15 שנים ויובל זוסמן אחד היו נחוצים למכבי תל אביב כדי להדהים אמש (שישי) את צסק"א מוסקבה עם 76:93 גדול שקטע 18 ניצחונות ביתיים רצופים במפעל לרוסים. חניכיו של יאניס ספרופולוס סגרו שבוע מושלם עם שלושה ניצחונות, אחד בליגה ושניים ביורוליג, נראו מצוין ועשו צעד קטן בדרך להגשמת המטרה, שלב ההצלבה, עם שני הניצחונות האחרונים שהעמידו את מאזנם על 11:7. ואי אפשר בלי מילה טובה למאמן היווני, שמאזנו הפך חיובי עם שישה ניצחונות וחמישה הפסדים.

1. בעוד רוחות הניצחון והאושר פוקדים את המועדון הצהוב, האלופה התבשרה גם על "החיזוק שלה" עם חזרתו הצפויה של ג'רמי פארגו לסגל למשחק הליגה מול הפועל באר שבע/בני שמעון ביום שני הקרוב. פארגו, ששב השבוע לאימונים יחד עם שאר חבריו לקבוצה, משתלב חזרה בהדרגה וצפוי לקבל דקות ראשונות בבירת הנגב, כשלאחר מכן ייקבע האם הוא כשיר מספיק על מנת לשוב לסגל גם בזירה האירופית, מול ברצלונה בחמישי.

ג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)ג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)

2. ההקנטות ההדדיות בין יושב ראש המנהלת שמואל פרנקל למנהל המקצועי ניקולה וויצי'ץ' המשיכו גם אמש לאחר המשחק ושוב על גבי הטוויטר, לאחר שפרנקל בחר לברך את שלושת הישראלים ובעיקר את זוסמן על הניצחון וזכה לתגובה עוקצנית מהקרואטי, שראה בציוץ של היו"ר עקיצה ועל כן השיב לו: יש לנו כזה מזל שיש חוק רוסי ביורוליג אז זוסמן קיבל 28 דקות.. אה סליחה, אין חוק רוסי ביורוליג, זה פשוט מגיע לו. כל הכבוד זוס".

גורמים במנהלת הופתעו ולא הבינו מדוע הגיעה התגובה הזו, "פרנקל רצה לברך את הישראלים ששיחקו וניקולה אמר בדיוק הפוך. מה הוא רוצה? זה לא מובן". הוויכוח בין השניים הוא על קיום החוק הרוסי, שפוגע לטענת מנהלה המקצועי של מכבי תל אביב בהישגיה באירופה, כשהיכולת של שלושת הישראלים של הצהובים אתמול הוכיחה אחרת כשמכבי הייתה טובה יותר בזמן שיובל זוסמן, אלכס טיוס וג'ון דיברתולומאו היו על הפרקט.

זוסמן סחף את חבריו עם 15 נקודות (100 אחוזים מכל הטווחים) ו-6 ריבאונדים בדרך לניצחון הגדול בהיכל בו לא ניצחו הצהובים מ-2004. הפורוורד המבטיח של מכבי הפגין ביטחון יוצא דופן, בעיקר בשל העובדה שהוא החל לזרוק יותר ופחות לחפש מסירות פנויות, תוך שהוא שובר את שיאו האישי במפעל. הישראלי הצעיר גרף שבחים מכל עבר, כשנראה שגם חבריו לקבוצה היו מאושרים בכל נקודה ונקודה שלו.

זוסמן חוגג עם האוהדים במוסקבה (אתר ה-EUROLEAGUE)זוסמן חוגג עם האוהדים במוסקבה (אתר ה-EUROLEAGUE)

נוסף לזוסמן, גם אלכס טיוס השתיק הרבה פיות. המתאזרח אומנם התחיל את העונה לא טוב וספג ביקורות, אך עם הזמן נראה כי הוא תפס בצדק מקום בחמישייה של יאניס ספרופולוס על חשבונו של טאריק בלאק, שכבר חזר לתפקד. אמש הסנטר גם רשם ציון דרך מרשים עם עלייתו למקום השלישי ברשימת החוסמים הגדולים של היורוליג בכל הזמנים, כשבנוסף הוא גם הוסיף משחק גדול שהסתיים עם 12 נקודות, 4 חסימות, מתוכן שני בלוקים שיכולים להתחרות על המהלכים של העונה, ו-6 ריבאונדים תוך ביטול הגבוהים של היריבה.

גם הקפטן ג’ון דיברתולומאו הצליח בשני המשחקים האחרונים במפעל לשים בצד את התקופה הפחות טובה בה הוא היה שרוי והוכיח שוב כי הוא יכול להוביל את הצהובים עם המון נחישות, כשהפעם הוא גם תרם 8 נקודות חשובות במאני טיים ו-4 ריבאונדים ב-17 הדקות בהן שותף.

3. בסיום, השמחה הגדולה מגודל ההישג התפרצה כשכל שחקני הספסל קפצו אל הפרקט ואחד על השני, מנהל הקבוצה עמי ביטון זינק לו מעל שלטי הפרסום וכולם חגגו ושמחו עם הקהל המועט אך התומך שהגיע עד מוסקבה הקרה כדי לצפות בצהובים. עם כניסתם של השחקנים לחדר ההלבשה קיבל כל אחד ואחד מהם טפיחות על השכם מוויצ'יץ', שנראה מאושר ומחויך מאוזן לאוזן. ספרופולוס מצידו בירך את חניכיו בעת כניסתו לחדר ואמר: "אני גאה בכם, כולכם עשיתם עבודה טובה הערב ואני מאוד שמח על כך".

שחקני מכבי חוגגים במוסקבה (אתר ה-EUROLEAGUE)שחקני מכבי חוגגים במוסקבה (אתר ה-EUROLEAGUE)

4. בעוד הצהובים חוללו את הפתעת המחזור, היו גם את הקבוצות שהחליטו לסייע להם להתקרב עוד צעד אל עבר שלב ההצלבה. ארמני מילאנו, אחת היריבות של מכבי על הכרטיס לשלב הבא, שהפסידה בהיכל רק לפני שבועיים, נוצחה בגרמניה על ידי באיירן מינכן, בעוד יריבה נוספת של הצהובים, פנאתינייקוס, שתגיע להיכל בעוד שבועיים (24 בינואר), הפסידה לברצלונה. בעקבות המצב הנוכחי, מצאו עצמן השתיים יורדות מקום בעוד, בעוד באסקוניה עלתה למקום השמיני, כשמכבי נמצאת במרחק של ניצחון אחד ממקום זה, שכידוע מוביל אל שלב ההצלבה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה