הטירוף סביב גמר ליגת האלופות גרם לכך שחברות תיירות שונות הודיעו ביומיים האחרונים למאות חובבי כדורגל ישראלים כי לא יוכלו לספק להם את חבילות הגמר למשחק בין ליברפול לטוטנהאם ב-1.6, במדריד, אף על פי שכבר שילמו על הזמנותיהם אלפי יורו וחלמו על כך שהם יצפו בגמר.

אי העפלת ברצלונה לגמר האלופות, לאחר שכולם היו בטוחים שהיא תעלה למשחק, גרמה לכך שקשה למצוא בשלב זה כרטיסים במחיר מוזל, כאשר בכלל יש  גם מחסור חמור בכרטיסים בין השאר שינוי שיטת חלוקת הכרטיסים כאשר השנה יש עדיפות להתאחדויות ולספונסרים.

שחקני אתלטיקו עם זווית אחרת מהביקור בארץ

בשנים האחרונות החברות הישראליות היו רוכשות כרטיסים מברוקרים בספרד. יש מספר סוגי ברוקרים, כאלה שמהמרים, מוכרים כרטיסים אף על פי שאין בידיהם כלום, ומהמרים שיוכלו להשיג. יש ברוקרים שמוכרים רק כאשר הכרטיסים בטוחים, ויש כאלה שעושים מיקס – גם קונים מראש אך גם מהמרים שיוכלו להשיג כרטיסים נוספים ומוכרים מה שאין להם בעצם. ביומיים האחרונים הברוקרים הודיעו למספר חברות ישראליות כי אין להם את הכרטיסים שהבטיחו, וכי הם נאלצים לבטל את המכירה שעשו.

בשוק התיירות מעריכים כי בשלב זה כ-300 ישראלים שרכשו כרטיסים למשחק הגמר באמצעות חבילות, לא יוכלו לצפות בו, אחרי שקיבלו הודעות על ביטול החבילות. המספר אף עלול לגדול בימים הקרובים. אחת מחברות התיירות כתבה ביומיים האחרונים ללקוחות שלה: "לצערנו הרב הספק ממנו קנינו את הכרטיסים למשחק לא יוכל לספק לנו את הכרטיסים למרות ששולם עבורם".

מוחמד סלאח. שילמו כסף, ויצטרכו לראות אותו מחדר המלון? (רויטרס)מוחמד סלאח. שילמו כסף, ויצטרכו לראות אותו מחדר המלון? (רויטרס)

אותה חברה הציעה פיצוי ללקוחות שלה. אפשרות א': לקבל החזר כספי על כל החבילה, לטוס למדריד, ללון במלון ולא להיכנס למשחק הגמר באצטדיון המטרופוליטנו. אפשרות ב': הלקוח יטוס למדריד, יקבל את הטיסה והמלון שהוא הזמין, ובנוסף יקבל חבילה ללא עלות בעונה הבאה  לכל אחד מהמשחקים באנגליה או בברצלונה, כולל קלאסיקו, כל זאת כדי שלא יתבע את החברה. בשוק הנסיעות העריכו אמש שעוד חברה גדולה תאלץ להודיע היום גם ללקוחותיה שלא תוכל לספק להם את הכרטיסים לגמר האלופות.

יש לציין כי הספרדים בדרך כלל מוכרים כרטיסים לגמר במחיר נמוך יותר ממה שמתרחש בשוק. לכן החברות הישראליות המשיכו לעבוד עם אותם ברוקרים, אך השנה הם לא הצליחו לשים יד על כרטיסים. יש לציין כי בימים הקרובים אופ"א אמורה לשחרר כרטיסים אחרונים, ואז בשוק צפויים ככל הנראה להיות כרטיסים למכירה. בינתיים המחירים מרקיעים שחקים. כרטיסים מגיעים עד לכ-7,000 יורו לקטגוריה 3, וישנם אנשים המשלמים 5,500 יורו לקטגוריה 4.

הוונדה מטרופוליטנו. מי מוכן לשלם כ-65 אלף שקל עבור הגמר? (רויטרס)הוונדה מטרופוליטנו. מי מוכן לשלם כ-65 אלף שקל עבור הגמר? (רויטרס)

אגב, חבילת אירוח הכוללת כרטיס בקטגוריה 1 עם כניסה לכפר שנמצא מחוץ לאצטדיון, ארוחה "ברמה עולמית", לפני ואחרי המשחק, כפי שמבטיחים, ישיבה חופשית ללא כיסאות מיועדים, נמכרת ב-64,954 שקל.    

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה