מלזיה לא תקיים את אליפות העולם בשחייה פראלימפית בעקבות סירובה לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות בשטחה. אחרי מאבק ממושך של הוועד הפראלימפי בישראל, החליט היום (ראשון) הוועד הבינלאומי שלא לאשר את קיום התחרות במדינה המוסלמית, לאחר שזו סירבה לאפשר לישראלים לקחת חלק בתחרות. בשלב זה לא ברור איפה תתקיים האליפות, אך בכל אופן נדמה כי השחיינים מישראל יוכלו לנסות ולהשיג את הקריטריון במסגרתה.

בין ישראל למלזיה לא מתקיימים יחסים דיפלומטיים רשמיים ובעקבות זאת השחיינים הפראלימפים סורבו להיכנס לשטחה. המשלחת הישראלית, ששבה מאליפות אירופה עם 13 מדליות בשנה האחרונה, התעקשה להתחרות גם באליפות העולם - עד שלבסוף התקבלה ההחלטה לתמוך בה ולא להדיר אותה מהתחרות. 

ענבל פיזארו, תקבל את הזכות להתחרות על מדליה (נעם מורנו)ענבל פיזארו, תקבל את הזכות להתחרות על מדליה (נעם מורנו)

מהוועד הפראלימפי בישראל נמסר בתגובה: “הוועד הפראלימפי הישראלי מודה לוועד הפראלימפי הבינלאומי על החלטתו האמיצה, המשקפת את הרוח הפראלימפית הדוגלת בשוויון בין העמים ללא הבדלי גזע, מין ודת”.

ח"כ יואל רזבוזוב ממפלגת יש עתיד הגיב גם הוא להחלטה: "בספורט העולמי כולו מבינים שלא תיתכן תחרות ספורט ללא ספורטאים ישראלים. הלחץ המשפטי הבינ"ל שלנו עובד. צוות המשפטנים שגייסתי בראשותו של פרופ' אלן דרשוביץ' כבר השיג שורה של השיגים ומנע אפליה בוטה של ספורטאים ישראלים מתחרויות בינלאומיות. מגיעות לאיגוד הפראלימפי הישראלי את כל המילים הטובות על ניהול נכון של המאבק, נוכח ההתבטאות העלובה של ראש ממשלת מלזיה נגד מדינת ישראל והספורטאים שלה. כך, נפעל בכל פעם שמישהו ינסה להדיר את מדינת ישראל באמצעות הספורט".

יואל רזבוזוב (אחמד מוררה)יואל רזבוזוב (אחמד מוררה)

כזכור, במקביל לפעילות של הוועד הפראלימפי הישראלי מול הוועד הבינלאומי, פנה ח"כ רזבוזוב לראש ממשלת מלזיה לחזור בו מאמירותיו נגד ישראל. וכשזה לא נענה לדרישות, החליטו כאמור בוועד הפראלימפי הבינ"ל לשלול ממדינתו את התחרות.

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה להחלטה: "החלטת הוועד הפראלימפי אמיצה ומתבקשת. המשך ישיר למדיניות שאני מובילה לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות  באופן שוויוני בכל מקום בעולם. אני רוצה להודות בראש ובראשונה לנשיא הוועד הפראלימפי, אנדרו פרסונס, על החלטתו האמיצה והמתבקשת למנוע ממלזיה אירוח התחרות בשל סירובם לאפשר את כניסת הנבחרת הישראלית. החלטה זו התקבלה הודות למאבק דיפלומטי, חלקו גלוי וחלקו סמוי, שהובלנו יחד עם משרד החוץ והוועד הפראלימפי הישראלי בראשותם של ניסים סספורטס ושוקי דקל”.

שרת הספורט מירי רגב (נעם מורנו)שרת הספורט מירי רגב (נעם מורנו)

 
“לצערי ישנן מדינות ערביות המערבות בין ספורט לפוליטיקה, מנהלות מאבקים מדיניים על חשבון הספורטאים ופועלות בניגוד לצ'ארטר העולמי. זוהי חובתנו לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו לדאוג שהספורטאים שלנו יתחרו בכל מקום בעולם באופן שוויוני עם הסממנים הלאומיים שלנו, ההמנון והדגל, ולוודא שמדינות שלא ישמרו על הזכויות הללו לא יארחו תחרות בינ"ל, הוסיפה רגב.

ח"כ אורן חזן הגיב גם הוא ואמר: “מאהאטיר מוחמד (ראש ממשלת מלזיה), האנטישמי המסריח שאסר את הקרנת רשימת שינדלר בארצו וטען שישראל היא הבעיה במזרח התיכון, ממשיך עם שנאת היהודים ואוסר על כניסת ספורטאים ישראלים לארצו. לא פלא שהרודן הפסיכופט שדוגל בדיכוי זכויות אזרחיו, עוצר פעילים, אנשי דת ומתנגדים פוליטיים – ממשיך לדכא את עמו ומונע ממנו את תחרות השחייה הפראלימפית מתוך אנטישמיות טהורה ושנאת יהודים”.

ח"כ אורן חזן (איתי כהן)ח"כ אורן חזן (איתי כהן)

“חרם ייענה בחרם, אני פונה מכאן לחברי השר יריב לוין, בשנים האחרונות ישראל העלתה את מכסת הוויזות למלזים, זה הזמן לעצור אותם. ידידי השר הפסק את הוויזות - מי שלא מכבד את אזרחינו, אנו לא נכבד אותו. רק כך העולם יעריך אותנו!".

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה