על רקע הכוונה להפוך את ליגת האלופות ואת הליגה האירופית למועדון סגור, יו"ר מנהלת לה ליגה הספרדית, חאבייר טבאס, יקיים כינוס חירום בחודש הבא של כל נציגי הליגות. כל קבוצות ליגת העל הוזמנו לכנס, כך נודע לראשונה ל-ONE.

בישיבת דירקטוריון מנהלת הליגות בכדורגל, שהתקיימה השבוע, עדכן יושב ראש המנהלת, ארז כלפון, את הקבוצות במשבר הגדול שמתרחש בכדורגל האירופי בכל הקשור למפעלים האירופים.

במסגרת הניסיון של הקבוצות הגדולות בכדורגל האירופי להקים “סופר ליג”, קיים לחץ גדול המופעל מצד אופ”א לא לבצע את המהלך הזה. במקום “סופר ליג”, אופ”א מתכוונת להיכנע ולהפוך את ליגת האלופות למועדון קבוצות סגור החל מ-2024.

כלפון. הקבוצות קיבלו עדכון (רדאד ג'בארה)כלפון. הקבוצות קיבלו עדכון (רדאד ג'בארה)

המתכונת צפויה להיות דומה למפעל היורוליג בכדורסל, כאשר לדוגמה בתרחיש קיצוני קבוצה תוכל לרדת ליגה באנגליה ועדיין תמשיך לשחק בליגת האלופות. הכרטיס לליגת האלופות יהיה מבוסס על תוצאות של כ-10 שנים אחורה בלי קשר לתוצאות של עונה לפני כן. לכן, למיקום 1-4 בליגת הגדולות באירופה, שמוביל כיום להשתתפות בשלב הבתים, לא יהיה יותר כל ערך מבחינה זו בעונה בודדת.

לליגת האלופות יהיו אולי ארבעה כרטיסים חדשים בכל עונה לקבוצה שלא שיחקה בה, כאשר בדרך יהיה צורך לעבור לא מעט מכשולים בדמות קבוצות בכירות ביותר. בנוסף, ליגת האלופות רוצה להתחיל לקיים משחקים בשבתות, כאשר אם זה יקרה בליגות השונות לא יוכלו לקיים משחקים בסופי השבוע ומשחקי הליגה יתקיימו בתדירות גבוהה יותר באמצע השבוע.

ליאו מסי. ליגת האלופות הופכת למועדון סגור (רויטרס)ליאו מסי. ליגת האלופות הופכת למועדון סגור (רויטרס)

כמו כן, החל מעונת 2020/21, יש כוונה להקים את הליגה האירופית השנייה, כאשר הליגה האירופית שמשוחקת כיום תהפוך לליגה האירופית 1, והליגה החדשה תהיה הליגה האירופית 2. גם הליגה האירופית 1 תהפוך לליגה של הקבוצות היותר בכירות ורק קבוצה ישראלית אחת תוכל לשחק בה, זו שתיפול ממוקדמות ליגת האלופות. שאר הישראליות תשחקנה אוטומטית בליגה האירופית 2.

לאור כל הדברים האלו שיפגעו קשה בליגות השונות, מנהלת הליגות האירופיות מקיימת בחודש הבא כינוס חירום של כל הקבוצות באירופה, אותו מארגן טבאס. הכינוס יתקיים ב-6-7 במאי, כאשר כל בעלי הקבוצות, יושבי הראש של קבוצות ליגת העל והמנכ"לים הוזמנו אליו, כאשר לה ליג, מממנת את הטיסות, השהות וכו'.

טבאס. כינוס חירום (רויטרס)טבאס. כינוס חירום (רויטרס)

במנהלת הליגות האירופיות חברות מנהלות ליגה מ-25 מדינות, כולל חמש הליגות הגדולות – אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת – וגם הליגה בישראל. בשבוע שעבר פרסמה המנהלת האירופית קול קורא לכל הקבוצות באירופה, וזאת בעקבות “הספקולציות הממושכות באשר לשינויים בתחרויות האירופיות החל מ-2024”.

במסמך, שכותרתו: “מנהלת הליגות האירופיות שבה ומדגישה את מחויבותה להגן על הכדורגל המקומי” ציינה המנהלת כי היא המנהלת תעמוד על המשך קיומם של מספר עקרונות שבהם היא רואה את המפתח להגנה על הליגות המקומיות.

ליגת האלופות. חלום רחוק עבור קבוצות רבות (רויטרס)ליגת האלופות. חלום רחוק עבור קבוצות רבות (רויטרס)

אחד מהעקרונות הללו הוא “הערך הבסיסי של מודל הכדורגל האירופי שמבוסס על איכות ספורטיבית ועל מבנה פירמידה שמאפשר גישה פתוחה ושווה במסגרתה המועדונים מהווים את הבסיס וכל מועדון יכול להגשים את החלום ולהגיע לטופ”.

עקרון נוסף נוגע בחשיבות של הכדורגל המקומי בסוף השבוע, ועל כך נכתב: “התשוקה של אוהדי הכדורגל קשורה קשר ישיר לכדורגל המקומי ולמסורת שלהם ללכת לאצטדיון עם משפחה וחברים בשבת או בראשון. מנהלת הליגות תצא להגנת לוח הזמנים הנוכחי, שמבטיח איזון ראוי בין הליגות המקומיות למפעלים האירופים”.

בכינוס של המנהלת נאמר לקבוצות כי ביקשו שכמה שיותר קבוצות מליגת העל ישתתפו בכינוס החירום לאור חשיבותו. יש לציין כי קיימים קשרים טובים בין ליגת העל ללה ליגה. בשעתו טבאס הגן על המנכ”ל ניקולס לב שהצביע נגד ההחלטה לאיחוד חלון ההעברות של שחקנים ונתן גיבוי לליגה הישראלית.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה