מסתבר כי הבעיות הגדולות באיגוד השופטים רק מעמיקות, והאיגוד פועל בניגוד לחוק בדרגים הגבוהים שלו. לאחר שחשפנו ב-ONE  סדרת כשלים באיגוד השופטים ובעקבות כך מונה רו"ח יהודה עזרא, מבקר הפנים של ההתאחדות לכדורגל, לבצע בדיקה מעמיקה באיגוד השופטים, כעת אנחנו חושפים ב-ONE כי יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד, טלאל דראושה, פועל בניגוד לתקנון של איגוד השופטים, משמע בצורה לא חוקית, והוא למעשה לא יכול להמשיך בתפקידו וחייבים להשעות אותו באופן מיידי מן התפקיד.

דראושה גם לא יכול להמשיך לכהן כחבר הוועדה המקצועית והמעורבות שלו בשיבוץ השופטים ולמעשה כל הפעילות שלו היא לא חוקית. כמו כן, הוא גם לא יכול להמשיך לשמש כחבר הנהלת איגוד השופטים.

שמות ודירוגי השופטים (אתר ההתאחדות לכדורגל)שמות ודירוגי השופטים (אתר ההתאחדות לכדורגל)

בתקנון איגוד השופטים כתוב כי “חבר באיגוד אשר קרוב משפחתו מדרגה ראשונה (אב, בן או אח) הינו שופט/עוזר מליגה ב' ומעלה לא יכהן בוועדה המקצועית הארצית/ליגות א'-ב'.

לטלאל דראושה יש בן בשם אשרף דראושה המשמש כעוזר שופט במסגרת ליגה ב'. מתחילת השנה הבן שמתקדם יפה הספיק כבר לשפוט ב-10 משחקים. מבט על לוח המשחקים של אשרף דראושה: ב-27.9,  שימש כעוזר שופט 1 במסגרת ליגה ב' צפון ב', במשחק בין מועדון ספורט דבוריה להפועל בני ערערה, יום לאחר מכן ב-28.9 גם שימש עוזר שופט 2 במסגרת משחק בליגה ב'צפון ב' בין מכבי בני ריינה להפועל רמות מנשה.

השופט אשרף דראושה (אתר ההתאחדות לכדורגל)השופט אשרף דראושה (אתר ההתאחדות לכדורגל)

ב-3.10 שפט הבן במסגרת גביע המדינה בליגה ב' צפון ב', שימש עוזר שופט 1 במשחק בין מועדון ספורט דבוריה למועדון ספורט צעירי טורעאן, שלושה ימים לאחר מכן שוב הבן שפט בליגה ב' צפון א' כעוזר שופט 2 במשחק של מועדון ספורט צעירי כפר קנא להפועל איחוד בני סכנין. ההספק של הבן יפה, יום לאחר מכן ב-7.10, שוב במסגרת ליגה ב' צפון ב' שימש עוזר שופט 2 במשחק בין מועדון כדורגל סנדלה גלבוע לבין הפועל בני זלפה. באותו יום הבן הצטיין, כי היה גם עוזר שופט 1 במסגרת ליגה ג' יזרעאל במשחק בין מכבי בני מוקיבלה למכבי אום אל פאחם.

מאיגוד השופטים נמסר בתגובה: “לא היינו מודעים לעניין, ברגע שהבאתם לידיעתנו את העניין, הילד גם מילא מקום כשופט בליגה ב' ונוסע בקרוב בחודש מאי ללמוד כמה שנים בחו"ל, נתנו הנחיה שהוא יחזור לשפוט בסגל ליגה ג'".

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר (רדאד ג'בארה)מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר (רדאד ג'בארה)

התקנון מחייב את השופטים לדווח שיש להם קרוב משפחה מדרגה ראשונה. השאלה אם דראושה דיווח שהבן שלו בליגה ב’ ולא יכול לשמש בתפקיד ואם לא דיווח איך פועלים באיגוד. בעקבות חשיפת ONE האיגוד רוצה להשיב את המצב לקדמותו באופן לא חוקי ומנסים לטייח את האמת. עד שבוצעה הפנייה מ-ONE יו”ר איגוד השופטים עוזי יצחקי והמנכ”ל יריב טפר לא ידעו על הדבר הזה ובעקבות חשיפת ONE הוסבה תשומת לבם והתברר להם שזה נכון.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה