https://omny.fm/shows/one-podcasts-hapoel-ta/62640cc2-0547-4df1-8a34-b28100a70a7a
זעם אדיר בהפועל תל אביב, זעם שהרבה שנים לא הורגש במועדון אחרי משחק. האדומים נכנעו אמש (שני) 95:93 למכבי תל אביב בדרבי בתום הארכה, ובכך הם פספסו הזדמנות לעלות לגמר הגביע וסיימו את דרכם, אך בסיום המשחק רק דבר אחד העסיק את סגנית אלופת המדינה וזה כעס עצום אל עבר שריקות של השופטים, או יותר נכון לאי שריקות של השופטים.
בסיום המפגש קיבלנו מסיבת עיתונאים חריגה מאוד, כאשר אל חדר התקשורת נכנסו דימיטריס איטודיס, ג’ורג’ חינאס, סטפנוס דדאס, עופר ינאי ועוד. הרגע החריג היה שהצוות המקצועי הכניס טלוויזיה והקרין את מקבץ הטעויות של השופטים, כשבסך הכל הוקרנו ארבעה קטעים שונים לכולם ובכולם איטודיס שיתף את התחושות.
תחילה איטודיס דיבר לפני הווידאו: “זה ג’וב רציני מה שיש לנו, חווינו משחק מאוד מעניין כאן. חצי גמר נהדר, בדיוק כמו של ירושלים והרצליה שהייתי בו. אני חייב לברך את השחקנים שלנו, הם שיחקו כמו ווינרים ויש לנו טעם מריר, כי לא איפשרו לנו לקחת את הניצחון הזה. היינו הקבוצה הטובה יותר. בירכתי את היריבה בסיום, אבל לצערי כמה החלטות לא התקבלו ואני רוצה תשובות. כמובן שבאופן רשמי נגיש מכתב, ניסינו למחות, אבל אמרו לנו שהם כבר סגרו את טופס המשחק ושאסור לנו כבר למחות”.
דימיטריס איטודיס (רועי כפיר)עוד אמר: “שיחקנו נגד יריבה טובה, שיחקנו טוב, היינו אמיצים, חדורים לנצח, הובלנו בלא מעט מקרים, והמשחק יכול היה להיגמר לפני הסל של ים מדר שלא נחשב, שבצדק לא נחשב אגב. אבל לפני הסל הזה בוצעה על ים עבירה. אמרתי אחרי המשחק שאני רוצה לדעת למה לא שרקו על ים, למה לא שרקו על ברונו קבוקלו שנדחף מחוץ לפרקט. בשני המקרים השחקן הגבוה, ריברו, שהוא שחקן נהדר, עצר אותו עם שתי ידיים. אם זה מותר וזו הדרך שאנו צריכים לשחק בה בליגה כאן, אז אלמד ככה את השחקנים שלי”.
היווני המשיך: “לפני שאתם שופטים, אני רוצה שתחשבו שוב כי העבודה שלכם כעיתונאים חשובה מאוד כאן. לפני שאתם שופטים, אתם חייבים לכתוב את הדברים כמו שהם קרו. אם השופטים יגידו לי שזה מותר, אז אשחק ככה בהגנה. זה יהיה קשה כי באירופה זה אסור, אבל אם זה מותר כאן אז נעשה התאמות ונתאמן על לשחק ככה. כי לים מדר הגיע ללכת לקו. כמובן שלא יודע מה היה קורה אחרי זה, אולי מכבי הייתה לוקחת פסק זמן, אולי היינו קולעים, אולי לא, אנחנו לא יודעים מה היה קורה, אני כן יודע שמדר היה מושלם מהקו במשחק הזה. הוא היה חייב ללכת לקו לפני הסל הזה שלא נחשב”.
“גם לפני כדור הביניים בוצעה עליו עבירה. אני אפילו לא מציין את עבירת התוקף על תומר גינת שלא נשרקה. אנחנו משאירים את זה לכם כדי לשפוט כעיתונאים וכאנשים שצפו במשחקי כדורסל. שחקנים שלי שאלו אותי ‘למה לא שרקו עליי עבירה’. מדר שאל אותי ‘למה לא שרקו’, מה אני אמור לענות לו? שאלו אותי למה הפסדתי, מה אני אמור לומר? מה אני אמור להגיד לים מדר?”, המשיך.
דימיטריוס איטודיס בטירוף (אורן בן חקון)ואז החלו הקרנות הווידאו, כשתחילה הוקרן בחדר המהלך בו ים מדר קלע את סל הניצחון שלא נחשב מכיוון שיצא מידו אחרי הזמן, במצב של 87:87, שתי שניות לסיום: “במקרה הזה, תמיר הולך לעבר ים, האם זה חוקי? בואו נראה שוב, האם זה חוקי? אשאיר את התשובה לכם. האם זו לא עבירה?”.
לאחר מכן הוקרן קטע מתוך ההארכה, במהלכו מכבי ת”א מובילה 93:94, כ-25 שניות לסיום. במהלך ים מדר עם הכדור ומתחת לסל ליוואי רנדולף מפיל את ברונו קבוקלו אל הרצפה: “ברונו מנסה לתפוס עמדה בצבע, ליוואי רנדולף שומר עליו. האם זה הגיוני שמישהו מחזיק אותו ומושך אותו לרצפה? האם זה מותר? בואו נגיד שאין לי ניסיון של 30 שנה ואני צופה פעם ראשונה, האם זה מותר? אחרי זה ים מדר חודר ושמים עליו שתי ידיים, האם זה מותר? אני שואל באמת. אני רוצה תשובה ברורה, אם זה מותר אז אגיד בראבו, ברכות, ומעכשיו בואו נשחק ככה. אנחנו מקצוענים, אנחנו משקיעים שעות וזמן ועוד זמן לנצח, לצפות, שחקנים עובדים קשים, הגיעו לנו שריקות כאן שלא קיבלנו”.
המהלך השלישי שהוקרן היה ממש מהלך אחד אחרי. 93:94 למכבי ת”א, 5.4 שניות לסיום, יוקובאיטיס מוציא אאוט מהצד וזז מצד לצד בחיפוש שלו למצוא שחקן להוציא אליו את הכדור: “האם אתם מודעים לחוקים בהוצאת חוץ? כמה מותר לשחקן לזוז, אתם יודעים? אתם צריכים להציג לקהל את מה שקרה, לאלו שלא חוו את מה שקרה, העבודה שלכם חשובה מאוד. לפני שנים לאנשים לא היו את המשאבים לדעת בדיוק מה קרה, זה התפקיד שלכם, לכתוב מה קרה”.
ים מדר מאוכזב (רועי כפיר)“רוקאס כאן זז, זז שוב, זז שוב, זז שוב. האם הוא שינה את רגל הציר שלו? אני מצפה שתכתבו את זה. האם זה מותר? להזיז את רגל הציר? האם אנחנו לא משחקים עם החוקים? האם החוקים לא תקפים לשני הצדדים? האם יש לנו ברגעים כל כך חשובים בקלאצ’ שופטים מקצועניים עם כבוד מקצועי לשני הצדדים? או שיש לנו חובבנים שמחליטים? כי אנחנו מקצוענים, השחקנים מקצוענים, יש לנו חוזים. השופטים עושים עבודה קשה מאוד, יש לי הרבה אמפתיה אליהם ולעבודה שלהם, באמת, אבל יותר מידי דברים קרו ברגעים המכריעים. אז אם זה נגד החוקים, אז מי ישמור על החוקים? אני לא יכול לשמור על החוקים, אני אקבל טכני. ביקשתי צעדים, ביקשתי עבירה, אמרו לי שאקבל טכני, איימו עליי עם טכני”.
המהלך האחרון שהוקרן הוא מהלך בו תומר גינת מנסה לסחוט תוקף, והשופטים לא שרקו עבירה לא עליו ולא על המתקיף: “מה החוק עם תוקף? אם שחקן עומד עם שתי רגליים, כמו שתומר עשה, ומחכה חצי שעה או יום שלם, ומישהו מתרסק עליו, איך הייתם מגדירים את זה? מי יצר את המגע, תומר? או השחקן שנכנס בו? יש אנשים שצריכים לאמן את השופטים, כדי לשפוט אותם על מה שהם עושים, לבקר אותם, ללמד, לשלוח להם מכתב עם ביקורות או גם עם הערות חיוביות. הם בני אדם, הם טועים, זה חלק מהתפקיד, אבל כשהטעויות הן רבות והם לא הולכים עם החוקים, או שהם לא יודעים את החוקים, אז לא מסוכן. מי יצר את המגע? האם הסל הזה היה צריך להיחשב? לא. אם זה תוקף, המסירה הזו לא יוצאת לפועל. אני רוצה שתבינו את התסכול של השחקנים, של הבעלים, של האוהדים, כי הם כועסים על עובדות. אני לא רוצה להשוות לחיים האמיתיים כי זה ספורט בסופו של דבר, אבל אנחנו מקצועניים ואנחנו מצפים להתנהגות מקצועית כלפינו”.
עופר ינאי מתוסכל (רועי כפיר)לסיום אמר: “אני לא קוסם, אני לא יודע למה לצפות. אתם יודעים למה אני צריך לצפות אולי? אני לא יודע למה לצפות. ניצחון טכני? זה לא יקרה לעולם בחיים האמיתיים. משחק חוזר? זה לא יקרה בחיים האמיתיים. זה יהיה נהדר, אבל איזה סוג? מה נתחיל ב-81:81 ומדר חודר ואם יש עבירה אז הוא הולך לקו? אנחנו רק רוצים לתת הצהרה כמועדון, אנחנו זהירים מאוד לבוא לכאן בפניכם, להראות את הווידאו, כי התפקיד שלכם עצום. אתם צריכים להראות את העובדות, אנחנו לא מבקשים רחמים ולא כלום, אלא מדברים עם עובדות. העובדות הן האמת, התמונה לא יכולה לשקר”.
בר טימור הגיע לענות גם כן על שאלות ואחרי שנשאל מקצועית לגבי כמה דברים הוא אמר: “נראה לי שאנחנו קצת לא נוגעים בנקודה האמיתית. השופטים הכריעו את המשחק, חד משמעית, וצריך להפסיק לפחד להגיד את זה. אני לא חושב שהם עשו את זה בכוונה, אבל הם עשו טעויות שהכריעו את המשחק. ראיתם את הטעויות, שני פאולים על ים מדר בפוזשן האחרון, צעדים בהוצאת החוץ, אלו טעויות שמכריעות משחק, זה פוזשן אחרון, כדור אחרון, וזה מכריע את המשחק”.
איטודיס הגיע עם טלוויזיה למסע"ת