין כל כך כסף אז זה קשה וגם אין לי דרכון, אבל הלוואי".

אתה מציב לעצמך מסגרת שבה אתה אומר אם תגיע הצעה באוגוסט לא אלך כדי לא לפגוע במכבי?
"אם תגיע בהצעה אוגוסט מכבי יכולים לא לשחרר אותי. הסעיף שלי הוא עד יולי. אבל ברור שהכל יהיה בשיתוף פעולה. לא אעשה משהו שיפגע במכבי".

מבחינתך, כמישהו שמהבטן הוא מכבי, הסיטואציה של לעשות קריירה שלמה במכבי ת"א זה משהו שאתה בסדר איתה?
"אני יותר מבסדר עם זה. ברור. החלום שלי זה ספרד ואולי מקומות אחרים אבל אם זה לא ייצא, הכי טוב בעולם להיות בבית שלך כל השנים האלה עם קריירה טובה, מלאה בתארים ורגעים שמחים ומרגשים".

בוא נדבר על החיים מחוץ לכדורגל, אתה הרבה זמן בזוגיות. את מי עוצרים יותר ברחוב, אותך או את נואל?
"זה תלוי. אם זה ילדות קטנות אז אותה, הילדים אותי. זה מתחלק".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

??????

A post shared by Dor Micha (@dormicha) on

איך זה להיות בזוגיות עם מפורסמת שמופיעה על שלטי חוצות?
"זה זוגיות רגילה לכל דבר. בבית אין לנו את מפורסמת או לא. אבל זה כיף. אני מפרגן לה על כל מה שהיא עושה והשיגה בגיל כל כך צעיר".

חתונה?
"תהיה בעזרת השם". 

ברצינות אבל, רואים שינוי אצלך. אתה בוגר יותר, גם על המגרש, יותר רגוע. זה בגלל הזוגיות או כי פשוט התבגרת?
"נראה לי שהתבגרתי. הזוגיות היא עוד מעט שש שנים כבר. התבגרתי קצת, אני לא יודע אם זה קשור לבוגר או לא אבל אני הרבה יותר יציב. היו לי הרבה עליות וירידות במהלך המשחק וממשחק למשחק. השנה שמרתי על רף מאוד טוב ולא לרדת ממנו".

אנחנו לפני סיום הראיון, זה זמן לשאלות סיכום כאלה. מה הרגע הכי כואב עבורך במכבי ת"א? (ואז הגיעה התשובה שאיתה נפתחה הכתבה). 
"היו כמה. הגמרים נגד חיפה ובני יהודה. שני רגעים מאוד קשים. שני משחקים נגד ב"ש בשנים האחרונות בנתניה. פעם אחת הם לקחו אליפות נגדנו, פעם שנייה זה היה משחק אחד לפני האליפות שהפסדנו. אני זוכר שהיה משחק אחד נגדם שהובלנו 0:1, והיה לי מצב שבעטתי לקורה והם ניצחו אח"כ 1:2 ואני זוכר שהרגשתי שהאליפות שלהם זה עליי, על הגב שלי. בכיתי בבית יומיים. בחיים לא היה לי דבר כזה. וכל הזמן אמרתי 'אני חייב, אני חייב להחזיר את האליפות הזאת'. ואני שמח שאחרי שנתיים זה קרה". 

דור מיכה עם פרס שחקן העונה (חגי מיכאלי)דור מיכה עם פרס שחקן העונה (חגי מיכאלי)

האמנתם שזה יהיה כזה דומיננטי, ה-0:3 בנתניה העונה היה נראה כמו בימים של ה-2:6.
"לפני המשחק אם היית שואל אותי? אז כן, כי היינו במומנטום מטורף והם בתקופה לא טובה. אם היית אומר לי בתחילת השנה שזו תהיה האליפות וזה יהיה הפער, לא הייתי מאמין בחיים".

מה הרגע הכי משמח במכבי?
"היו המון. אליפות זה תמיד מרגש אבל הראשונה שלי הייתה הכי מרגשת".

איזה חלום הכי גדול הגשמת ואיזה עוד לא?
"להניף צלחת אליפות. זה הגשמתי עכשיו. להניף צלחת אליפות בקבוצה שאני בה מגיל קטן וכל כך אוהב, זה היה החלום הכי גדול. איזה עוד חלום לא הגשמתי? בכללי - לשחק בספרד. במכבי? אין משהו ספציפי, עוד תארים, עוד אליפויות".

אולי לקחת אליפות בעונה שבה אתם משחקים בליגת האלופות?
"אתה יודע מה, כן. הצבת לי אתגר לשנה הבאה". 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה