בקשה דחופה הוגשה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב למינוי מפרק זמני לחברה שהקרן אותה מנהל משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, מושקעת בה, זאת במסגרת סכסוך עסקי שפרץ בין חוגג לבין חלק מבעלי המניות באותה חברה. יש לציין כי התביעה אינה קשורה לבית”ר ירושלים. 

הבקשה למתן צו פירוק לחברת INVEST.COM הוגשה על ידי מספר בעלי מניות ישראלים בחברת AOH, באמצעות משרד עורכי הדין פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני, כאשר בין המבקשים נמצאת גם נציבת מס הכנסה לשעבר, טלי ירון אלדר.

לטענת המבקשים, חוגג אינו מקיים את התחייבויותיו בהסכם שנחתם לרכישת AOH על ידי INVEST.COM. לטענתם, יש להם ראיות לכאורה להברחות נכסים בסך עשרות מיליוני דולרים מהחברה, כאשר הם טוענים כי ההברחה נעשתה לכאורה לכיסו הפרטי של חוגג או לחברות קש אחרות שהקים. הבקשה מפרטת רשימה ארוכה של חובות לכאורה שהחברה בה מושקעת הקרן שבניהולו של חוגג איננה פורעת לספקים ולעובדים וכן נכתב כי: "קיים חשש ממשי וקונקרטי להברחת נכסים, כספים וזכויות של החברה לבעל השליטה או לאנשי קש מטעמו".

משה חוגג (אחמד מוררה)משה חוגג (אחמד מוררה)

חוגג עצמו טוען לניסיון סחיטה, ומחברת סינגולריטים (שחוגג עומד בראשה) נטען בהמשך לטענה זאת: “אתמול הגישה חברת סינגולריטים תביעה בקפריסין נגד חברת any option ובעלי מניותיה בגין מרמה, הפרת הסכם התקשרות ובגין איומים שהיום התממשו, להגיש בקשה לפרק את חברת IDC הקפריסאית בבית המשפט בישראל. בקשה זו לפירוק חברה קפריסאית בישראל נועדה אך ורק לנצל את בתי המשפט בישראל, שאינם הפורום המתאים לפירוק חברה קפריסאית, וכל זאת רק במטרה להפעיל לחץ ולנסות לסחוט את בעלי המניות של IDC ואת משה חוגג, על מנת שיזנחו את טענותיהם נגדם ותוך ניסיון להוציא מהם כספים נוספים”. 

עוד נמסר מחברת סינגולריטים: “בפועל בעלי המניות של any option רימו את חברת סינגולריטים במצגי שווא מגמתיים, גרמו להם להתקשר בחוזה לפיו, על בסיס המצג קיימים בחברה 7 מיליון דולר במזומן, תוך הסכמה למזג את הפעילויות ולתת אחוזים בחברה המשותפת. בדיעבד התברר של-any option חובות גבוהים, העולים משמעותית על כל הון שאולי היה בקופה. אין זה מקרי שהתביעה לפירוק החברה הקפריסאית בישראל הוגשה יום למחרת הגשת התביעה על ידי סינגולריטים בקפריסין ואין זה מקרי כי נעשית פנייה לתקשורת הישראלית”.

בסביבתו של חוגג ציינו גם שהבקשה הוגשה רק בגלל הקשרים של חוגג לבית”ר ובמטרה לעשות רעש תקשורתי, וכי אין בה שום דבר ומדובר בניסיון לסחוט את חוגג, שהרי אם הוא לא היה קשור לבית”ר הם כלל לא היו מגישים את הבקשה.

משה חוגג בטדי (אורן בן חקון)משה חוגג בטדי (אורן בן חקון)

ממשרד FWMK, המייצג את המבקשים בבקשת הפירוק של חברת “INVEST.COM” נמסר בתגובה: “המדובר בניסיון מופרך וחסר שחר של מר חוגג להלך על מרשינו אימים, במטרה לחפות על מעשי המרמה וההונאה שביצע, המתוארים בפירוט בבקשת הפירוק.

“בקשת הפירוק הוגשה לאחר שניתנה לחברת IDC ולמר חוגג התראה בת 21 ימים לתיקון המעשים והמחדלים שנעשו. לטענת חוגג ביום האחרון לתקופת ההתראה הוגשה "תביעה" בקפריסין. עד לרגע זה מרשינו לא קיבלו שום "תביעה" כאמור. בנוסף קרן סינגולריטים מעולם לא שלחה למרשינו אף מכתב התראה וממילא מעולם לא העלתה שום טענה נגד מרשינו, כך שברור כי הניסיון לצייר את העניין כחלק מסכסוך משפטי "הדדי" הינו חסר כל יסוד. מכל מקום, מאחר שהטענות כבר מונחות בפני בית המשפט, הרי שהעניין יתברר במסגרת ההליך המשפטי”.

בית המשפט קבע דיון בתיק ביום חמישי הבא.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה