המסע של אלופת המדינה בשלוש השנים האחרונות הפועל באר שבע לשלב הבתים היוקרתי של ליגת האלופות, יתחיל אי שם בבירת אסטוניה טאלין, כאשר הדרומיים יתמודדו מול הקבוצה המקומית פלורה טאלין וינסו לחלוף על פניה.

פלורה טאלין היא הקבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל האסטוני ובעלת מספר האליפויות הרב ביותר – 11. לכך צריך גם להוסיף שבעה גביעים. האלופה האסטונית מחזיקה בסגל על טהרת השחקנים המקומיים, מלבד שניים בלבד.

האחד – הקשר אנסלמי נורמאלה הפיני בן ה-21 – והשני גיאורגי והכוכב של הקבוצה – הקשר זקאריה בגלארשווילי בן ה-28 שכבש העונה לא פחות מ-17 שערים ב-18 משחקי ליגה.

שחקני ב"ש (רדאד ג'בארה)שחקני ב"ש (רדאד ג'בארה)

זקאריה הוא ללא ספק הכוכב הגדול של האסטונים, כאשר אשתקד הוא הפציץ 16 שערים והוביל את הקבוצה לאליפות ומאז שהגיע למועדון ב-2010 הוא כבש בחמש עונות בדאבל פיגרס ובאמתחתו 84 שערי ליגה ב-232 משחקים.

שחקן נוסף שבולט העונה במדי פלורה טאלין הוא פרנק ליבאק בן ה-21, שכבש עד כה 10 שערים ב-18 משחקים והפך לחלוץ הבכיר של הקבוצה האסטונית, אחרי שהגיע אליה מסראייבו הבוסנית עמה גם זכה באליפות.

אחרי שזכתה ב-2017 באליפות ועל כן היא בהגרלת מוקדמות ליגת האלופות, פלורה טאלין יצאה לפגרה בליגה של אמצע העונה, כאשר היא במקום השני אחרי נומה קאליו, שהדיחה את מכבי חיפה ממוקדמות הליגה האירופית. טאלין, מוכרת לאוהדי הכדורגל הישראלי, לאחר שבקיץ 1997 הפועל פתח תקווה פגשה אותה במוקדמות גביע אופ”א ורשמה ניצחון כפול על חשבונה עם 0:1 ו-1:2. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה