במכבי נתניה זעמו השבוע על הרחקתו על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל של שחקן הקבוצה ויקי כחלון ושל חלוץ מכבי פתח תקווה חביב חביבו ממשחק אחד, כאשר שתי העבירות של השחקנים התרחשו באותו משחק שנערך בין הקבוצות.

מסתבר כי לא סתם הגיעו לעסקת טיעון לגבי העמדתו לדין של חביבו, כאשר סעיף 3 בתקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל קובע כי: "סבר התובע, על יסוד צילומי טלוויזיה או תיעוד ויזואלי אמין אחר, שבמהלך משחק נעברה עבירה שהיא בלתי סבירה במהותה ובחומרתה בהתייחס למהלך הרגיל של משחק כדורגל, ושהעבירה נעלמה מעיניו של השופט הראשי, יהיה רשאי התובע להגיש כתב אישום בגין האירוע ובלבד שהגשת כתב האישום אושרה על ידי היועץ המשפטי".

חביב חביבו ודודי תירם (חגי מיכאלי)חביב חביבו ודודי תירם (חגי מיכאלי)

מסתבר כי לא כך עשו בהתאחדות לכדורגל. יו”ר מכבי פ”ת אבי לוזון שוחח עם היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, לגבי העמדתו לדין של חביבו, ומסתבר כי עו"ד עמית פינס שמע זאת לראשונה מלוזון. כך שבהתאחדות לא ביצעו את ההוראות: "בלבד שהגשת כתב האישום אושרה על ידי היועץ המשפטי".

עו"ד עמית פינס (שחר גרוס)עו"ד עמית פינס (שחר גרוס)

רק בגלל לוזון, התובע עו"ד ניר רשף שוחח עם היועץ המשפטי עו"ד פינס. לוזון היה יכול להגיע לבית הדין על מנת לנסות ולפסול את ההעמדה לדין על סמך שהעמדתו של חביבו לדין לא בוצעה כמו שצריך. גם התובע והיועץ המשפטי היו צריכים להוכיח כי מדובר בעבירה בלתי סבירה במהותה, וכמו כן, גם להראות שהשופט איתן שמואלביץ' אכן לא ראה את העבירה.

עו"ד ניר רשף (שחר גרוס)עו"ד ניר רשף (שחר גרוס)

ידוע שהיה חוסר הסכמה בין התובע רשף ליועץ המשפטי עו"ד פינס באשר לעונש שצריך חביבו לספוג. לכן כל הצדדים הבינו שהכי טוב מבחינתם להגיע לעסקת טיעון של הרחקה ממשחק אחד בלבד, דבר שגם לוזון ומכבי פ"ת קיבלו.

בהתאחדות לכדורגל הגיבו: “כתב האישום הוגש על ידי תובע ההתאחדות כמי שאחראי לעניינים משמעתיים. לאחר מכן, כמתחייב מהסעיף ובטרם הגיע הנושא לבית הדין המשמעתי, הובא כתב האישום לעיונו של יועמ״ש ההתאחדות, שהסכים עם הצורך להעמיד לדין במקרה האמור. עסקת הטיעון קשורה להערכה המשפטית של התובע והיועמ״ש בדבר סיכויי ההרשעה”.

חביב חביבו (שחר גרוס)חביב חביבו (שחר גרוס)

בתוך כך, פ"ת חזרה היום להתאמן בהרכב חסר בלי תאי בריבו ומוחמד סרסור שנמצאים עם הנבחרת הצעירה, חביבו שחולה וצחי גיגי שעדיין פצוע. לעומתם, יוסי בניון, שהיה חולה, חזר להתאמן.

יוסי בניון. חזר לאימונים (אחמד מוררה)יוסי בניון. חזר לאימונים (אחמד מוררה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה