בסוף השבוע האחרון, מנהלה המקצועי של מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ', כמעט והצליח להנחית את אחד הגבוהים המוכשרים ביותר בשוק השחקנים החופשיים ב-NBA: טרבור בוקר. אם היה מגיע לישראל, הצהובים היו התחנה השנייה של הפורוורד בארץ הקודש. בעונת 2011, הגיע האמריקאי לגיחה קצרה בבני הרצליה בזמן השביתה ב-NBA.

בוקר בן ה-30, המתנשא לגובה 2.06 ובעל קריירה של 11 שנים בליגה הטובה בעולם, תאם בדיוק את מה שנבן ספאחיה מחפש: שחקן היכול לשחק בשתי עמדות הפנים ולהשלים את אלכס טיוס וג’וני אוברייאנט. החוזה כבר התקבל במשרדו של הסוכן, 700 אלף דולר לעונה עם אופציה לעונה נוספת. כל מה שנותר היה חתימה של השחקן ובכך תושלם מצבת הגבוהים של הצהובים. וכך, בדיוק כמו בקיץ החולף, סוכנו של השחקן בישר לוויצ’יץ’ את מה שהצהובים לא ציפו לו: “קיבלנו הצעה מסין, אנחנו יורדים מהעסקה”.

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

נחזור קצת אחורה, קיץ 2017. קייל פוג, גארד מלאגה, שסיפק מספרים מעולים במדי הספרדים, סיכם את כל תנאיו אצל הצהובים-כחולים ואמור היה לשחק לצידו של פייר ג'קסון בקו האחורי. ואז, תוך מספר שעות, סוכנו הודיע  שפוג חתם בגאוונגז'ו הסינית.  

זה לא סוד שהליגה הסינית הפכה לאטרקטיבית עבור מספר רב של שחקנים. "אתה משחק חמישה חודשים, ולא עשרה כמו ביורוליג", הסביר ל-ONE ארון ג'קסון, גארד יוסטון בעונה החולפת שחוזר לעונה נוספת בסין. "עונה קצרה יותר והרבה כסף בחשבון הבנק – זה מה שכל שחקן חפץ בו".

ארון ג'קסון (GettyImages)ארון ג'קסון (GettyImages)

ג'קסון, פוג ובוקר הם לא היחידים – גם הפועל ירושלים נכוותה מהסינים כאשר ג'רום דייסון חתם על חוזה פי 2.5 מהחוזה הנוכחי בירושלים, בקבוצת ז'יאנגסו דראגונס הסינית. "עדיף לשחקנים לחכות עד ספטמבר ולקבל הצעה מסין מאשר לקבל הצעות מאירופה", אומר ג'קסון. "המחיה לא אידיאלית ולא הכי תואמת את הרמה באירופה, אבל בסופו של דבר כולנו רוצים דבר אחד - לפרנס ולדאוג למשפחה". 

כעת, עומלים הצהובים על מציאת שחקן גבוה שישלים את מצבת הגבוהים. ה-5 באוגוסט בארצות הברית הוא תאריך שמהווה נקודת מפנה גדולה עבור הצהובים, כאשר שחקנים צריכים לקבל החלטה – ללכת למחנות ה-NBA או לחתום באירופה. זהו מעיין דד ליין פנימי בתוך שוק השחקנים בו לרוב נסגרות עסקאות ברגע האחרון. כעת בפני מכבי ת”א עומדות שתי אופציות: להחתים שחקן שהחליט לוותר על המחנות, או לחכות לניפויים במהלך החודשיים הקרובים. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה