המחזור התשיעי בליגת העל ייפתח הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים ויימשך ביום שני עם שניים נוספים.

שתי קבוצות שמתקשות להתרומם העונה, הפועל אילת ומכבי חיפה, יתמודדו ב-19:15 בדרום הארץ כאשר התכולים של דן שמיר מגיעים להתמודדות אחרי התבוסה בשבוע שעבר מול הפועל חולון, ואילו הירוקים של רמי הדר לאחר רצף של שלושה הפסדים.

בעקבות ההשפלה מול חולון, ראשי אילת הפנו אצבע מאשימה כלפי שמיר שלא מצליח להוציא את הקבוצה מהמשבר וטענו כי האילתים נמצאים רחוק מאוד מהדירוג המצופה. אילת אכן מאכזבת בליגה, אולם ספגה לא מעט פציעות ונפלה בזרים.

לאחרונה הוחתם אדריאן יוטר, וישנם גורמים שטוענים מעל לראשו של המאמן (ראו סיפור יובל נעימי ועודד קטש), אך בליגה של חוק רוסי קשה להצליח כאשר שלושה מתוך ארבעת השחקנים המובילים לא הופיעו לעונה.

למעט אלישי כדיר, אפיק ניסים, ניב ברקוביץ' ועמית שמחון, מציגים יכולת חלשה ותרומה דלה במיוחד. ממוצעיו של ניסים צנחו מהעונה שעברה בנקודות אסיסטים ואחוזים מהשדה ומקו העונשין.

כדיר. הוא בסדר אבל מה עם השאר? (חגי ניזרי)
כדיר. הוא בסדר אבל מה עם השאר? (חגי ניזרי)
 

ברקוביץ' רושם עונה מזעזעת עד כה וסיים עם אפס עגול בטור הנקודות והאסיסטים ביותר משחקים מאשר קלע או מסר. שמחון, שהגיע בפגרה כמחליפו של ניצן חנוכי, לא מצליח להיכנס לנעליים הגדולות בעמדת הפורוורד ועומד על 3.5 נקודות בממוצע עם 2/17 עונתי ממעבר לקשת.

בחיפה מנגד, מעוניינים לבצע חיזוק לסגל וכבר תקופה ארוכה מביעים תסכול מהעובדה שג'ף רוזן מטאטא את שמות המועמדים של הצוות המקצועי. בקבוצה מאוכזבים מאוד מהגארד דמונטז סטיט, אולם בעקבות חוק רישום הזרים לליגה, חיפה שוקלת את צעדיה מאחר וכבר רשמה העונה שישה זרים.

ב-19:30: נהריה מארחת את חולון
עירוני נהריה, שכמעט גנבה ניצחון חוץ יקר בנס ציונה, תארח את הפועל חולון ב-19:45 באולם בעין שרה ותנסה לרשום ניצחון שני בלבד העונה וראשון בבית. קבוצתו של רועי חגאי הינה החלשה בליגה בפן ההתקפי וצירופו של קני לאוסן המאכזב טרם הצדיק עצמו כאשר בשבוע שעבר סיפק הפאוור-פורוורד 2/13 מהשדה ויכולת הגנתית חלשה מול קרייג סמית' שחגג.

רועי חגאי. ירים את חניכיו? (חגי ניזרי)
רועי חגאי. ירים את חניכיו? (חגי ניזרי)
 

חניכיו של אלעד חסין מגיעים אחרי הניצחון הגדול על אילת בשבוע שעבר וינסו להמשיך במומנטום. בקבוצה מרוצים מהשתלבותו של דומיניק מגווייר וכן מלורנס באוורס שיצא בשבוע שעבר ממשבר עונתי והיה קרוב לדאבל-דאבל. הרכז גוני יזרעאלי ספג מכה באימונים וסובל מפציעה באפו, אך צפוי לשחק מול נהריה.

ב-19:35: גלבוע/גליל מול אשדוד
אחרי הניצחון המרשים על בני הרצליה בשרון, ברק פלג והפועל גלבוע/גליל חוזרים הביתה ויפגשו ב-19:50 את המדורגת אחרונה בטבלה, מכבי אשדוד.

ליאור ליובין חוזר לגן נר, הפעם כמאמן אשדוד, וינסה לעצור רצף של שלושה הפסדים רצופים. האשדודים משחקים לאחרונה עם שלושה זרים בלבד בעקבות שחרורו של אדווין יובילס, אולם אחרי שהגיעו לסיכום ונפלה העסקה עם הגארד טיי אבוט, אשדוד מקווה להחתים את הסמול-פורוורד ג'יימס נאנלי, שעל התקרבותו לקבוצה פורסם ב-ONE בשבוע שעבר.

ליאור ליובין (גיא בן זיו)
ליאור ליובין. חוזר לגן נר (גיא בן זיו)
 

מן העבר השני, הצפוניים יציגו את הרכש החדש של הקבוצה, אך הישן והמוכר לליגה, אנתוני גודס ששיחק בעברו בהפועל ת"א, הפועל חולון ועירוני נס ציונה. אגב, גודס רשם שיא קריירה בליגה הישראלית עם 26 נקודות דווקא מול אשדוד בעונת 2012-2013.

ב-19:45: י-ם תנסה לשמור על המאזן המושלם מול נס ציונה
מוליכת הליגה הפועל ירושלים תארח ב-20:00 בארנה בבירה סגניתה בטבלה, עירוני נס ציונה, ותנסה להתאושש מהפסד יורוקאפ נוסף. קבוצתו של דני פרנקו מוליכה את הליגה עם שמונה ניצחונות ללא מענה ותנסה להמשיך בפתיחה החלומית בזירה המקומית.

בבירה הודיעו כי הרכש החדש פופס מנסה-בונסו יתלבש על חשבונו של הזר התורן ג'וזף ג'ונס. מי שינסה לחזור לכושר הוא יותם הלפרין, שמציג עונה מזעזעת במסגרת האירופית ובשלושת המשחקים האחרונים של האדומים עומד על 0/5 מחוץ לקשת. אגב, הקבוצה נרתמת למלחמה במחלת האיידס ובסטיגמות הנלוות אליו והשחקנים והצוות המקצועי יענדו סרטים אדומים לציון הנושא.

קרייג סמית´ עם הכדור (חגי ניזרי)
קרייג סמית´. ינגח באקסית? (חגי ניזרי)
 

עבור הכתומים קרייג' סמית' יפגוש את האקסית במדיה העביר חצי עונה עד שפתח פה נגד שרון דרוקר, שוחרר, והידרדר בעולם בין ליגת הקיץ ביפן לליגת הפיתוח האמריקאית.

עבור נס ציונה, שתנסה לשמור על המקום השני בטבלה, סמית' מוליך את הליגה בנקודות, מדד משוקלל ובמספר זריקות מקו העונשין. בתוך כך, ל-ONE נודע כי בקבוצה שוקלים את החתמתו של הרכז מורן רוט, שייעדר בגין פציעה, מעבר לתקופת חוזהו, להמשך העונה כולה. זאת, בהנחה שרוט לא יקבל הצעה מקבוצה אחרת בליגה (עירוני נהריה כבר הביעה התעניינות).

בצמד המשחקים האחרונים הקרנף בלתי ניתן לעצירה ורושם 30.5 נקודות בממוצע. שחקן נוסף שיקווה להמשיך ביכולת המשפורת הוא טל דן שהעמיד במחזור האחרון שיא קריירה עם 29 נקודות. בעונה שעברה דן העמיד שיא קריירה בליגה הבכירה עם 20 נקודות אותם קלע נגד הפועל ירושלים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה