לנבחרת ישראל יש מאמן חדש – אנדראס (אנדי) הרצוג. האוסטרי בן ה-49 יוביל את הנבחרת בשנים הקרובות לאחר שמינויו התקבל בפורום המקצועי של ההתאחדות לכדורגל, כאשר החותמת האחרונה שנותרה היא אישור ישיבת הנהלת ההתאחדות.

הרצוג הגיע היום (רביעי) לארץ ונפגש עם חלק מחברי פורום הוועדה המקצועית. החוזה שלו יהיה עד דצמבר 2019 ויכלול את מוקדמות יורו 2020 וגם את גביע האומות, כאשר בחוזה, שמוערך ב-240 אלף יורו עם בונוסים על העפלות, תהיה גם אופציה להארכה.

כבר ביום שני בוועדה המנהל הטכני של ההתאחדות וילי רוטנשטיינר העלה כמה אופציות למאמנים זרים לנבחרת כארשר הרצוג היה האופציה הראשונה מבחינתו. בפורום המקצועי אימצו את עמדתו, ניהלו מו”מ מהיר עם הרצוג וסגרו איתו.

אנדראס הרצוג חוגג נגד נבחרת ישראל (רויטרס)אנדראס הרצוג חוגג נגד נבחרת ישראל (רויטרס)

הרצוג, שבתקופתו כשחקן שיחק כקשר ורשם 103 הופעות בנבחרת אוסטריה, זכור לאוהדי הספורט הישראלי בעיקר בזכות השער שכבש נגד נבחרת ישראל ב-27.10.2001 – שער שוויון דרמטי בדקה ה-91 שקבע 1:1 בין נבחרת ישראל לאוסטריה ומנע מהנבחרת בכחול-לבן העפלה לשלב הפלייאוף להעפלה למונדיאל 2002.

מאמנה החדש של הנבחרת, ששיחק במהלך הקריירה בבאיירן מינכן עונה אחת וגם בראפיד וינה, ורדר ברמן ולוס אנג’לס גלאקסי, פרש ממשחק שלוש שנים לאחר מכן (ב-2004) והחל בקריירת אימון, במהלכה הוא שימש בין השאר כעוזר מאמן בנבחרת אוסטריה וגם בנבחרת ארצות הברית, בתקופה בה אימן יורגן קלינסמן.

אנדארס הרצוג (רויטרס)אנדארס הרצוג (רויטרס)

חברי הפורום המקצועי החליטו לאמץ את עמדת המנהל הטכני של ההתאחדות, ווילי רוטנשטיינר, לפיה אנדראס (אנדי) הרצוג ימונה לתפקיד מאמן נבחרת ישראל. בישיבה שנערכה ביום שני האחרון, נדונה מועמדותו של הרצוג והוחלט פה אחד כי יחל עמו משא ומתן. היום הושג סיכום עקרוני בין הצדדים ובישיבת הנהלת ההתאחדות הקרובה יובא מינויו של הרצוג לאישור.

אנדי הרצוג: "זה כבוד גדול עבורי והזדמנות נפלאה להוביל את נבחרת ישראל כמאמן ראשי. אני בטוח שאקבל תמיכה מלאה מצד ההתאחדות לכדורגל כדי שאוכל לתרום לקידום הנבחרת ולהצלחתה".

 

Big honor to be named Head Coach of Israel ????????

A post shared by Andi Herzog (@herzerl10) on

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה