מכבי תל אביב איבדה אמש (שני) נקודות ראשונות עם ג’ורדי קרויף על הקווים, כשסיימה ב-2:2 דרמטי עם מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. למרות איבוד הנקודות, הצהובים יכולים להיות מרוצים, שכן בדקה ה-87 הם עוד היו בדרך להפסד, כשרועי קהת כבש בנגיחה, אולם דקה בתוך תוספת הזמן וידאר קיארטנסון כבש את השני שלו במשחק וקבע חלוקת נקודות. בתום המחזור, המרחק של סגנית האלופה מהמוליכה הפועל באר שבע, רגע לפני המשחק ביניהן בשבת, עומד על שמונה נקודות.

ברקע המשחק, ניסיון אחרון בהחלט של קלאב ברוז’ לרכוש את בן חיים יתבצע במהלך היום עם תום מועד ההעברות, כשבמכבי מסרבים לפסול את אפשרות מכירתו. גורמים הקרובים לשחקן ולקבוצה העריכו הלילה שיש סיכויים גדולים במיוחד לביצוע העסקה וטוענים: “ברוז’ העלתה את הצעת הנטו לארבעה מיליון יורו”. ההכרעה צפויה ליפול בשיחה לילית עם הבעלים מיץ’ גולדהאר.

ברור לכולם שאם קרויף וגולדהאר יחליטו למכור את השחקן, האופציות בשוק הישראלי מוגבלות מאוד. ייתכן שתיעשה פנייה למכבי חיפה בניסיון בזק לרכוש את אלירן עטר. אפשרות שנייה היא לשחרר את האריס מדוניאנין ולצרף שחקן התקפה זר במקום בן חיים.

אלירן עטר. יחזור לקריית שלום? (עמית מצפה)אלירן עטר. יחזור לקריית שלום? (עמית מצפה)

קרויף אמר על כך: "לא אגיב בנושא". על הופעה של השחקן הוסיף: “אהבתי את האופי שהראה, שיחק עם הלב, ברור שהלב שלו עדיין במכבי ת”א, אין לי תלונות, לכן הוא שיחק 90 דקות”.

דמארי: יצאנו קצת פראיירים, נתחבר בהמשך

איבוד הנקודות: “אני לא חושב שזה קריטי. מכבי נלחמה, היינו מרושלים במחצית הראשונה, איבדנו הרבה כדורים במרכז המגרש וזה נתן למכבי חיפה התקפות מתפרצות, שזה החלק החזק שלהם. הראינו אופי במחצית השנייה, דווקא כשלחצנו קיבלנו את ה-2:1, זה קורה, שמח שהשחקנים המשיכו להאמין והשיגו את ה-2:2. רצינו מאוד לנצח, אז זה מאכזב”.

ג'ורדי קרויף. "בן חיים שיחק עם הלב" (עמית מצפה)ג'ורדי קרויף. "בן חיים שיחק עם הלב" (עמית מצפה)

תפקודו על הקווים: “היה לי מזל רע, שני שחקני הגנה נפצעו עד המחצית, זה הגביל את מה שיכולתי לעשות בסוף, הלוואי וזה לא היה קורה, היינו מכניסים יותר שחקני התקפה.

מינוי מאמן: “אנחנו נראה כשזה יקרה, אני רק מרוצה מהגישה של השחקנים במחצית השנייה, לצערי זה לא הספיק, לא היינו ברמה שרצינו להיות. היוו לנו יותר מצבים, היו גם לחיפה מצבים טובים, אבל בכלליות לנו היו קצת יותר”.טבח: זה משהו שלא נגיד כרגע.

מכבי תל אביב חוגגת (עמרי שטיין)מכבי תל אביב חוגגת (עמרי שטיין)

משחק העונה מול ב”ש: “מצד אחד זה משחק מאוד חשוב, מצד שני זה מרתון, כולם יאבדו נקודות, אנחנו צריכים להשיג ריצה טובה וכל משחק הוא גמר עבורנו. זה משחק נוסף שעלינו להיות בו במיטבנו. אני חושב שהדבר הראשון שנצטרך לעשות הוא להעריך את המצב הבריאותי והגופני של הסגל שלנו ואז נראה מה תכנית המשחק”.

יוסי בניון, שספג קריאות בוז מהקהל הירוק, הוסיף: “אני חושב שבחצי הראשון מכבי חיפה הייתה יותר טובה מאיתנו, לא נכנסנו טוב, לא הנענו, הם גם יכלו לעלות ל-0:2. אחרי זה הייתה לי החמצה גדולה, אבל בחצי השני היינו הרבה יותר טובים, מאוכזב מזה שספגנו 2:1, אבל גם לחזור ל-2:2 זה מראה על אופי, סיומת מצוינת של החלוץ שלנו, שהיה מצוין היום.

יוסי בניון מאוכזב (עמרי שטיין)יוסי בניון מאוכזב (עמרי שטיין)

קריאות הבוז: “הייתי פה שש שנים, נהניתי, זו הייתה תקופה ארוכה שעזרה לי לעצב את הקריירה שלי, אמנם יש לי אכזבה גדולה מאנשים מסוימים, אך גם הכרת תודה על השנים היפות. היום אני נהנה, נמצא במקום גדול ומגיעה באמת מילה טובה לשני הקהלים על האווירה. לא מתייחס לקללות, הכל בסדר, זכותו של כל אחד להגיד מה שהוא רוצה”.

על קרויף על הקווים: “התרגלנו, מבחינתי שימשיך ככה, כי אני מקבל יותר דקות איתו. לא משנה מי עומד העל הקווים מבחינתנו, מי שמקבל את ההזדמנות יעשה את הטוב ביותר, הפער הוא שמונה נקודות אבל אפשר לנצח ולחזור לליגה”.

עזיבתו של בן חיים אחרי שגם זהבי עזב: “זה הכדורגל, דברים נזילים ומשתנים, אחרי שעזבתי את מכבי חיפה, ערן שכנע אותי לבוא למכבי ת”א, גם הוא חשב שיהיה פה, אבל הוא הלך לסין עם הצעה שקשה לסרב לה. קבוצת כדורגל לא בנויה על שחקן אחד, כמו שאמרו עליי בנבחרת בשנים הראשונות, קבוצה היא מעל לכל שחקן”.

יוסי בניון וטל בן חיים (עמרי שטיין)יוסי בניון וטל בן חיים (עמרי שטיין)

האם הוא מבין את הרצון של בן חיים לעזוב: “ברור, אני חושב שזו צריכה להיות שאיפה של כל שחקן, היום טל הוא השחקן הכי טוב בארץ, טבעי שרוצה להתקדם, המועדון ביחד איתו צריכים לקחת החלטות, ומה שיבוא נקבל”.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה