כחודש לאחר ההצהרה של שר הפנים אריה דרעי בעקבות בקשת נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שהעניק לפדרו גלבאן חצי שנה של התארגנות על מנת להסדיר את ענייניו ולהישאר בישראל – מסתמן אור בקצה המנהרה עבור הקשר הארגנטינאי, כאשר ועדה של רשות ההגירה והאוכלוסין האוכלוסין המליצה על מתן אשרת עבודה לגלבאן, שממתין לקבלה באופן רשמי.

ברשות ההגירה והאוכלוסין אישרו ל-ONE את הדברים והוסיפו: "אושרה לו הארכה עד לסוף שנת הלימודים ובתקופה הזאת סברנו שהוא צריך להתפרנס. שר הפנים אריה דרעי נתן את ברכת הדרך כבר בהתחלה. כרגע זה הליך פרוצדורלי". יש לציין כי אשרת העבודה היא זמנית, אבל על הנייר מדובר בכזאת שניתן יהיה, בצורה מסודרת, להאריכה בכל פעם בכפוף לנהלים.

אוהדי בני יהודה מפגינים למען פדרו גלבאן

כידוע, למרות ההצהרה ההיא של הנשיא ריבלין ושל שר הפנים דרעי לפעול מיידית למען השארתו בישראל, מצבו של גלבאן כלל לא השתנה, אלא למעשה הקץ נדחה, כאשר הוא לא נכלל מאז בסגל של הפועל ראשון לציון בשל העובדה שלמועדון אסור לשלם לשוהה בלתי חוקי ובכך הוא אמנם נשאר בארץ, ולא גורש, אבל לא יכול לפרנס את אשתו וארבע בנותיו. כעת, דומה שהפתרון בדרך.

פדרו גלבאן. הפתרון בדרך (רדאד ג'בארה)פדרו גלבאן. הפתרון בדרך (רדאד ג'בארה)

כזכור, גלבאן שוהה בישראל כעשר שנים לסירוגין, יחד עם בני משפחתו. מרבית שנות שהותו היו כדין עם אשרת ספורטאי זר. כל זה נמשך עד לתחילת ינואר 2017, מאז קבוצותיו בשנתיים האחרונות – בני יהודה, הפועל אשקלון, הפועל תל אביב והפועל מרמורק - לא חידשו עבורו את אשרת שהייתו ומאז למעשה, שוהים והוא ובני משפחתו בישראל בניגוד לחוק. אחרי שנעצר ושוחרר בערבות בחודש שדצמבר, הוחתם בהפועל ראשל"צ, כדי שיוכל להגיש בקשה לאשרת עבודה, כפי שאכן עשה בעצמו, כשנסע לירושלים והגיש את המסמכים הנדרשים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה